אנשים ומחשבים ואני; והפעם: מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

מימין: פלי הנמר ומנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן, על הבמה באירוע משותף שלה ושל יבמ. צילום: ניב קנטור

קצת עליי: "התחלתי את דרכי בתעשייה כחייל צעיר בממר"ם. היחידה הזאת היא המקום המופלא שחשף בפניי ב-1981 את עולם המחשוב ופתח לי את השער אליו. עברתי קורס תכנות ושובצתי למענ"א כתוכניתן 1/PL MainFrame במדור DBA, סביב ההסבות ל-IMS. מפקד היחידה באותה העת היה ידידי כיום, איציק מלאך. עם השנים נחשפתי גם למערכות מבוזרות סביב IBM S/36-8-AS400. בסך הכול שירתתי במענ"א/ממט"ל כ-7.5 שנים, כשבתפקידי האחרון שימשתי כרמ"ד תקשורת ומיני מחשבים.

מימין: פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, וצוות השיווק של החברה. צילום: ניב קנטור

מימין: פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, וצוות השיווק של החברה. צילום: ניב קנטור

עם שחרורי הגעתי ללירז מערכות, שבאותה העת מנתה 35 עובדים. עבדתי בחברה, שהייתה חלק מקבוצת דיסקונט השקעות, במשך 14 שנים, מתוכן שש שנים כמנכ"ל. חלמתי להקים ולהוביל חברה גדולה וראיתי בעיניים כלות כיצד חברות מתחרות רוכשות ומתמזגות, והופכות דומיננטיות יותר ויותר בשוק הישראלי. אבל, בעלי המניות של החברה חשבו אחרת ולצערם הרב, הם טעו – ובגדול. בשנת 2000 נמכרה החברה בישראל ל-EDS – ונמחקה.

מוטי גוטמן עם ביל גייטס בביקורו בישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

מוטי גוטמן עם ביל גייטס בביקורו בישראל. צילום: קובי קנטור ז"ל

ב-2001, דני גולדשטיין, מייסד פורמולה, הציע לי להצטרף לחברה, להגשים את החלום ולהוביל את הקמתה של זרוע גדולה של שירותי תוכנה, שלימים הפכה למטריקס. צעדיה הראשונים של מטריקס היו על התשתית של חברות ותיקות כמו בשן, ניקוב ופורסופט. לימים הצטרפו אפליקום של לייזי אורן, חברי הטוב, ועוד חברות רבות אחרות, שנרכשו על ידינו במהלך השנים.

הנהלה במאורה: מוטי גוטמן ושאר חברי הנהלת מטריקס בביקור בבית אנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

הנהלה במאורה: מוטי גוטמן, שאר חברי הנהלת מטריקס וכן יהודה קונפורטס, העורך הראשי, ויוסי הטוני, סגן העורך הראשי של אנשים ומחשבים – בבית אנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

גולדשטיין היה המנטור שלי במשך שנים ארוכות, עד שנפרד מהחברה ב-2010. למדתי ממנו המון, והוא הפקיד בידיי את הנכס המרכזי של פורמולה ונתן לי את הזדמנות חיי. תמיד אהיה אסיר תודה לו על כך.

כדורגל על הגג: מוטי גוטמן (במרכז) עם זיו מנדל ועוזי נבון, בערב המסורתי של הכדורגל על הגג של מטריקס. צילום: פלי הנמר

כדורגל על הגג: מוטי גוטמן (במרכז) עם זיו מנדל ועוזי נבון, בערב המסורתי של הכדורגל על הגג של מטריקס. צילום: פלי הנמר

אני מתחיל כעת את השנה ה-21 כמנכ"ל מטריקס – חברה שהחלה את דרכה ב-2001 עם 300 עובדים והכנסות של 100 מיליון שקלים, ומעסיקה כיום יותר מ-10,000 עובדים עם מחזור שנתי של מעל ארבעה מיליארד שקלים ויצוא של יותר מ-100 מיליון דולר".

ביקור של נשיא המדינה דאז, שמעון פרס ז"ל, במשרדי תלפיות של מטריקס במודיעין עילית. צילום: יח"צ

ביקור של נשיא המדינה דאז, שמעון פרס ז"ל, במשרדי תלפיות של מטריקס במודיעין עילית. צילום: פלי הנמר

מה זה אנשים ומחשבים בעיניך?
"עם פלי הנמר ודליה הקוסמת יש לי רומן ארוך, כעמיתים למקצוע וכחברים אישיים. הנמר והקוסמת מלווים אותי לאורך מעל 30 שנים ונמצאים בכל נקודת ציון בחיי המקצועיים. כך גם מערכת אנשים ומחשבים, על הצוות הנפלא שלה.

מוטי גוטמן משוחח עם יאיר לפיד, כשעוד היה איש תקשורת, באירוע של מטריקס ב-2004. צילום: קובי קנטור ז"ל

מוטי גוטמן משוחח עם יאיר לפיד, כשעוד היה איש תקשורת, באירוע של מטריקס ב-2004. צילום: קובי קנטור ז"ל

אנשים ומחשבים היוותה ומהווה לאורך כל השנים ה-'דבק' של התעשייה. הכנסים והאירועים, העיתון בתחילת הדרך והפורטל והניוזלטר Daily Maily בהמשך היוו רק את הפלטפורמות, שכן האישיות האהובה ויוצאת הדופן של פלי, כשלצידו הקוסמת וכל חברי המערכת המקצוענים ונעימי ההליכות – הם המייחדים את אנשים ומחשבים. העבודה בגובה העיניים, בהוגנות ובהגינות, והאנרגיות הטובות והנדירות שהיו תמיד חלק בלתי נפרד – בגדר 'לעשות עסקים עם חיוך' – היו ונשארו הסימן המסחרי של אנשים ומחשבים. אני לא מכיר עוד תעשייה או ענף במשק הישראלי שיש להם את האוצר הזה. התברכנו כולנו.

מזל טוב לשנת ה-40 ואני מאחל לנו עוד הרבה שנים של עשייה משותפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים