אנשים ומחשבים ואני; והפעם: סיון ואבנר שטראוס, שטראוס אסטרטגיה

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

הענקת אות מטעם אנשים ומחשבים לשטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

קצת עלינו: "הקמנו ביחד את שטראוס אסטרטגיה (כיום שטראוס – בית לאסטרטגיה וייעוץ). אנחנו מנכ"לים משותפים של החברה – וגם נשואים. יש לנו ארבע בנות שאובייקטיבית לגמרי, הן הכי נהדרות בעולם.

אנחנו מנהלים צוות של כ-80 יועצות ויועצים, שמגיעים מעשייה אמיתית בחברות הגדולות בעולם. יש לנו חלק בפרויקטים אסטרטגיים של גופים גדולים בכל התעשיות. אבל זה לא תמיד היה ככה: הכול התחיל בישיבה במרפסת של דירה שכורה קטנה ברחוב בלוך בתל אביב בשלהי שנות ה-90'. אבנר היה קצין צעיר בתחום המחשוב במטה של חיל האוויר, סיון הייתה שמאית מקרקעין והיה ברור לחלוטין שאנחנו הולכים לעשות את זה יחד. השאלה היחידה הייתה האם נתחיל בתחום השמאות ואחר כך ניגע במחשוב, או ההיפך. מאחר שכולם דיברו אז על בועת הדוט.קום שטסה לשמים, החלטנו שעדיף שנתחיל במחשוב, ובהמשך נגיע לנדל"ן. מה שכן, היה ברור לנו שכל מה שלא נעשה ייבנה על היסודות של הבאת ערך יוצא דופן, בניית אמון בין אישי ואמפטיה עמוקה לאחר.

הלקוח הראשון שלנו היה אמדוקס. לימים זה הפך לסיפור אהבה בהרבה היבטים נוספים.

אבנר שטראוס בתחילת הדרך עם פלי הנמר בארצות הברית. צילום: פלי הנמר

אבנר שטראוס בתחילת הדרך עם פלי הנמר בארצות הברית. צילום: פלי הנמר

ההתפתחות המטאורית בעולמות הטכנולוגיה והדיגיטל דחפה אותנו קדימה. ההתמחות שלנו בפרויקטים של אסטרטגיית מערכות מידע התרחבה למומחיות באסטרטגיה עסקית, ובכוכב העולה בשמי התעשייה – הדיגיטל והדטה.

מה הסוד שלנו? אנחנו מאוד אוהבים את מה שאנחנו עושים; אנחנו מנהלים מערכת יחסים קרובה, המושתתת על אמון הדדי, עם מנהלות ומנהלים לאורך שנים; אנחנו מעסיקים יועצות ויועצים שהם מקצוענים, אבל קודם כל בני אדם; ואנחנו עושים את זה ביחד עם כל החברה. השלם גדול מסך חלקיו".

פלי הנמר ואבנר שטראוס בדרך לסדנת מנהלים במטה יבמ בניו-יורק. צילום: יח"צ

פלי הנמר ואבנר שטראוס בדרך לסדנת מנהלים במטה יבמ בניו-יורק. צילום: יח"צ

מה זה אנשים ומחשבים בעיניכם? "שטראוס אסטרטגיה הולכת יד ביד עם הבית המדהים של אנשים ומחשבים כבר מעל 20 שנים. אנשים ומחשבים ושטראוס חולקים יחד את אותם ערכי יסוד, ולכן הקליק בפגישה הראשונה שלנו עם פלי הנמר היה מיידי. למעשה, עם הקמת החברה, מי שנתן את שמה המקורי, שטראוס אסטרטגיה, הוא לא אחר מאשר פלי.

מאז ועד היום תכננו, ארגנו והפקנו, יחד עם צוות אנשים ומחשבים, אינספור כנסים, אירועים, שולחנות עגולים, מחקרים ומאמרים בכל פורמט שהוא (דיגיטלי ואנלוגי), ועוד.

פלי הנמר עם סיון ואבנר שטראוס בכנס best Digital Awards. צילום: ניב קנטור

פלי הנמר עם סיון ואבנר שטראוס בכנס best Digital Awards. צילום: ניב קנטור

אחד הדברים היפים ביותר שלמדנו מפלי הנמר הוא יכולת ההעזה והחשיבה מחוץ לקופסה. לפלי יש תעוזה בכנסים הממוסדים בחו"ל ויכולת רגישה להגיע לבכירים ביותר, לאתגר אותם ולפתוח ערוצים לשיתופי פעולה שכלל לא עלו על דעתם, גם בהיבט של תחומי עשייה מקצועית וגם בהיבט הספציפי של מדינת ישראל. הנה דוגמה יפה מתחילת הדרך:

השנה היא 2004. פלי שואל את אבנר באחת מפגישותיהם: מה הנושא הקונטרוברסלי והעסיסי ביותר לכנס, שימשוך אליו את כל התעשיה? אבנר הסביר שקרב ענקים של ממש ניטש בין מיקרוסופט עם פלטפורמת הדוט.נט שבדיוק שוחררה לקואליציית הג'אווה וה-J2EE, שמונה את יבמ, סאפ, אורקל, סאן ו-BEA – ענקיות המחשוב הארגוני הקריטי, שמנסות לבעוט את הענקית מרדמונד מהזירה. יחד נבנה לוח הזמנים לוועידה, הוזמנו המנכ"לים של כל החברות הרלוונטיות, המובילות במשק, וביום האירוע, הרצאת ה-Keynote של אבנר עסקה בשדה הקרב הזה, תחת הכותרת J2EE vs. .NET.

דליה פלד הקוסמת ואבנר שטראוס, כמה דקות לפני ששטראוס עלה לבמה, להרצאת ה-Keynote בכנס ב-2004. צילום: פלי הנמר

דליה פלד הקוסמת ואבנר שטראוס, כמה דקות לפני ששטראוס עלה לבמה, להרצאת ה-Keynote בכנס ב-2004. צילום: פלי הנמר

בסיום ההרצאה ניתנו המלצות ברורות לארגונים המתלבטים איך ומתי נכון לבחור במי מהיריבים, כבסיס לפיתוח המערכות הארגוניות הקריטיות של הארגונים הגדולים ביותר במשק, המשוועים להכוונה באשר לזהות פלטפורמת הפיתוח והאינטגרציה החדשה המתאימה ביותר עבורם: האם באמת אפשר לסמוך על מיקרוסופט בעולם המחשוב הארגוני הקריטי? האם באמת אפשר לבנות על פלטפורמת פיתוח שכל כך הרבה חברות עומדות מאחורי הסטנדרט שלה (J2EE)?

לתדהמתנו, ההרצאה והכנס כולו גררו הדים ותגובות אמוציונליות, שחרגו הרבה מעבר לניתוח רציונלי של בחירה בפלטפורמה טכנולוגית פר סה. כבר אז אפשר היה לראות, גם בישראל, את הרגשות, מלחמות האגו והמאבקים האמוציונליים האדירים על הובלת עולמות הדיגיטל, הדטה והפיתוח בין טיטאנים כמו ביל גייטס וסטיב באלמר מצד אחד אל מול לארי אליסון, סקוט מקנילי, סם פלמיסאנו ואפילו שי אגסי מהצד השני.

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט, לאחר קבלת אות ההוקרה על הישגים יוצאי דופן באיכותם ביישום טרנספורמציה דיגיטלית, ולצידה אבנר שטראוס. צילום: ניב קנטור

לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט, לאחר קבלת אות ההוקרה על הישגים יוצאי דופן באיכותם ביישום טרנספורמציה דיגיטלית, ולצידה אבנר שטראוס. צילום: ניב קנטור

זיכרון אחר, טרי הרבה יותר – מ-2018, כאשר הובלנו יחד, אנשים ומחשבים ושטראוס, את התכנון והבנייה של אירוע הענקת אותות ההוקרה המיוחדים למנכ"לים הבולטים במגזרי התעשיה השונים, על הצטיינות בתכנון וביישום אסטרטגיית דיגיטל ודטה פורצת דרך. זכורה לנו במיוחד הרצאתה של לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט, שהובילה מהפכה של ממש בבנק בהיבטים אלה ותיארה את החזון שלה בעולמות הדיגיטל, הדטה והבנקאות הפתוחה – חזון שהייתה לנו הזכות הגדולה להיות שותפים גם בתכנון השלבים היותר מתקדמים שלו.

40 השנים הראשונות של אנשים ומחשבים עברו במהירות ובהישגים יוצאי דופן, והפכנו למשפחה מחוברת ותומכת ברמה האישית.

לחברת הייעוץ שטראוס יש את העונג ללוות את דליה, נטלי, יהודה, פלי וכל צוות אנשים ומחשבים ברגעים מתוקים ויוצאי דופן כמעט בכל מובן אפשרי, בישראל ובעולם. אנחנו אסירי תודה על הזכות למסע המשותף הזה, ונרגשים לקראת הפעילות ב-40 השנים הבאות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים