מה חידשה גוגל בגרסת מערכת ההפעלה כרום 88?

הדפדפן המתחדש הוביל גם לגרסה מעודכנת ל-Chrome OS - מערכת ההפעלה למחשבים הניידים של הענקית ממאונטיין וויו - עם שיפורים רבים והשקעה מרכזית בשימושיות

עכשיו בגרסה 88. Chrome OS

סבב ההשקות הנוכחי של גוגל (Google) עבור הדפדפן שלה, כרום, מוביל בסופו של דבר גם להשקת הגרסה המעודכנת של מערכת ההפעלה למחשבים שלה, Chrome OS. הגרסה החדשה, 88, מביאה שיפורים רבים לפני ומאחורי הכלים, והפעם גם הרבה מאוד דברים שמשפיעים ישירות על השימושיות.

אחד ההיבטים החדשים הוא אפשרות להשתמש במחשב המבוסס על Chrome OS כמשתנה הנוסף עבור אתרים בהם הכניסה מבוססת על שני תהליכים (אימות דו-גורמי) – למשל במקום לשלוח סיסמה כמסרון לטלפון הנייד, היא תשלח למחשב הנייד. כמו כן, עוד לפני שאפשר יהיה להשתמש בסיסמאות שמורות עבור אתרים כעוד מנגנון אישור יהיה אפשר לקבוע שימוש ב-PIN או בחיישן טביעות אצבע, ולפי גוגל, פרטים אלו אף לא ישותפו עם אתרים, אלא רק לצורך רמת הזיהוי הנוספת במחשב.

הדבר היפה ביותר הוא האפשרות להשתמש במסך הנעילה של Chrome OS כמסך מצגת תמונות, בו אפשר לראות בנוסף מה מזג האוויר ומה השעה. את התמונות בוחרת האפליקציה, אם מאשרים לה לפעול, מספריית התמונות המקוונת של המשתמש או מאוסף תמונות שהכינה החברה, ומכיל מאות תמונות נוף. ניתן גם לשמוע מוזיקה במצב תצוגת התמונות, ואז מופיעות על המסך בקרות המאפשרות לעבור בין שירים, או לשנות את עוצמת הקול, בלי שצריך להיכנס למערכת.

ChromeVox – יודע להקריא מילים המוצגות באפליקציות

ניתן יהיה גם להשתמש בצירוף המקשים Ctrl+Alt, יחד עם מקשי החצים במקלדת, כדי לבצע זום פנימה והחוצה של התצוגה, לדוגמה אם רוצים להתמקד בפרט מסוים שמוצג קטן מדי לטעמו של המשתמש.

עוד דבר שקשור לתצוגה, הוא אפשרות לבחור בתכונה בשם ChromeVox כדי להקריא את המילים המוצגות באפליקציה כזו או אחרת, וזו כמובן תכונה שמטרתה לסייע ללקויי ראייה.

עוד דבר קטן הוא עדכון ושיפור התגובה של המחשב עבור מחוות שמבוצעות על משטח השליטה של הנייד, עם התנהגות יציבה יותר ועם מענה נכון יותר למקרים בהם משתמשים, לדוגמה, רוצים להפוך בהגדרות את התגובה לביצוע מחווה כזו או אחרת.

אלו הן רק חלק מהתכונות שמציעה Chrome OS 88 החדשה, ולפי גוגל זה אחד העדכונים הגדולים שלה בתקופה האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים