אנשים ומחשבים ואני; והפעם: איציק מלאך

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

בטקס גזירת הסרט למתקן המחשוב מוגן הטילים של בנק לאומי: מימין - צבי איצקוביץ', חבר הנהלת הבנק; גליה מאור, המנכ"לית; ואיציק מלאך, משנה למנכ"ל וראש חטיבת הטכנולוגיה. צילום: פלי הנמר

קצת עליי: "לאחר סיום שירות החובה בתותחנים, שבמהלכו זכיתי לצל"ש ממפקדת גייסות השריון ולאחר מכן עוטרתי בעיטור המופת, הצטרפתי, לבקשת צה"ל, לקורס תכנות בממר"ם. שם התחלתי את דרכי בתעשייה, כתוכניתן, והתקדמתי עד שהגעתי להיות מפקד ממר"ם.

ב-20 שנות שירותי בעולם המחשבים הצה"לי עברתי את כל הקורסים הרלוונטיים של הצבא שהיו אז – תכנות, עיצוב מערכות, ניתוח מערכות ועוד, לצד קורסים פיקודיים צה"ליים כמו פיקוד ומטה (פו"מ) והמכללה לביטחון לאומי. זאת, תוך כדי סיום תואר MA באוניברסיטת תל אביב. הכשרות ולימודים אלה אפשרו לי לשמש כתוכניתן מנתח מערכות, והביאו אותי להקמת מערכות ממוכנות בתחומים הניהולי והצבאי-המבצעי, כמו גם תשתיות שמשרתות את צה"ל עד היום. עשיתי זאת ממגוון תפקידיי במדים – כמפקד אג"ם למחשב, מפקד מענא/ממטל וכאמור, מפקד ממר"ם.

בגיל 40 החלטתי לפרוש מצה"ל והצטפרתי לבנק הפועלים כעוזר מנכ"ל בכיר וראש אגף הפיתוח. משם עברתי לבנק לאומי, שבו שימשתי כראש חטיבת הטכנולוגיה וכמשנה למנכ"ל. שם הייתי שותף להקמת מתקן מחשבים מוגן טילים ראשון במגזר האזרחי, כאחד מלקחי מלחמת המפרץ הראשונה. מתקן זה היווה דגם וסטנדרט לתעשייה האזרחית בארץ. כמו כן, ניהלתי הקמה של רשתות תקשורת מתקדמות ויישומים מתקדמים וחדשניים, שהצעידו את קבוצת לאומי להיות בנק עם שירותים דיגיטליים, שהובילו אז במערכת הבנקאית בארץ והיוו מודל לחיקוי.

מעבר לפרויקטי התשתית הללו פותחו בתקופתי בלאומי אפליקציות בנקאיות, בשיתוף פעולה עם החטיבות העסקיות, שהיוו ועודן 'מאפשרות' (Enablers) לעסקיו של הבנק.

עם פרישתי לגמלאות, אני מכהן בהתנדבות כסגן יו"ר הוועד המנהל במכון הטכנולוגי חולון (HIT), שהיא עיר הולדתי, וכחבר בדירקטוריונים נוספים".

מה זה אנשים ומחשבים בעיניך?
"אני מכיר אני את אנשים ומחשבים מיום הווסדה וניתן לומר ש-'גדלנו' יחד – החברה ומייסדיה, דליה אסיא-פלד ופלי הנמר, ואני. אנשים ומחשבים שימשה, ומשמשת גם כיום, כמצפן בתעשייה המחשוב, בכל הפעילות הענפה שלה – מדיה, ימי עיון, השתלמויות, הרצאות, סיורים ותחרויות IT Awards, שמקדמות הצטיינות בענף. החברה היא לא רק חברה אלא חבר אמין ואמיתי למקצוע ולאנשיו, והיא ידעה ויודעת להתאים את עצמה למגמות בענף ההיי-טק והטכנולוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים