סימילאר ווב מתכננת הנפקה בנסדא"ק לפי שווי של שני מיליארד ד'

החברה צפויה להנפיק על פי שווי של שני מיליארד דולר ● רק לפני חודשיים היא סיימה סבב גיוס של 120 מיליון ● סימילאר ווב מצטרפת לשורה של חברות ישראליות שמתכננות בימים אלה הנפקה או מיזוג

אור עופר, מנכ"ל וממייסדי סימילאר ווב. צילום: רותם כנעני

עוד הצלחה ישראלית: סימילאר ווב, שמציעה סטטיסטיקות לגבי הגלישה וניתוח התנהגות הגולשים ברשת, עומדת לנסות את מזלה בשוק המניות של נאסד"ק בניו-יורק ומתכננת בקרוב הנפקה על פי שווי שוק של שני מיליארד דולר – כך דווח הבוקר (ד') בכלכליסט. בשלב זה לא ברור מתי ההנפקה תצא לפועל, בהנחה שזו אכן תקרה. הדיווח הזה מגיע כחודשיים לאחר שהחברה הודיעה על גיוס של 120 מיליון דולר ושל 200 עובדים.

ההנפקה של סימילאר ווב מגיעה במצב שמיטיב עם החברות הטכנולוגיות שרוצות להנפיק, שכן בשוק ההון יש כסף זול ומגפת הקורנה המחישה את חשיבות הטכנולוגיה. זו אינה החברה הישראלית היחידה שמתכננת בימים אלה הנפקה בנסדא"ק: השבוע פורסם בכלכליסט כי אי טורו מתכננת להצטרף גם היא לשוק המניות של ניו-יורק, על פי שווי של חמישה מיליארד דולר. חברות נוספות כחול לבן שהנפקה או מיזוג נמצא.ת על הכוונת שלהן הן טאבולה – לאחר כישלון עסקת המיזוג שלה עם אאוטבריין, מאנדי ואיירון סורס.

הפלטפורמה של סימילאר ווב בוחנת ומקטלגת התנהגויות גולשים באתרים השונים. ניתוח נתונים אלה מאפשר לבעלי האתרים לחזות את התנהגות הגולשים, ולהשתמש בכך כדי לקדם את האטרקטיביות של האתרים ולמשוך אליהם טראפיק. הטכנולוגיה שלה מבוססת על אלגוריתמים שמנתחים את המידע ומספקים תמונה על מגמות הגלישה.

הקורונה עשתה טוב לחברות האינטרנט

סימילאר ווב נוסדה ב-2007 על ידי ניר כהן ואור עופר, המשמש כמנכ"ל החברה. לפי קראנץ' בייס, היא גייסה עד כה 235 מיליון דולר – כמחצית מהם בסבב שהסתיים לפני כחודשיים, כאמור, והובל על ידי ויולה ו-ION Crossover Partners. כיום, החברה פעילה בעיקר מהחוף המזרחי של ארצות הברית, בדגש על ניו-יורק. יותר ממחצית מחברות הפורצ'ן 100 נמנות על לקוחותיה, כולל תאגידי ענק כמו גוגל, וולמארט ואדידס. כחברה פרטית, סימילאר ווב לא מפרסמת את התוצאות העסקיות שלה, אולם על פי דיווחים, מדובר בחברה רווחית, עם הכנסות שנתיות של 100 מיליון דולר.

הקורונה עשתה טוב לחברות האינטרנט, בהן סימילאר ווב, שכן הסגרים ברחבי העולם הביאו לעלייה בפעילות ברשת. לאנשים יש בימי קורונה אלה יותר זמן פנוי, ואחת הדרכים להתמודד עם השעמום היא צריכת תוכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים