בקרוב: רשת Sidewalk של אמזון

Sidewalk היא תכונה חדשה שתופעל במרבית מכשירי Echo, היוצרת מעין רשת שכונתית, שתושק רשמית בסוף החודש, אך מאופשרת כבר בקרב חלק ממשתמשי אלקסה

ישתף את הרשת הביתית עם השכונה. Echo של אמזון. צילום: אמזון

אמזון (Amazon) משיקה תכונה חדשה בשם רשת Sidewalk – מעין שירות של שיתוף רשת בתוך שכונות, שמשתמש במכשירי Echo של החברה כ"גשרים", המשתפים חלק קטן מרוחב הפס הביתי של בעליהם, שלדברי החברה לא נפחו יעלה על 500 מגה-בייט לחודש, או אחד חלקי 40 מרוחב הפס. התכונה עושה שימוש בבלוטות' ובספקטרום של 900 מגה-הרץ ותדירויות נוספות, ויוצרת רשת צרת פס בשכונה. Sidewalk נועדה, לדברי החברה, לשפר את פעולתם של אביזרים מחוברים.

החיבור לרשת Sidewalk יהיה אוטומטי, וכדי לצאת ממנה, המשתמשים יצטרכו לבצע יציאה יזומה.

בעלי המכשירים הרלוונטיים קיבלו בימים אלה מייל מהחברה, שבו היא מסבירה להם, כי "רשת Sidewalk היא רשת משותפת, שמסייעת למכשירים לפעול טוב יותר. למשל, אם המכשיר שלך מאבד את הקישוריות שלו, Sidewalk מפשטת את החיבור שלו בחזרה לנתב שלך ומסייעת להגדיר מחדש התקני Echo. רשת Sidewalk גם מרחיבה את הכיסוי של התקנים התומכים בה, כמו התקני התאורה Ring או התקני מעקב שונים, כך שהם יחוברו וימשיכו לפעול גם במרחקים גדולים יותר".

הרשת תיבנה, כאמור, מצירוף חלקים קטנים של חיבורי האינטרנט הביתיים של המשתמשים – ותשותף עם הקהילה. כל הפעילות ברשת מוצפנת, והפעילות האישית לא תשותף עם איש, לדברי החברה.

היתרונות, לדברי אמזון הם הגדרה קלה יותר של המכשירים וקישוריות ממושכת של מכשירי בית חכם גם כשרשת ה-Wi-Fi הביתית מתנתקת. למשל, כשהרשת הביתית מתנתקת זמנית, המנורות החכמות שבבית ימשיכו לתפקד כרגיל אם יהיו מחוברות לרשת Sidewalk.

אחת התכונות שאמזון מדגישה היא היכולת לאתר חפצים או אפילו בעלי חיים. זאת בזכות Tile שהצטרפה למיזם, וגם כי אמזון עצמה מתכננת לייצר התקני מעקב משלה שייתמכו על ידי Sidewalk.

גורמים שונים שהגיבו לפיתוח החדש של אמזון ציינו, כי כרגע יש בו סיכון לדליפת מידע אישי ופרטי, וכדאי  להמתין ולראות שחוקרי אבטחה יבדקו את פעולתה. בנוסף, הם מציינים לרעה את העובדה שאמזון מפעילה את התכונה כברירת מחדל בכל המכשירים, וייתכן שמיליוני אנשים משתפים את חיבורי האינטרנט שלהם מבלי שהם כלל מודעים לכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים