מנמ"ר מכבי שירותי בריאות: "ניצלנו את המשבר להאצת תהליכי האג'ייל"

המנמ"ר, אופיר קדוש, אמר את הדברים במפגש של מנמ"רים ומנהלי תשתיות, שעסק בנושא האג'ייל ● הוא הדגים בדבריו איך מעלים לאוויר פלטפורמה ממוחשבת לחיסונים בתוך שבועיים

אופיר קדוש, עד באחרונה מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן

יישום אג'ייל כמאיץ הטרנספורמציה הדיגיטלית במכבי שירותי בריאות היה אחד הפרויקטים המרכזיים שאפיינו את הפעילות של הקופה בשנה האחרונה, שנת הקורונה. מנמ"ר מכבי, אופיר קדוש, דיבר על הפרויקט במפגש מקצועי של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 ופורום מנהלי התשתיות C6 – שניהם מבית אנשים מחשבים, שהתקיים באחרונה ועסק בנושא האג'ייל. את המפגש הנחה רונן זרצקי, יו"ר פורום C3 ומנכ"ל BSD-IT.

"יישום תפיסת האג'ייל עמדה על הפרק זמן רב במכבי, עוד לפני הקורונה, וכמו הרבה דברים אחרים, המשבר גרם לזירוז התהליך", ציין קדוש. "טרם הקורונה התחלנו יישום מדורג בעולם הדיגיטל, ומינפתי את אתגרי המגפה על מנת להפוך את כל הארגון לאג'ילי".

"משבר הקורונה אילץ אותנו להיות ממוקדים ולטפל במהירות במאות משימות דחופות בלוח זמנים קצר. זהו בדיוק חלק מיישום התפיסה האג'ילית", אמר קדוש ופירט: "במהלך הקורונה התמודדנו עם 250 משימות בשמונה שבועות, בזכות התפיסה האג'ילית. לצורך כך, בנינו תשתית IT לעבודה אג'ילית".

"הדגש – יישום האג'ייל ברמה הארגונית"

במהלך כל ההרצאה הדגיש הדובר כי "הדגש העיקרי היה על יישום האג'ייל ברמה הארגונית ולא רק ברמה הטכנולוגית. אג'ייל היא דרך חיים וצורת חשיבה, והיינו צריכים לשנות את התפיסה של המנהלים. הצענו להם לחשוב כל הזמן על פתרונות זריזים כדי לענות על אתגרים מיידיים".

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור ז"ל

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטור ז"ל

במבט לאחור, לדברי קדוש, "המהלך הצליח מעל ומעבר. הוכחנו שמכבי שירותי בריאות הוא ארגון שיודע לנסח חזון וליישם אותו בצורה מדורגת ובצעדים קטנים". הוא זוקף את הצלחת המהלך לא מעט לגיבוי שקיבל ממנכ"ל הקופה, רן סער, מהרגע הראשון. "התמזל מזלי ומנכ"ל מכבי מבין את העוצמה של שימוש בטכנולוגיה, והוא התחבר ותמך במודל העבודה האג'ילי כמנוף להפוך את הארגון לטכנולוגי ומתקדם".

קדוש ציין שכאשר הציג למנכ"ל את תוכנית העבודה, שכללה שינויים ארגוניים, הוא הציג לו גם יעדים ומדדים שהוא (המנכ"ל) צריך לעמוד בהם. "היה דרוש אומץ רב כדי לשבת מול המנכ"ל ולהציג בפניו תוכנית די שאפתנית, בעיצומו של משבר קורונה. אבל לשמחתי, הוא מיד אישר אותה", אמר.

הוא הוסיף שכתוצאה מיישום תהליכי האג'ייל, מכבי ביצעה שורה של פרויקטים במסגרת ההתמודדות עם הקורונה, ובהם העלתה לאוויר פלטפורמת חיסונים ממוחשבת מקצה לקצה בתוך שבועיים. פרויקט נוסף שהצליח, בין היתר בזכות האג'יליות, היה הקמת בית חולים וירטואלי כחלק מההיערכות הראשונית להתמודדות עם המגפה. "בזכות זה הצלחנו לתת ל-18 אלף מבוטחים שלנו טיפול מרחוק בביתם, תוך ניצול יכולות שכבר היו לנו, כמו מכבי היבירידי", אמר קדוש.

לסיכום הוא הדגיש ש-"האג'ייל הוביל אותנו לתוצרים מהירים ואיכותיים, וזה התאפשר בזכות עבודה צמודה עם השותפים מהארגון ועבודה של אגף מערכות מידע מקצועי, מסור ומחויב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים