הנפקה מוצלחת ל-Airbnb: גייסה 3.7 מיליארד דולר

הגיוס בוצע במחיר מניה גבוה בהרבה מההערכות ולפי שווי שוק של 47 מיליארד דולר - יותר מפי 2.5 משוויה באפריל ● לאחר חודשיים של ירידות בתחילת משבר הקורונה, החברה רשמה התאוששות מרשימה

תעניק קורת גג לפליטים מאפגניסטן. Airbnb. צילום: BigStock

שוק ההון האמריקני עתיד לסיים את 2020 עם הנפקות שיא: כרגע הסכום עומד על 163 מיליארד דולר, אך עד לסוף השנה, עוד שלוש חברות מתכננות הנפקות, מה שעשוי להגדיל את סך הגיוסים לכ-170 מיליארד.

ההנפקה הגדולה ביותר השנה אירעה השבוע – זו של Airbnb, שגייסה במהלכה כ-3.7 מיליארד דולר. שער המניה שנקבע להנפקה עמד על 68 דולר – הרבה יותר מהצפי בשוק, שעמד על בין 44 ל-50 דולר. הנפקה מוצלחת נוספת, שאירעה אתמול (ד'), היא זו של חברת שליחיות המזון דורדאש, שגייסה 3.37 מיליארד דולר על פי שווי של 32.4 מיליארד.

שווי השוק של Airbnb עומד כעת על 47 מיליארד דולר. מדובר בגידול חד, שהושג למרות הקורונה והמשבר בענף התיירות, שכן באפריל היא גייסה שני מיליארד דולר לפי שווי שוק של 18 מיליארד. מאז שנוסדה ב-2008, החברה גייסה 6.5 מיליארד.

ההנפקה מוצלחת למרות התוצאות העסקיות שהציגה Airbnb עד כה השנה, עם הפסד של 697 מיליון דולר. עיקר הפגיעה בה קרתה בחודשים מרץ ואפריל, שבהם היא רשמה יותר ביטולים מאשר הזמנות, וכתוצאה מכך החליטה לפטר רבע מכוח האדם שלה – כ-1,900 עובדים. עם זאת, בהמשך השנה היא מיקדה את העסקים שלה בהשכרות ארוכות טווח, מה שהביא לשיפור ניכר ולרווח של 219 מיליון דולר ברבעון השלישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים