מדוע הסירה פורנהאב את מרבית סרטוני הווידיאו מהשירות?

זה התחיל כש-ויזה ומסטרקארד החליטו להחרים את ענקית הפורנו, מה שהביא אותה לשנות את מדיניותה ולא להציע עוד תוכן ממקור לא מאומת בפלטפורמה ● התוצאה - פורנהאב הורידה מיליוני סרטונים מהשירות, שהם כ-80% מכלל התוכן שהציעה עד כה

מרבית התוכן הוסר. פורנהאב. צילום אילוסטרציה: BigStock

הכל התחיל במאמר דעה מבוסס תחקיר, שהתפרסם בניו יורק טיימס באחרונה, ובו פורסם כי פלטפורמת פורנהאב (Pornhub) – שהיא בעצם שירות הפורנו הגדול בעולם כיום – משמשת אכסניה לסרטוני וידיאו פורנוגרפיים בהם משתתפים קטינים, ואף מבוצעים בקטינים ובקטינות מעשי התעללות וניצול מיני, וזאת מבלי לקבל את רשותם ואישורם לכך.

עקב הפרסום המטריד החליטו חברות האשראי ויזה, מסטרקארד ודיסקבר (הפחות מוכרת לנו הישראלים) להחרים את פורנהאב כליל, משמע – לא לאפשר ללקוחותיהן לשלם באמצעות כרטיסיהן באתר משום שהוא מאפשר העלאת תוכן בלתי חוקי אליו.

הדבר הביא לכך שלמעלה מ-10 מיליון סרטוני פורנו, המהווים כ-80 אחוזים מסך התוכן בפורנהאב – הוסרו.

לפני ה"טיהור", ביום א' בערב, הציע אתר פורנהאב כ-13.5 מיליון סרטונים לגולשים, כך על פי המספר שהוצג בשורת החיפוש שלו, וחלק גדול מתכנים אלו הגיע מחשבונות לא מאומתים. ביום ב' בבוקר, סרגל החיפוש הזה הציג כבר רק 4.7 מיליון סרטונים – כלומר שפורנהאב הסירה את רוב הסרטונים באתרה, כולל את הסרטונים הנצפים ביותר שהיו לא מאומתים – מדור ש"התגאה" ביותר מ-29 מיליון צפיות בסך הכל. בהמשך השבוע, על פי דיווחים שונים בתקשורת, מספר כל הסרטונים באתר עלה ל-7.2 מיליון, וכעת הוא דווקא אפילו מצומצם יותר והגיע לקצת פחות מ-3 מיליון סרטונים. לפיכך כרגע לא ברור כמה סרטונים באמת הוסרו בסופו של יום.

צמצום משמעותי בהיצע הפורנו. פורנהאב. צילום מסך

צמצום משמעותי בהיצע הפורנו. פורנהאב. צילום מסך

סרטוני ניצול מיני והתעללות בקטינים

התחקיר של הטיימס הגיע לאחר חודשים של ביקורת על נוהלי החברה, כאשר פורנהאב נאלצה להשיב לעתירה של change.org כבר בפברואר, שמטרתה הייתה להשבית את האתר לחלוטין.

פורנהאב הכחישה שאכן קיימת אצלה תופעה של התעללות בילדים והעלאות תוכן שלא בהסכמת קטינים לאתר, וכינתה את חקירת הניו יורק טיימס "חסרת אחריות ולא נכונה בעליל".

אלא שתחת הלחץ הרב על החברה, בעיקר הפיננסי יש להודות, האתר ביצע מאז שינויים במדיניותו. כעת, לדבריו, הוא מאפשר רק לשותפים שלו ולאנשי מקצוע קשורים (במה שמכונה Model Program) לפרסם סרטונים בפלטפורמה, זאת אומרת – רק סרטוני וידיאו מאומתים מוצעים מהיום בשירות.

בנוסף טופלו תכני פורנו "בעייתיים" רטרואקטיבית. "כחלק מהמדיניות שלנו לאסור העלאות לא מאומתות, השעינו כעת גם את כל התוכן שהועלה בעבר, שלא נוצר על ידי שותפי תוכן או חברי ה-Model Program", כך על פי הודעת פורנהאב בנדון.

החברה הוסיפה והדגישה כמה הדרישה ממנה לטעמה מופרכת, וכתבה כי "המשמעות היא שכל פיסת תוכן של פורנהאב מעתה היא ממעלים מאומתים – דרישה שפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק, יוטיוב, סנאפצ'ט וטוויטר טרם ביססו". בהצהרה מטעמה אמרה החברה שמאחורי אתר הפורנו גם כי "ברור שמכוונים לפורנהאב לא בגלל המדיניות שלנו, וכיצד אנו משתווים לעמיתים שלנו, אלא בגלל שאנחנו פלטפורמת תוכן למבוגרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים