מיקרוסופט הכתה את התחזיות: הציגה עליות בולטות בהכנסות וברווח

הטרנספורמציה הדיגיטלית והאצת המעבר לענן במהלך משבר הקורונה השפיעו לטובה על ההכנסות והרווח הנקי של הענקית מרדמונד ● מתקפת סולארווינדס, שקרתה לקראת סוף הרבעון, כמעט שלא השפיעה על התוצאות

סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט

מיקרוסופט מסכמת רבעון עם תוצאות טובות, שהיכו את תחזיות האנליסטים – כך עולה מהדו"חות שהיא פרסמה אמש (ג'). הנתונים מראים על עלייה דו ספרתית בהכנסות שלה, לרבות משירותי הענן – תוצאה של הגידול במעבר אליו במשבר הקורונה, וברווח הנקי. המשקיעים היו מרוצים מהתוצאות, אם כי לא מאוד, ונכון לפרסום שורות אלה, המנייה של החברה עולה בכ-1.2% במסחר שמעבר לדלפק (לאחר סגירת שערי וול-סטריט).

פרסום התוצאות מגיע לאחר שבחודש שעבר דווח על פריצת ענק לתוכנת אוריון של סולארווינדס, שפגעה במערכות המחשוב של גורמים פדרליים ופרטיים רבים בארצות הברית. מיקרוסופט הייתה החברה השנייה – אחרי פייראיי – שדיווחה שהפריצה פגעה בשירותים שלה, לרבות Azure. עם זאת, הפריצה והפרסום השלילי הנרחב סביבה לא פגעו, לפחות לא משמעותית, בהכנסות של הענקית משירותים, כולל שירותי ענן, שזינקו ברבעון ב-26.6% ל-23.6 מיליארד. ייתכן שהסיבה לכך היא שדבר קיומן של מתקפת הענק ושל פגיעתה במוצרי מיקרוסופט פורסמו לקראת סוף הרבעון, שהסתיים ב-30 בדצמבר.

ההכנסות – שלושה מיליארד דולר יותר מהתחזיות

ההוצאות של החברה גדלו במהלך הרבעון ב-9.4% ל-25.2 מיליארד דולר, אלא שההכנסות עלו בשיעור ניכר הרבה יותר – 16.7% – ועמדו על קצת יותר מ-43 מיליארד. הסכום גדול בהרבה מהתחזית המשוקללת של האנליסטים, שצפו שהוא יגיע לקצת יותר מ-40 מיליארד. מיקרוסופט עקפה את התחזית גם בסעיף הרווח הנקי למניה, שעמד על 2.03 דולר, לעומת צפי של 1.64 דולר, או אף 1.51 דולר – תלוי על איזו תחזית מסתכלים. הרווח הנקי הכללי זינק ב-32.7% ועמד על כ-15.5 מיליארד דולר. הוא הושפע לרעה מזינוק של 18% בחבות המס ל-2.9 מיליארד דולר.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מעלה כי לצד העלייה המרשימה בתחום השירותים, מכירות המוצרים גדלו ב-6.6% ועמדו על 19.5 מיליארד דולר.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות של מיקרוסופט רשמו עלייה של 14.9% ל-14.2 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צמח ב-17.7% ל-28.9 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 67.05%. עלייה יפה נרשמה גם ברווח התפעולי, שטיפס ב-28.8% ל-17.9 מיליארד דולר.

עליות – גם במחצית הראשונה של השנה

המגמות במחצית הראשונה של השנה הכספית היו דומות: הענקית מרדמונד הציגה במהלכה עלייה של 7% בהוצאות ל-46.5 מיליארד לצד זינוק יותר מכפול – של 14.7% – בהכנסות ל-80.2 מיליארד. הרווח התפעולי צמח ב-27% ל-33.8 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-31.5% ל-29.4 מיליארד.

המשך העלייה בתחום הענן היא תוצאה של שימת הדגש של מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, על כמה תחומים, בהם תחום זה. ככלל, הוא אמר כי "במהלך השנה שחלפה ראינו את הגל השני של השינויים הדיגיטליים – בכל התעשיות ובכל החברות. טרנספורמציה דיגיטלית היא התנאי להצלחה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים