הגיימינג הישראלי רותח: מון אקטיב קונה חברה במאות מיליוני דולרים

מלסופט מבלארוס מפתחת משחקים למובייל, בהם Family Island ו-MyCafe ● שוק המשחקים לנייד צפוי להגיע השנה ל-77 מיליארד דולר, כאשר קצב ההכנסות השנתי של מון אקטיב עומד על יותר ממיליארד

המשחק Coin Master של מון אקטיב

ה-"מעלות" בענף הגיימינג הישראלי הרותח, שהיום (ד') נערך הכנס המרכזי שלו, בהפקת אנשים ומחשבים, עלו עוד אחר הצהרים, לאחר שאחת החברות הישראליות הבולטות בתחום – מון אקטיב – הודיעה שהיא קונה את מלסופט הבלארוסית. בחברה סירבו למסור את סכום הרכישה, אולם ההערכות בשוק הן שמדובר במאות מיליוני דולרים.

מלסופט מפתחת כמה משחקי מובייל בקטגוריית ניהול משאבים (Resource Management), שהפופולריים ביותר שבהם אלה Family Island ו-MyCafe. המשחקים שלה מוצעים ביותר מ-20 שפות והיא פועלת ב-60 מדינות. הנרכשת החלה את פעילותה ממשרד במינסק ב-2008, אולם כיום נמצא המטה שלה בקפריסין. עם זאת, רוב 240 העובדים שלה ממוקמים בבלארוס.

עולם הגיימינג הוא אחד התחומים המובילים בתעשיית ההיי-טק, כאשר על פי ההערכות, השנה צפויות ההכנסות ממנו לעמוד על כ-159 מיליארד דולר. כמחצית מהן – 77 מיליארד – צפויות להגיע מתעשיית המשחקים למובייל.

המשחק Coin Master של מון אקטיב

המשחק Coin Master של מון אקטיב

קצב ההכנסות השנתי של מלסופט עומד על 160 מיליון דולר. מון אקטיב צומחת עוד יותר ולפי חברת המחקר סנסור טאואר, ההכנסות שלה ב-2020 עולות על מיליארד דולר – בעיקר בגלל המשחק המוביל שלה, Coin Master, שהוא המשחק הרביעי הכי מכניס בעולם השנה. המשחק הידוע פוקימון גו נמצא לפניו, אבל רק מעט, עם הכנסות שנתיות של 1.2 מיליארד. Coin Master ממוקם בראש טבלת ההכנסות במדינות רבות, בהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת ואיטליה.

עשור של משחקים

יש לציין שמון אקטיב תסגור בשנה שתתחיל בשבוע הבא עשור – היא נוסדה ב-2011. החברה מעסיקה מעל 650 עובדים במשרדיה, כאשר רובם במטה שלה בתל אביב והיתר – במרכז הפיתוח הגדול שהיא מחזיקה בקייב ובמשרד שלה בלונדון. מתחילת השנה היא גייסה 350 עובדים, מה שאומר שדווקא בתקופת המשבר, היא יותר מהכפילה את כוח האדם שלה. במון אקטיב אומרים שעל מנת לתמוך בצמיחה ובפיתוח משחקים חדשים, החברה תגייס מאות עובדים גם ב-2021.

מולי אלבין, מנכ"ל ומייסד מון אקטיב, אמר כי "היעד שלנו הוא להפוך לחברת משחקי המובייל המצליחה בעולם. אנחנו מתכננים לגדול ולהרחיב את הפורטפוליו שלנו על ידי פיתוח משחקים חדשים ובאמצעות רכישות. מעבר לרכישה משמעותית בכל הנוגע למשחקים, למלסופט יש הון אנושי ברמה הגבוהה ביותר, והיא נמצאת בצמיחה מסיבית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים