אתר המכירות הגדול ביותר בדארקנט הושבת

לאתר הבלתי חוקי "השוק האפל" - DarkMarket - היו חצי מיליון משתמשים ומכרו בו סמים, כסף מזויף, נתוני כרטיסי אשראי, כרטיסי SIM אנונימיים ונוזקות ● מפעיל האתר נעצר בגרמניה

יותר מ-320 אלף עסקאות. אילוסטרציה: BigStock

רשויות האכיפה באירופה סגרו את זירת האי-קומרס הבלתי חוקית הגדולה בעולם.

תובעים בגרמניה הודיעו בסוף השבוע כי הם סגרו בשבוע שעבר את "מה שהיה, ככל הנראה, השוק הבלתי חוקי הגדול ביותר בדארקנט". מפעילו של האתר DarkMarket, צעיר אוסטרלי בן 34, נעצר ליד גבול גרמניה עם דנמרק.

הרשויות טוענות כי באתר נסחרו סמים, כסף מזויף, נתוני כרטיסי אשראי גנובים, כרטיסי SIM אנונימיים ונוזקות. מספר משתמשי האתר עמד על חצי מיליון ונעשו בו עסקאות במטבעות קריפטוגרפיים בשווי של 170 מיליון דולר. לפי החוקרים, בזירת המסחר בוצעו יותר מ-320 אלף עסקאות ביותר מ-4,650 מטבעות ביטקוין ו-12,800 מטבעות מונרו – שניים מהמטבעות הקריפטוגרפיים הנפוצים ביותר. בזמן סגירתו היו ל-DarkMarket יותר מ-2,400 "ספקים".\

שיתופי פעולה מסועפים

איתורם של האתר ושל מפעילו, כמו גם ההשבתה שלו, היו פרי של שיתופי פעולה רבים בין היורופול לרשויות תביעה ואכיפה בארצות הברית ובאירופה. אין זה המקרה הראשון שבו הרשויות הגרמניות חושפות בשנים האחרונות מפעילי פלטפורמות לא חוקיות על אדמת המדינה. ב-2019 הודיעו התובעים בקובלנץ על גילוי שרתי דארקנט שמתארחים בבונקר ששימש בעבר את נאט"ו, בעיירה גרמנית שכוחת אל.

המבצע לאיתור האתר הבלתי חוקי הנוכחי ארך, לדברי החוקרים, חודשים רבים. בטרם האיתור, המבצע כלל שיתופי פעולה רבים, ולקחו בו חלק היורופול – המשטרה הבינלאומית של אירופה, ה-FBI, ה-DEA (המינהל לאכיפת סמים בארצות הברית), וכן רשויות מס, פרקליטויות ומשטרות של כמה מדינות – אוסטרליה, בריטניה, דנמרק, שווייץ, אוקראינה, מולדובה וכמובן, גרמניה. היורופול עמד בראש המבצע ותיאם בין הכוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים