Divers-IT; והפעם: רמי שקור, מייסד משותף של אינוספר

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האומנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

רמי שקור, מייסד אינוספר. צילום: יח"צ

מהיכן אתה?
"במקור מחיפה, וכיום מברלין".

מה החברה שלך עושה?
"אינוספר (InnoSphere) פיתחה מכשיר רפואי לטיפול בהפרעות קוגניטיביות אצל ילדים, בדגש על הפרעת הקשב והריכוז, על ידי גרייה מוחית חשמלית לא פולשנית, תוך שימוש בבינה מלאכותית לשם התאמה אישית של הטיפול עבור כל מטופל. מדובר בקסדה שהילד חובש למשך 20 דקות ביום ב-10 ימים בלבד, פעמיים עד שלוש פעמים בשנה. בניסוי הקליני שערכנו בבית החולים הדסה בירושלים בשיתוף אוניבסיטת אוקספורד ואוניברסיטת ייל הצלחנו להוריד את הסימפטומים בשיעור של כ-45%".

מה הוותק שלך בענף?
"יותר מ-13 שנים, אינוספר הוא המיזם השלישי שלי".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת הפעילות שלך.
"האתגר הגדול הוא גיוס הון מהסקטור הפרטי בישראל. קרנות הון-סיכון מתחילות להיחשף ליזמים בני מיעוטים רק בשנים האחרונות, משום שלא היו סטארט-אפים רבים ממגזר זה קודם לכן, וכתוצאה מכך האמון מצד הקרנות בהצלחות של ההשקעות בחברות של בני מיעוטים רק מתחיל להירקם. על קרנות הון-הסיכון להרים את הכפפה ולהיות פתוחות יותר, בדומה לרשות החדשנות – למרות המטרות השונות באופן מובהק שלהן ושל הרשות".

כיצד התגברת על האתגר?
"בתחילת התהליך פנינו למשקיעים מהמגזר הערבי, שלמזלנו האמינו במיזם וביכולות של השותפים. לאחר מכן כיוונו שאינוספר תפנה לעולם הגדול ולא תישאר רק בתחומי ישראל, ולכן יש לחברה נוכחות גם בברלין".

האם נתקלת באפליה במסגרת העבודה שלך באקו-סיסטם?
"לא הייתי קורא לזה אפליה, אלא חוסר מודעות לכך שגם יזמים בני מיעוטים, שלא שירתו ביחידות נבחרות בצבא, יכולים להצליח במיזמים שהם הקימו. יש באקו-סיסטם יוזמות כמו פרזנטנס, שמגשרות על חוסר המודעות הקיים, ולכן חשוב לתמוך בהן בכל דרך אפשרית".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"בתחילת דרכי הייתי אומר שצריך לא לפחד לנסות ומקסימום להיכשל. כיום, מה שמנחה אותי הוא שאני מפחד להישאר עם תחושת ההחמצה של למה לא ניסיתי, כי מקסימום אצליח – וזאת גם ההמלצה שלי לאחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים