ארה"ב: איזו חברה רשמה הכי הרבה פטנטים ב-2020?

מיהי החברה שנמצאת כבר 28 שנים ברציפות בראש רשימת מקבלות הפטנטים על ידי הרשות האמריקנית? אילו חברות נמצאות אחריה? ולאיזו מהן יש הכי הרבה פטנטים רשומים?

מקור: BigStock

הראש היבמי ממציא לנו פטנטים: יבמ היא החברה שרשמה ב-2020 הכי הרבה פטנטים בארצות הברית – כך עולה מממצאים של IFI, שאוספת מידע אודות פטנטים ובקשות לרישומם. הענק הכחול ניצב הרבה לפני סמסונג, שנמצאת במקום השני, וקנון, שמדורגת שלישית.

הנתונים מראים שב-2020, שנת הקורונה, נרשמו ירידות במספר הפטנטים שאושרו של כל אחת מחמש החברות המדורגות במקומות הראשונים ברשימה: יבמ רשמה ירידה של 1% ל-9,262 פטנטים, מספר האישורים לסמסונג קטן בשיעור דומה ל-6,469, ואילו קנון, מיקרוסופט ואינטל, המדורגות בהמשך, הציגו ירידות גבוהות יותר – של 9%, 6% ו-5%, בהתאמה.

לעומת זאת, TSMC הטייוואנית רשמה עלייה בולטת – של 22% – במספר הפטנטים שהרשות האמריקנית אישרה לה בשנה החולפת, מה שהביא אותה למקום השישי ברשימה. עליות יפות היו מנת חלקן גם של אפל ו-וואווי. למולן, מספר הפטנטים שאושרו לגוגל ירד ב-14% והביא אותה למקום ה-17 בלבד. חברת ניהול הקניין הרוחני של פנסוניק סוגרת את רשימת 25 הגדולות עם ירידה של 7% במספר האישורים לעומת 2019.

עשרת החברות שרשמו הכי הרבה פטנטים בארצות הברית השנה. תרשים: יבמ

עשרת החברות שרשמו הכי הרבה פטנטים בארצות הברית השנה. תרשים: יבמ

יש לציין שסמסונג היא החברה שאוחזת במספר הפטנטים הגדול ביותר בארצות הברית – 80,577. מדובר בנתון הגדול בהרבה מהמקומות הבאים אחריה, ובראשן יבמ, שמדורגת שנייה עם 38,541 פטנטים. קאנון, מיקרוסופט והתאגיד הגרמני בוש משלימים את החמישייה הראשונה. כמה תאגידי ענק נמצאים במקומות נמוכים יחסית בדירוג, בהם דל במקום ה-26, ברודקום (31), וכן HP במקום ה-35, אורקל (37), סיסקו (44) ואמזון (46).

פטנטים בבינה מלאכותית, מחשוב קוונטי ועוד

מדובר בשנה ה-28 ברציפות שבה יבמ מקבלת את מספר האישורים לפטנטים הגבוה ביותר בארצות הברית. הפטנטים שלה הם פרי המצאתם של חוקרים במעבדות יבמ ברחבי העולם, כולל בישראל, ורבים מהם שייכים לתחומי הבינה המלאכותית, הענן, המחשוב הקוונטי ואבטחת המידע.

כך, הענק הכחול רשם השנה יותר מ-2,300 פטנטים הקשורים לבינה מלאכותית, בהם פתרון AI שמסייע לקבלת החלטות על ידי סיכום נקודות המפתח הדרושות לקבלת ההחלטה ממגוון מקורות מידע. כמו כן, אושרו לה מעל 3,000 פטנטים בעולם הענן, לרבות הענן ההיברידי, בהם פטנט שמאפשר אוטומציה של תהליך עיבוד הנתונים, לטובת קבלת החלטה היכן יאוחסן המידע הארגוני – בענן או און-פרמיס. אחד הפטנטים החדשים של יבמ בתחום המחשוב הקוונטי – אחד התחומים שבהם היא מתמקדת בשנים האחרונות – מפשט את המיפוי של הדמיה מולקולרית קוונטית במחשב קוונטי. הודות לפטנט זה, חוקרים יכולים לחקור הדמיות של ריאקציות כימיות על מחשבים קוונטיים, כדי להבין כיצד ומתי תהליך הגילוי של חומרים ותרופות חדשים יגיע לשלב המאפשר פריצת דרך.

בנוסף, רשות הפטנטים האמריקנית אישרה ליבמ בשנה החולפת יותר מ-1,400 פטנטים בתחום אבטחת המידע. אחד מהם משמש להצפנה הומו-מורפית מלאה – שיטה שהגתה יבמ, שבאמצעותה ניתן לבצע חישובים על נתונים בעודם מוצפנים, על מנת למקסם את ההגנה עליהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים