הנמר זוכר: מנכ"לים של חברות טק בינלאומיות שביקרו בארץ – ואהבו לחזור

הזיכרון על ביקורו של ביל גייטס בארץ ב-2005 גרם לי להיזכר בביקורם בארץ של מנכ"לים של חברות טק בינלאומיות גדולות, ובאלה שאהבו לבקר פעמים רבות

03/01/2021 14:08
מימין: ארז יקואל, ניצב בדימוס, ראש אגף תמיכה לוגיסטית; חמי פרס, מייסד ושותף קרן VC פיטנגו; צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים; דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל; ביל גייטס, בכבודו ובעצמו;  ישראל מקוב, מנכ"ל חברת טבע. צילום: קובי קנטור ז"ל

ביקור של מנכ"ל חברת ההיי-טק בינלאומית, ועוד חברת ענק, הוא נחשב ביותר וגאוותו של כל סניף מקומי. כך זכינו במהלך השנים לצפות בזיו פניהם – פנים אל פנים – של העומדים בראשי חברות רבות: HP, אורקל, סאן ההיסטורית, EMC, דל, VMware, מיקרוסופט ונוספות.

החברה הגדולה אז בתעשייה – יבמ, הלוא היא הענק הכחול – הייתה חלוצת החברות הבינלאומיות בישראל, שפתחה כאן משרד משלה כבר ב-1949, וממש בשנים האחרונות, בעת כהונתו של המנכ"ל הקודם של הסניף הישראלי, ריק קפלן, הביאה לביקור ראשון בארץ את  המנכ"לית הקודמת של החברה העולמית, ג'יני רומטי. רומטי הייתה ידידה אישית של קפלן בעת שעבד ביבמ ארצות הברית והיא ניצלה את ביקורה על מנת לקדם את עסקי יבמ ישראל במכרז המעבר לדרום של צה"ל.

יש מבין אותם מנכ"לים ש-"התאהבו" בארץ וחזרו אליה כמה פעמים, בהם, לארי אליסון, מייקל דל ופט גלסינגר. כל אחד מהם ערך פגישות עם צמרת התעשייה והמשק. כך, למשל, בביקורו של ביל גייטס בארץ: כמעט כל מי שהיה בכיר במשק הישראלי – מנכ"ל, יו"ר, נשיא של חברה וארגון עסקי, ממשלתי וציבורי גדול בארץ – שאף ללחוץ את ידו של מייסד מיקרוסופט ולזכות בצילום היסטורי שיוכל לתלותו על קיר משרדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים