אפליקציית Look to Speak של גוגל – בחירת משפטים בעזרת העיניים

אפליקציית האנדרואיד נועדה להקל על תקשורת עבור אנשים עם קשיי דיבור ומוטוריקה

Look to Speak. צילום: גוגל

אפליקציה ניסיונית לאנדרואיד מבית גוגל (Google) תקל את התקשורת עבור אנשים עם קשיי דיבור ומוטוריקה.

אפליקציית Look to Speek מאפשרת למשתמשים לבחור משפט מתוך כמה (שניתן לכתוב ולשנות), המוצגים על מסך הטלפון – בעזרת העיניים. האפליקציה זמינה לכולם ותואמת לגירסאות אנדרואיד 9.0 ומעלה, כולל גירסת One.

בבלוג שפרסמה גוגל על האפליקציה, ציין ריצ'ארד קייב, מטפל בדיבור שעובד בצוות של גוגל ועם אנשים בעלי לקויות דיבור ומוטוריקה, בייחוד עם כאלה המתקשים בדיבור והזקוקים לסיוע בתקשורת, כי "זה יותר מג'וב בשבילי, זו תשוקה. כל יום אני שואף לסייע לאנשים למצוא דרכים קלות ונגישות יותר כדי להביע את צורכי היומיום שלהם, את דעותיהם, את רגשותיהם ואת זהותם".

לאחר מיקום הטלפון מול עיני המשתמש, הוא מביט ימינה או שמאלה או למעלה כדי לבחור אחד מן המשפטים המוצגים על המסך, ואז המשפט מושמע בקול. לדברי קייב, ניתן להתאים אישית משפטים ואף לתת להם את קולו של המשתמש.

לדברי גוגל, כל הנתונים באפליקציה הם פרטיים, נשארים רק במכשיר ולא מועברים לשום גורם.

אפליקציית Look to Speek היא תוצר של יוזמת Start with One, Invent for Many של גוגל, שכוללת אוסף של ניסויים שמתחילים עם אדם אחד במטרה לעשות משהו שישפיע על קהילה גדולה יותר. פרויקטים נוספים כאלה הם, למשל, Teachable Machine – כלי שמאפשר למשתמשים ליצור מודלים של לימוד מכונה מבלי להזדקק לקודים.

קייב מציין בבלוג, כי Look to Speek נוסתה על ידי אנשים, שמצאו אותה מועילה בסביבות שבהן אי אפשר להשתמש בהתקני נגישות אחרים, כמו בנסיעות, במצבי חירום או מחוץ לבית. "שיחות יכולות עכשיו להתקיים יותר בקלות, כשבעבר הייתה דממה", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים