כמה זה 350 אלף יורו כפול 10?

3.8 מיליון יורו – זה סכום הקנס שהוטל על פייסבוק בבית המשפט לערעורים במילאנו בערעור שהגישה נגד פסק דין שניתן נגדה בנושא גניבת תוכנה, המהווה יותר מפי עשרה מהקנס שהוטל עליה בפסק הדין המקורי

תעשה הכל כדי שתאהבו אותה. פייסבוק. צילום: BigStock

נראה ששופט בית המשפט לערעורים במילאנו התעצבן מאוד על פייסבוק (Facebook), אם להתייחס לפסק דין שנתן בערעור שהגישה החברה על פסק דין קודם שניתן נגדה בתביעת גניבת טכנולוגיה – והכפיל את הקנס הראשון שהוטל עליה פי יותר מעשרה.

פסק הדין ניתן בעניינה של החברה האיטלקית Business Competence, שאפליקציית Faround שלה השתמשה בנתוני פרופילים של משתמשי פייסבוק כדי ליצור מפה אינטראקטיבית, שמציגה חנויות ועסקים בקרבת מקום למשתמש, לצד נתונים שונים על הנחות ומבצעים שמוצגים לפי קטגוריות.

האפליקציה הושקה באוקטובר 2012, ולאחר חודשיים השיקה פייסבוק גירסה משלה לאותו רעיון – Nearby Places. החברה האיטלקית הגישה תביעה, ולאחר ארבע שנים של החלפת מהלומות בבתי המשפט ניתנה החלטה, שפייסבוק אכן גנבה את הרעיון ואת התבנית של היישום ורק שינתה את הנראות הגרפית. ענקית הרשתות החברתיות אף צוותה לבטל את הגירסה שלה ולפרסם את פסק הדין הן באתרים שלה והן בשני עיתונים ארציים, נוסף לקנס של 350 אלף יורו שהוטל עליה, בשל "ניכוס טפילי של השקעות שנעשו עלי ידי אחרים" – כפי שנכתב בפסק הדין נגדה ב-2019.

פייסבוק הגישה ערעור, ותוצאותיו, לעיל, מעידות גם על הביקורת הציבורית המוטחת נגד חברות ענק, שמחליטות אילו מוצרים ושירותים הם פופולריים ואז משיקות גירסאות משלהן כדי להשתלט על השווקים, שהתבטאה גם בתביעות הגבלים שהוגשו באחרונה בארצות הברית על ידי גורמים ממשלתיים נגד פייסבוק ואמזון.

במקרה הזה במיוחד, בית המשפט הצהיר, כי אפליקציית Faround הייתה יישום של בסיס נתונים, שעוצב כתוכנית מחשב, ולכן היה מוגנת תחת חוק זכויות יוצרים. זו הפעם הראשונה שפייסבוק נמצאה אשמה בהנדוס לאחור של אפליקציה מבוססת אלגוריתם, פעולה שבית המשפט כינה "תחרות לא הוגנת". עוד ציין בית המשפט, כי פייסבוק לא הצליחה לספק ראיה כלשהי שהיא פיתחה בעצמה את  Nearby Places, וכי הייתה לה גישה מוקדמת ובלעדית לגירסאות הבטה של Faround לצורך בדיקת שילובה עם הפרופילים בפייסבוק ותאימותה לפלטפורמה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים