גוגל היכתה את התחזיות – וסיימה רבעון של עליות דו ספרתיות

החברה הציגה תוצאות יפות הן בשנה כולה והן ברבעון האחרון שלה ● גוגל הרוויחה מאוד מהעלייה בפרסו באינטרנט כתוצאה מהקורונה, אבל גם השירותים של גוגל קלאוד כיכבו בדו"חות

הציג את הפיתוח. סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. צילום: מתוך ויקיפדיה

אלפבית, החברה האם של גוגל, פרסמה אמש (ג') תוצאות עסקיות שהיכו את תחזיות האנליסטים – מה שהביא לזינוק במנייה שלה לאחר סגירת שערי וול-סטריט ב-8%. העלייה ממשיכה גם היום, כאשר נכון למועד פרסום הידיעה מדובר בגידול של 1.4% בשערה.

החברה הציגה עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווח כאחד – הן ב-2020 כולה והן ברבעון האחרון שלה. זאת, מאחר שהקורונה והצורך להישאר בבית השפיע לטובה על עולם הפרסום באינטרנט, שמהווה מקור ההכנסות העיקרי שלה. גם גוגל קלאוד, שירותי הענן של החברה, בלטו בדו"חות הרבעוניים, עם גידול של כ-46% בהכנסות מהם. עם זאת, עלייה ניכרת בהוצאות על תחום הענן – בעיקר על בניית דטה סנטרים שטרם הניבו הכנסות – הביאה לגידול גם בהפסד התפעולי של החברה על פעילות זו, שצמח ב-4.1% ל-1.2 מיליארד דולר.

אלפבית מסיימת את השנה עם רזרבות כספיות של 137 מיליארד דולר – גידול של 17 מיליארד, או 14.2%, לעומת סוף 2019. ככלל, התוצאות השנתיות מראות על עלייה של 10.7% בהוצאות ל-141.3 מיליארד דולר ועל גידול ניכר יותר בהכנסות, שצמחו ב-12.8% ל-182.5 מיליארד. היחס בין העליות בהוצאות ובהכנסות שיפר את הרווחיות: הרווח התפעולי השנתי צמח ב-20.4% ל-41.2 מיליארד דולר וזה הנקי רשם עלייה של 17.3% ל-40.3 מיליארד.

המגמות ברבעון האחרון של השנה היו דומות: גם בו היא רשמה גידול ניכר יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, עם פערים עוד יותר רחבים מאשר בשנה כולה. כך, בעוד שההוצאות של אלפבית-גוגל עלו ב-12.1% ל-41.3 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-23.5% ועמדו על 56.9 מיליארד. כתוצאה מכך, הרווח הנקי טיפס ב-42.5% ל-15.2 מיליארד דולר והרווח למניה צמח ב-44% ועמד על 22.2 דולר.

גם סעיפי הרווחיות האחרים רשמו עליות: הרווח הגולמי צמח ב-23% וזה התפעולי צמח ב-69%, בין היתר בעקבות ירידה בהוצאות התפעול. גידול נרשם גם בחבות המס, שקפצה ביותר מפי 100 – ל-3.5 מיליארד דולר לעומת 33 מיליון ברבעון שסגר את 2019.

"בנינו את אלפבית-גוגל להמשך"

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "המוצרים של החברה היוו חבל הצלה עבור מיליוני עסקים קטנים ובינוניים שנפגעו קשה מהקורונה – ורואים זאת בתוצאות העסקיות שלנו".

רות פורת, מנהלת הכספים הראשית של גוגל, הגדירה את הרבעון כ-"סיומת נהדרת לשנה מאתגרת". בראיון לבלומברג, היא נתנה כ-"הסבר חשוב לעלייה בהפסד התפעולי שלנו על הענן את העובדה שבנינו את הארגון שלנו להמשך, מעבר להכנסות, וזה כולל את פיתוח פורטפוליו המוצרים שלנו ורשת הדטה סנטרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים