איילון ביטוח הטמיעה פתרון סאפ ליישום תקן IFRS17 על תשתית AWS

עלות הפרויקט מוערכת במיליוני שקלים ● הפתרון יאפשר לאיילון להתמקד בפיתוח ובעבודה החשבונאית, להוסיף ולהוריד משאבים על פי הצורך במהירות ומבלי להתחייב מראש על משאבים יקרים שלא יהיו בשימוש

שלמה שמאי, מנמ"ר איילון חברה לביטוח. צילום: ניב קנטור

בתוך שבועות ספורים השלימה איילון ביטוח את השלב הראשון של פתרון מאובטח של סאפ (SAP) בעזרת KPMG ליישום תקן IFRS17, שייכנס לתוקפו בשנת 2023, על תשתית של AWS (אמזון ווב סרביסס). שלב התקנת המערכת והשרתים בוצי באמצעות AWS וקלאודבאז (CloudBuzz) מבית וואן (One) שהיא שותף מיישם של AWS בישראל. עלות הפרויקט לא נמסרה לפרסום, אך מומחים בתחום מעריכים אותה במיליוני שקלים.

IFRS17 הינו תקן דיווח חשבונאי בינלאומי עבור חוזי ביטוח, אשר קובע את העקרונות להכרה, למדידה, להצגה ולגילוי של חוזי ביטוח אשר בתכולת התקן. החל משנת 2008 קיים שיתוף פעולה אסטרטגי בין סאפ ו-AWS, אשר במסגרתו פותחה חומרה ייעודית, המאפשרת ללקוחות AWS להריץ את האפליקציה ברמת הביצועים הגבוהה ביותר ומותאמת לצרכיהם.

השלב השני בפרויקט – התאמת המערכת לדרישות התקן ולמוצרי הביטוח של החברה, החל בחודש שיבר ויימשך לאורך השנה.

המודול הפיננסי יוטמע באיילון על ידי פירמת KPMG על כל היבטיו הטכנולוגיים, החשבונאיים והאקטואריים מקצה לקצה. הייעוץ ניתן על ידי המשרד הישראלי של KPMG, שהינו מוביל בתחומי הפיננסים והביטוח יחד עם KPMG איטליה, שהוא בעלי ניסיון בהטמעת סאפ וב-IFRS17.

שימוש בפתרון של סאפ ובשירותי AWS עבור IFRS17 יאפשר לאיילון להתמקד בפיתוח ובעבודה החשבונאית, להוסיף ולהוריד משאבים על פי הצורך במהירות ומבלי להתחייב מראש על משאבים יקרים שלא יהיו בשימוש. עוד תוכל איילון ליהנות מגמישות ומהירות ביצוע בעבודתם, ובמקביל ליהנות מהעושר הפונקציונלי של פתרון סאפ, להתחבר לשירותים המתקדמים ביותר כמו בינה מלכותית ו-IoT, ובכך להפיק ערכים חדשים ותובנות מתקדמות ולהאיץ את החדשנות בארגון.

שלמה שמאי, סמנכ"ל מערכות מידע באיילון, אמר, כי "אנו רואים בענן כלי אסטרטגי ובעל חשיבות למתן ערך וחדשנות ללקוחותינו. נוסיף ונקדם פרויקטי ענן, שיתרמו לייעול התהליכים, לשיפור השירות ולחווית הלקוח".

כפיר אפרים, מנהל מחלקת תשתיות באיילון, אמר, כי "בחרנו ב-AWS בזכות איכות הפתרון והניסיון של AWS במערכות סאפ, נוסף על רמות האבטחה והיציבות הגבוהות של AWS. כיום אנו נהנים מליווי מקצועי, מתן מענה מלא ואיכותי בזמני תגובה מצוינים".

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל, ציינה, כי ״איילון מצטרפת לשורה של עשרות חברות ביטוח מובילות בישראל ובעולם, אשר אימצו את הפתרון של סאפ ל-IFRS17. אנו רואים בבחירה זו הבעת אמון בסאפ, ומאמינים שפרויקט זה מסמן את תחילתה של מערכת יחסים ארוכת טווח בין החברות״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים