למרות הקורונה: מספר שיא של פרויקטי IT בירושלים

אגף מערכות המידע של עיריית ירושלים ביצע בשנה החולפת מעל 300 פרויקטים ● איתמר קורנפלד, מנמ"ר העירייה, מספר על הבולטים שבהם

איתמר קורנפלד, מנהל אגף המחשוב בעיריית ירושלים. צילום: גיא ראובני

"ב-2020 בוצעו על ידי אגף מערכות מידע בעיריית ירושלים מעל 300 פרויקטים, ובנוסף עלו לאוויר יותר מ-30 מערכות חדשות, שנותנות מענה למגוון רחב של תחומים שבהם עוסקת העירייה", כך אמר איתמר קורנפלד, מנהל האגף.

קורנפלד השתתף בכנס השנתי עיר חכמה של אנשים ומחשבים, שנערך השבוע בהשתתפות ראשי השלטון המקומי, מנמ"רים, מנכ"לי חברות טכנולוגיה ואנשי אקדמיה. הוא ציין כי "לצד מתן פתרונות מהירים לאתגרים הטכנולוגיים שעמדו בפני העירייה בעקבות משבר הקורונה ביצענו מגוון פרויקטים לפיתוח והטמעת מערכות מידע, ופרויקטים טכנולוגיים נוספים".

"בנוסף, בוצעו פרויקטים רבים שהובילו להתייעלות ארגונית וחיסכון בהוצאות העירייה", המשיך קורנפלד. כדוגמה הוא ציין הטמעת מערכת CRM פנים ארגונית ללשכה המשפטית, מחשוב כל ועדות העירייה ומחשוב כל המסמכים הכספיים, שבעבר עברו סבבי חתימות ידניים.

האגף גם נרתם למאמץ של עיריית ירושלים לכיוון התושבים וחיזוק הקשר אתם בימי הקורונה. אנשיו פיתחו והטמיעו מערכות כגון מבט לתושב, שמסייעת לסיוע העירוני לחולי קורונה, מערכת לניהול קשר עם עולים חדשים, אזור אישי לתושבים שנזקקים לשירותי הרווחה של העירייה ועוד. "בימים האחרונים עלתה לאוויר מערכת רווחה חדשה ומשודרת", אמר.

תשתית טכנולוגית חדשנית כדי לעמוד במשימות

קורנפלד ציין שכדי לעמוד בכל המשימות הללו, בלוח זמנים קצר, הקימו אנשי ה-IT של עיריית הבירה תשתית טכנולוגית חדשנית, שכללה סביבה פיתוחית בענן של Azure, ושימוש ב-Service bus ובבסיסי נתונים NoSQL כמו Mongo DB בענן. "הערך המוסף מבחינה טכנולוגית הוא שיצרנו תשתית אפליקטיבית, שמאפשרת פיתוחים רבים נוספים בעתיד יחסית בקלות", אמר.

בחלק אחר של ההרצאה סיפר קורנפלד על ההתמודדות של אגף המחשוב ושל העירייה כולה בעקבות שריפה שאירעה באפריל אשתקד בקומת האגף. "אגף המחשוב ונס התמודדו עם אתגרים תפעוליים רבים עקב האירוע, שקרה בשיאה של המגפה – ועשו זאת בהצלחה", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים