אנשים ומחשבים ואני: רענן ביבר, מנכ"ל אזור ישראל, יוון וטורקיה בפוג'יטסו

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

רענן ביבר בראיון ל-DailyTV, באחד הכנסים של אנשים ומחשבים. צילום: ניב קנטור

מה זה אנשים ומחשבים בעיניך?
"כמי שחי ונושם את התעשייה כמוביל חברות בינלאומיות בישראל לאורך העשורים האחרונים, יש לאנשים ומחשבים מקום מיוחד מאוד בליבי – הן בפן האישי, של האנשים, והן בזה המקצועי, של המחשבים. אנשים ומחשבים הם בעיניי הפסקול שמלווה את התעשייה עוד מהימים שבהם היה מגיע 'פקסעיתון' אחת ליום, שהיה מקור מידע מצוין לכל מה שמתרחש בשוק.

מאז אותם ימים, צפיתי מקרוב איך חבריי היקרים, פלי הנמר ודליה פלד הקוסמת, הקימו, עם צוות משובח, אימפריה אמיתית שהיא, למעשה, הבבואה של הצמיחה של שוק ההיי-טק הישראלי. כשמם, אנשים ומחשבים מבטאים את החיבור האולטימטיבי שהפך את התעשייה הזו למפוארת כל כך – החיבור בין אנשים מצוינים, התפתחות חדשנית והובלה טכנולוגית. מי שמכיר אותי מקרוב יודע שאני מאמין גדול שבסופו של דבר, It’s all about the people! אנשים הם לב העניין והמפתח להצלחה, לצמיחה ולהנאה.

הניחוח הזה והדגש על האנשים והחיבורים הוא בעיניי ליבה של התרומה המכרעת של אנשים ומחשבים לתעשייה המקומית ויוצאת הדופן שיש לנו. כמי שמכהן שנים רבות בתפקידי ניהול אזוריים בחברות בינלאומיות, אני יכול להעיד שאין אח ורע לאופי זה של התעשייה, שהיא מקור לגאווה בעולם, ואין עוד פלטפורמה מיוחדת כאנשים ומחשבים, שיוצקת ערך מוסף משמעותי – הן בפן האנושי והן בזה העסקי.

במהלך דרכי בתעשייה, מזה שנים רבות, נפלו בחלקי הכבוד והעונג להביא ארצה ולנהל חברות בינלאומיות כגון דל האמריקנית ופוג'יטסו היפנית, שאני מנהל כיום בארץ ובמדינות נוספות. אין ספק שהאתגרים והעבודה המאומצת כרוכים בסיפוק עצום לנוכח התוצאות והמשקל בשוק של החברות שהקריירה שלי כרוכה בהן.

את פלי הנמר החבר פגשתי בפעם הראשונה אחד על אחד כאשר עבדתי ב-HP, כמנהל אגף מערכות יוניקס. זה היה ב 1994, אז זכיתי בפרס הצטיינות במכירות החברה ונסעתי, מלווה בפלי, לכנס שהיא קיימה בדנוור, קולורדו. המפגש הזה הוביל לחברות אמיצה בת עשרות שנים, והערכה מקצועית הדדית ועמוקה. פלי ודליה, כמו גם דור ההמשך והצוות המצוין שלהם, הם חלק מדרכי המקצועית, ומלווים אותי ואת משפחתי גם בחיי האישיים.

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

תמונה ראשונה שלי ושל פלי יחד, לפני קרוב ל-27 שנים! בימים שעוד היה נהוג ללבוש עניבות בישראל.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

פלי הנמר מלווה את פוג'יטסו, שאני מנהל כיום, בכנסים שעורכת החברה ללקוחותיה ושותפיה בגרמניה. בתמונה: אני מחזיק בפעם הראשונה את הנייד הקל בעולם, שלימים יהפוך ללהיט מכירות בישראל.

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

חוגגים בספארי ברמת גן – מקום מושבו של הנמר של פלי, שגם הוא נקרא פלי הנמר – יחד עם רעייתי, עידית, בלבוש נמרי, ההולם את האירוע, בימים שעוד היה מותר להתחבק בלי מרחק של שני מטרים…

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

בשנת 2008 נפל בחלקי הכבוד לארח, בפעם הראשונה בישראל, את הנשיא והבעלים של דל, מייקל דל. פלי הנמר וקבוצת אנשים ומחשבים ניהלו למופת אירוע מורכב במיוחד, שהיה הצלחה מסחררת.

פרידתי מ-דל ב-2012, לאחר 14 שנים שבהן הקמתי את הסניף הישראלי ובהובלתי הוא הגיע לשיאי מכירות והישגים חסרי תקדים: זכייה במכרזים מובילים של צה"ל, הקמת עסקי OEM שהובילה, בסופו של דבר, להקמת יחידה עסקית נפרדת בתוך דל, ואף רכישה מהותית שביצעה החברה בישראל. הסניף הישראלי נחשב אז לאחד הסניפים החזקים והמוצלחים באזור EMEIA. בין המצולמים נמצאים שלומי קווארטלר, ארז ויינר, אבי אליאס (עובד ב-HPE), פיליפ אולניק, עופר ועקנין (OEM), חיים עומר (מנהל מכירות), שעיה בכר, עמוס כרובי, דורית סונר, שמוליק שלום (עדיין ב-דל) ואבי סימון (עדיין ב-דל, מנהל מכירות).

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

חונכים את כניסתה של פוג'יטסו לישראל, בנוכחות נשיא החברה באירופה ובכירים נוספים. את כנס הפתיחה, שהתקיים באיירפורט סיטי, ניהלה, במקצועיות למופת, איך לא – קבוצת אנשים ומחשבים.

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

חואן פרוקר, מי שהיה סגן נשיא לאזור EMEIA בפוג'יטסו, ודייב הזרד, מי שהיה סגן נשיא שותפים עסקיים לאזור זה בחברה, מעניקים את פרס השותף המצטיין ליוסי צייגר, מנכ"ל הראל טכנולוגיות מידע.

צילום: פלי הנמר

צילום: פלי הנמר

אנשי פוג'יטסו המצוינים אורן לוי ודיוויד אזולאי מתארחים אצל פלי במאורת הנמר, ומחזיקים בגאווה את המוצרים המצוינים ואת הנייד הקל בעולם של החברה.

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

מי כמו פלי הנמר וקבוצת אנשים ומחשבים יודעים לפרגן להצלחות…? כך, ב-2015 הוענק לסניף VMware, שאותו ניהלתי במשך כארבע שנים, אות הוקרה – IT Award – מטעם אנשים ומחשבים. הסניף הגיע לביצועי שיא בתקופתי בעת שזכינו, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הסניף, בחוזה אסטרטגי אל מול צה"ל וגופי משרד הביטחון, כמו גם בחוזים אסטרטגיים אל מול חברות מהמובילות בישראל – אמדוקס, נייס, טבע ורבות אחרות.

צילום: קובי קנטור ז"ל

צילום: קובי קנטור ז"ל

התרבות הארגונית המשפחתית והחמה של אנשים ומחשבים – כולה ברוח העומדים בראשה, פלי הנמר ודליה הקוסמת. בתמונה: אנוכי והחצי השני שלי, עידית, מבלים באחד מאירועי פורום C3 של אנשים ומחשבים עם דליה ובתי, בינקותה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עידית

    נפלא ומרגש לקרוא... אין ספק אנשים ומחשבים הם פסקול התעשייה המדהימה הזו. עלו והצליחו!

אירועים קרובים