האם מיקרוסופט משיקה מעבד משלה לשרתים?

גורמים יודעי עניין שצוטטו בתקשורת הכלכלית טוענים שהענקית מרדמונד מתכננת להשתמש בטכנולוגיה של ARM בכדי לבנות שרתים עבור הדטה סנטרים שלה

בדרך לייצור מעבדים לבד? מיקרוסופט. צילום: BigStock

האם מיקרוסופט (Microsoft) תהיה החברה הבאה שתייצר מעבדים משלה לשימושה? האם גם היא רוצה להסתמך פחות על גורמי חוץ? לפי דיווחים באתרים כלכליים, זה בדיוק מה שמתכננת החברה לעשות, אבל להבדיל – היא לא מסתכלת רק לכיוון של השוק הצרכני אלא לכיוון העסקי הגבוה, קרי דטה-סנטר.

באתר הכלכלי בלומברג מצטטים גורמים יודעי עניין שטוענים שהחברה מתכננת להשתמש בטכנולוגיה של ARM בכדי לבנות שרתים עבור הדטה סנטרים שלה, בהם היא מספקת את שירותי הענן שלה. נכון להיום הרוב המוחלט של שרתים אלו עובדים על מעבדים של אינטל (Intel).

בצד הצרכני מדובר על מעבדי ARM שישמשו כבסיס עבור מחשבי ה-Surface של החברה, בדומה להחלטה של אפל (Apple) לייצר את מעבדי ה-M1 עבור מחשבי ה-MacBook שלה.

מיקרוסופט כבר שיתפה, כזכור, פעולה עם קוואלקום (Qualcomm) להריץ את Windows על מחשבים המבוססים על מעבדי Snapdragon, מחשבי ה-Windragon שלא ממש זכו לתפוס נתח שוק עד היום, וכן שיתפה פעולה עם AMD כדי לייצר את מעבדי ה-SQ1 וגם SQ2 עבור מחשב מסוים אחד – Surface Pro X – שגם הוא לא זכה למכירות מרשימות במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים