קוואליטס משלימה גיוס הון לפי שווי של כ-73 מיליון דולר

קרן הפוד-טק הגלובלית פיקברידג' הובילה השקעה של כ-10 מיליון דולר בחברת הבת של מנרב אחזקות, העוסקת בהפקה ושיווק של אומגה 3 וחלבון צמחי מאצות

אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב אחזקות. צילום: יח"צ

מנרב אחזקות (Minrav Holdings) דיווחה היום (ג') כי חברת קוואליטס (Qualitas), המוחזקת על ידה בשיעור של כ-54% (בדילול מלא), התקשרה בהסכם לגיוס הון בסך של כ-10 מיליון דולר, בהובלתה של קרן הפוד-טק הגלובלית פיקברידג' (PeakBridge) – מהקרנות המובילות בתחום טכנולוגיות המזון. הגיוס הנוכחי מתבצע לפי שווי של כ-73 מיליון דולר (אחרי הכסף), התואם לשווי החברה בספרי מנרב.

מטרת סבב הגיוס היא להביא לכך שגוף בעל ניסיון וידע רב בתעשייה יסייע בהובלת הוצאתה אל הפועל של תכניתה העסקית של קוואליטס, באופן שיאיץ את צמיחתה וישביח את שוויה, כאשר ההשקעה מיועדת להרחבת בסיס הלקוחות של מוצרי קוואליטס באמצעות חיזוק המודעות השיווקית למותג, הרחבת קו המוצרים לרבות מוצרי החלבון הצמחי (פרוטאין), העמקת המחקר המדעי, וכן חדירה לשווקים גיאוגרפיים נוספים.

קרן פיקברידג' התחייבה להשקיע כ-5 מיליון דולר, ולצידה ישתתפו בגיוס שלושה משקיעים נוספים בסכום נוסף כולל של כ-2 מיליון דולר, כאשר את יתרת הגיוס, בהיקף של כ-3 מיליון דולר, תשקיע מנרב עצמה (מתוכם כ-1.2 מיליון דולר במהלך הרבעון הרביעי של 2020). במסגרת הגיוס, יומרו גם הלוואות הבעלים הקיימות בקוואליטס להון, כך שאחזקת מנרב בקוואליטס תעלה לכ-58% בדילול מלא.

מספקות לאדם אומגה 3 וחלבון צמחי. אצות. צילום אילוסטרציה: BigStock

מספקות לאדם אומגה 3 וחלבון צמחי. אצות. צילום אילוסטרציה: BigStock

אומגה 3 מאצות ולא מדגים 

חברת קוואליטס פיתחה פלטפורמה טכנולוגית ייחודית (מוגנת פטנטים) לייצור מוצרי תזונה צמחיים, ברי קיימא, המופקים מאצות. החברה מפיקה כיום אומגה 3 מאצות, בעיקר תחת המותג IWI, וכן נמצאים בפיתוח על ידי החברה מוצרי חלבון (פרוטאין) מן הצומח, לרבות חטיפי אנרגיה, תוספי חלבון לספורטאים, חטיפים ושייקים. החברה מוכרת את מוצריה הממותגים הן באופן ישיר והן דרך רשתות המזון והקמעונאות השונות בארה"ב.

קרן פיקברידג' היא, כאמור, מהמובילות בתחום של השקעה בטכנולוגיות מזון מתקדמות (תעשיית הפוד-טק). קרן הון הסיכון של פיקברידג' היא היחידה שהפכה לשותפה של ארגון EIT Food. הקרן מנוהלת על ידי צוות מומחים מובילים בעולם מתחום תעשיית המזון בעלי עשרות שנות ניסיון והישגים משמעותיים.

מנרב אחזקות – שנוסדה ב-1969 על ידי אברהם קוזניצקי, המכהן כיו"ר החברה – מסרה כי "הגיוס הנוכחי בהובלת קרן הפוד-טק הגלובלית פיקברידג' מהווה אבן דרך חשובה מאוד לקוואליטס. קרן פיקברידג' בחרה להשקיע בקוואליטס לאחר בדיקות ארוכות ומעמיקות שביצע צוות הקרן, ואנו רואים בכך הבעת אמון בחברה ובפוטנציאל הגדול הטמון בה, ובהתאם גם מנרב משתתפת בסבב הגיוס הנוכחי". עוד הוסיפה החברה, ש-"הקרן תשתלב בדירקטוריון קוואליטס, ותהיה מעורבת בניהול החברה, תוך הבאת הערך המוסף הייחודי במסגרת המשך תהליך פיתוח החברה. כמו כן, הגיוס הנוכחי צפוי להערכת הנהלת קוואליטס לספק את צרכי החברה עד להגעתה לאיזון תפעולי, כך שמנרב לא תצטרך לבצע השקעות נוספות בחברה".

נדב ברגר, שותף מייסד בפיקברידג', מסר: "ההשקעה שלנו בקוואליטס מייצגת את כל הערכים של אסטרטגיית ההשקעה שלנו – קניין רוחני חזק, יכולות מוכחות, פוטנציאל ערך משמעותי של חלבון מבוסס אצות, התאמה מצוינת לערכי הקיימות וצוות ניהול חזק. אנו מקדמים בברכה את קוואליטס ואת כל המשקיעים הנוספים למשפחת פיקברידג'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים