מיקרוסופט ו-TCS יציעו בישראל ערבויות דיגיטליות מבוססות בלוקצ'יין

הרשת תאפשר ערוץ דיגיטלי שדרכו יוכלו מנפיקי הערבויות והמוטבים לתקשר ולבצע פעולות, במקום לשלוח מכתב או ללכת לסניף הפיזי ● בנק הפועלים יהיה המנפיק הראשון בישראל שייקח חלק במיזם

בלוקצ'יין - גם לעולם הערבויות. אילוסטרציה: BigStock

בלוקצ'יין – גם עבור ערבויות: מיקרוסופט ו-TCS יקימו "רשת ערבויות דיגיטליות לאומית" בישראל, ביוזמת בנק הפועלים. הבנק יהיה גם הגוף המנפיק הראשון שייקח חלק במיזם. הרשת צפויה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים – עד סוף המחצית הראשונה של 2021.

דבר הקמת הרשת הוכרז היום (ב') באירוע מעבר לעסקים – Beyond Business, שמכון היצוא ובנק הפועלים מקיימים בימים אלה בדובאי, בהשתתפות גורמים מקומיים. הכנס החל אתמול בדברים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

הרשת החדשה היא בבעלות TCS, חברה בת של התאגיד ההודי טאטא, שתתפעל אותה על גבי פלטפורמת הענן Azure של מיקרוסופט. החברות המשתתפות במיזם מבקשות לחבר לרשת את כל הגופים הפיננסיים במשק הישראלי, "לטובת שיפור ושכלול התהליכים מול לקוחות וצדדי ג' לעסקאות של לקוחות", ציינו. מדובר במערכת שדרכה יוכלו כל מנפיקי הערבויות במשק לתקשר באופן דיגיטלי מלא עם מוטבי ערבויות – משרדי הממשלה, גופים ציבוריים, חברות, תאגידים, עסקים קטנים ואנשים פרטיים. מוטבים אלה יוכלו לראות ולנהל את כל הערבויות שהונפקו עבורם בצורה דיגיטלית לחלוטין, ללא כל צורך בניירת או תקשורת אנושית עם סניפי הבנק.

הקמת הרשת החדשה עונה למחסור בערוץ דיגיטלי לתקשורת בין מנפיקי הערבויות, בהם בנקים וחברות ביטוח, למוטבים, מה שמאלץ את האחרונים להגיע לסניפים הפיזיים או לשלוח מכתבים. רשת המוטבים החדשה משנה את המצב הזה ומסייעת לכל הגורמים בשרשרת הערך – החל מהלקוחות, שעבורם מסירת הערבות למוטב תהפוך פשוטה וקלה הרבה יותר, דרך המוטבים, שיוכלו לנהל את כלל הערבויות הדיגיטליות שברשותם במקום אחד, וכלה בניתוחי מידע. כמו כן, המוטב לא יצטרך לפנות לחוד לכל מנפיק. בהמשך תשמש הרשת החדשה גם כבסיס עבור פתרונות חוצי פלטפורמות נוספים מבוססי בלוקצ'יין, דוגמת חוזים שבהם מעורבים יותר משני צדדים.

"פישוט תהליכים לצד יצירת אמון בין השחקנים בשוק"

לדברי דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, "רשת המוטבים החדשה היא צעד משמעתי לקידום הדיגיטציה בשוק הערבויות, ובהמשך בתחומים נוספים. ככל שיותר ויותר גופים ולקוחות יהיו שותפים למהלך זה, כן ייטב לכלל השוק. בעידן שבו כלי ניהול מרחוק הם הכרח המציאות, רשת הערבויות הדיגיטלית מפשטת את התהליכים אך גם יש מידור של המידע באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין, מה שיוצר מערכת אמון בין כל השחקנים בשוק".

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, ציינה כי "מדובר בפתרון חדשני בעולמות הבלוקצ'יין. פתרון זה הוא דוגמא מצוינת לאופן שבו ניתן לרתום טכנולוגיה לפיתוח יישום עסקי, ולייצר יתרון מובהק וגישה מהירה ובטוחה לכלל האנשים הלוקחים חלק במיזם, ובכלל זה לקוחות וספקים. אני מאמינה שבחודשים הקרובים נזכה לראות לקוחות נוספים שיאמצו את השימוש ברשת ובפתרונות חדשניים נוספים המתאפשרים הודות לטכנולוגיה שלנו".

גנפאת'י סוברמניאם, סמנכ"ל התפעול של TCS, אמר ש-"בכוחה של הבלוקצ׳יין ליצור אקו-סיסטם חדשני, שישנה וייעל את אופן ביצוע העסקאות עבור עסקים, לעומת האופן שבו הן מתבצעות כיום. פרויקט הערבות הבנקאות הדיגיטלית בישראל הוא פתרון ייחודי ואלגנטי, שמפגיש בין שחקני השוק סביב ספר חשבונות מבוזר ומאובטח לערבויות בנקאיות. זהו האקו-סיסטם הראשון מבין שורה של אקו-סיסטמים שנשתתף בהם ברחבי העולם, ליצירת מסמכים פיננסיים דיגיטליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים