"כחלק מהמלחמה באנטישמיות – יש להפיץ את האמת במדיה החברתית"

כך אמרה איריס רוזנברג, מנהלת אגף התקשורת ביד ושם ● היא סיפרה ברב שיח שערכה אנשים ומחשבים על המלחמה באנטישמיות שהמוסד לזיכרון השואה עורך ברשתות החברתיות, ומגלה שההתעניינות בנושא בקרב הגולשים עלתה דווקא בתקופת הקורונה

האם ה-"מאבק" של הרשתות החברתיות באנטישמיות ברשת נעשה רק כדי לצאת ידי חובה? צילום אילוסטרציה: BigStock

"כחלק מהמלחמה באנטישמיות יש לא רק להיאבק בשקרים, אלא גם להפיץ את האמת ברשתות החברתיות", כך אמרה איריס רוזנברג, מנהלת אגף התקשורת ביד ושם.

רוזנברג השתתפה ברב שיח בנושא הרשתות החברתיות שערכה באחרונה מערכת אנשים ומחשבים. היום (ד') חל יום השואה הבינלאומי, שנועד להזכיר לעולם את האסון שקרה באותן השנים ואת לקחיו. לאור הקורונה והריחוק החברתי, המרחב הווירטואלי תופס יותר מתמיד, השנה בכלל וביום השואה הבינלאומי הנוכחי בפרט, מקום בולט במלחמה נגד האנטישמיות והכחשת השואה.

"אנחנו לא מפחדים מתופעת האנטישמיות שקיימת ברשת והפייק ניוז שיש שם גם בנושא זה, וחושפים את האמת באותן פלטפורמות, שבהן מנוהל שיח השנאה", אמרה רוזנברג. "אנחנו לומדים במשך כל השנה את הפלטפורמות השונות, כדי לדעת לנצל אותן לטובת המטרות שלנו". היא ציינה שמוסד יד ושם מבצע את הפעילות הזאת סביב אירועים נוספים, שאינם יום השואה הבינלאומי – כגון יום האישה הבינלאומי, שחל בכל שנה ב-8 במרץ. "ביום האישה הבינלאומי האחרון העלינו תכנים שקשורים בנשים שהצילו נשים אחרות בשואה", סיפרה רוזנברג כדוגמה.

"ככל שנציף יותר תכנים – התשובה לאנטישמיות תהיה יעילה יותר"

רוזנברג ציינה כי יש ליד ושם נוכחות בכמה שפות בפייסבוק, ביוטיוב – עם מספר רב של ערוצים, בטוויטר וברשתות אחרות, "כדי לכסות את מקסימום קהלי היעד". עם זאת, לדבריה, "לא ניתן לתת מענה כולל לעוצמות השנאה שקיימות ברשת. אלא שאנחנו מאמינים שככל שאנחנו ואחרים נציף תכנים שיחברו אנשים לנושא והם יהיו מודעים לעובדות ולאמת, כך התשובה לאנטישמיות תהיה יעילה יותר".

האם אתם מנטרים את מידת ההשפעה של התכנים שאתם מעלים אונליין?
"לא, אבל יש גופים רבים שעושים זאת, והם מדווחים על התעניינות גוברת והולכת בתכנים שלנו. יש לציין שהופתענו מהגידול המשמעותי שהיה בתקופת הקורונה בכל מה שקשור להתעניינות בנושאי השואה והאנטישמיות. סברנו שתשומת הלב תהיה בתחומים אחרים. ראינו את העלייה הזאת ובמהלך השנה הגברנו את הפעילות הדיגיטלית שלנו, עשינו קורסים מקוונים על נושא האנטישמיות ברשת, בין היתר באמצעות הפלטפורמה של קורסרה, והיה לכך ביקוש גדול".

בנוסף, רוזנברג סיפרה על שיתוף פעולה של יד ושם עם המכון הישראלי לדמוקרטיה, שבמסגרתו נערך מחקר שמסקנותיו כלל שורה של המלצות למנהלי ובעלי הרשתות החברתיות כיצד להילחם בשנאה. לדבריה, "יש סימנים ליותר מודעות ולשינוי בקרב מנהלי הרשתות החברתיות. פייסבוק הודיעה באחרונה שהיא תאסור פרסום תכנים נגד יהודים, ויש לקוות שהרשתות האחרות ילכו בעקבותיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים