האם הרכבים האוטונומיים בדובאי יהיו בטוחים יותר עם הטכנולוגיה של פורטליקס?

רועי פרידמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בפורטליקס,השתתף בכנס Gitex בדובאי ושמע ממחמד יוסוף אחמד אלמודרב, מנכ"ל של מגזר שירותי תמיכה טכנית לחברות מהרשות הלאומית לתחבורה של דובאי, על הדרכים המתקדמות שבהן הרשויות בדובאי מטמיעות טכנולוגיות חדשניות בתחום התחבורה

22/12/2020 16:54
מימין: רועי פרידמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בפורטליקס, ומחמד יוסוף אחמד אלמודרב, מנכ"ל של מגזר שירותי תמיכה טכנית לחברות מהרשות הלאומית לתחבורה של דובאי. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ הישראלי פורטליקס (Foretellix), שפיתח גישה חדשנית למדידת בטיחות של רכבים אוטונומיים ומערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS), מסכם ביקור מוצלח בדובאי.

רועי פרידמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי בפורטליקס, יצא לכנס Gitex בדובאי במסגרת המשלחת של מכון הייצוא ובנק הפועלים, ונפגש עם דמויות מפתח בתחום התחבורה בנסיכות, שנחשבת לאחת המתקדמות בעולם בהטמעת טכנולוגיות חדשניות לתחבורה חכמה. בין השאר, נפגש עם מחמד יוסוף אחמד אלמודרב, מנכ"ל של מגזר שירותי תמיכה טכנית לחברות מהרשות הלאומית לתחבורה של דובאי, שסיפר על הדרכים המתקדמות שבהן הרשויות בדובאי מטמיעות טכנולוגיות חדשניות בתחום התחבורה באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה. פרידמן מצידו עדכן בהתפתחות של פורטליקס, שרשמה השנה שורת הישגים משמעותית, והשניים דנו בשיתופי פעולה עתידיים.

הפתרון של פורטליקס מאפשר מענה לאתגר ההולך וגדל של בדיקות הבטיחות עבור מערכות הנהיגה המורכבות של היום. כחלק מהפתרון, החברה פיתחה שפה ייחודית לתיאור של מיליארדי התרחישים האפשריים של רכב אוטונומי. השנה זכתה החברה להכרה בינלאומית בגישה החדשנית שלה ורשמה כמה ציוני דרך עם תאגידים וארגונים מרכזיים בעולם הרכב, כמו Denso, ספק מערכות הרכב השני בגודלו בעולם, שבחר בטכנולוגיה של פורטליקס עבור הדור הבא של מוצריו בתחום מערכות ADAS ומערכות נהיגה אוטומטיות, מובילאיי – שאיתה ביצעה החברה הדגמה משותפת לפתרון ייחודי וראשון מסוגו, שיאפשר ליצרני רכב לעמוד בתקינה החדשה של האו"ם למערכות אוטונומיות מדרגה 3, ארגון ASAM (האיגוד לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה), שקיבל את השפה שפיתחה החברה כבסיס לסטנדרט עולמי בתחום רכבים אוטונומיים וערכות ADAS, ופורום UNECE (פורום רגולציית רכב של האו"ם), שבו משמש כנציג גיל אמיד, מייסד משותף וסמנכ"ל הרגולציה בפורטליקס, ועוד.

פורטליקס נוסדה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, צוות מומחים בעלי שם וניסיון מוכח, חלוצים בתחום האימות של מערכות מורכבות. גישת Coverage Driven Verification אשר המציאו נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשיית השבבים. יזמי פורטליקס התאימו ושכללו גישה זו לעולם האימות ובדיקות הבטיחות במערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) וברכבים אוטונומיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים