מה דו"ח הגיוון וההכלה הראשון בהיסטוריה של טסלה מעיד עליה?

ענקית הרכבים החשמליים התגאתה בכך שרוב עובדיה מייצגים מיעוטים, אולם החברה עדיין מונהגת בידי גברים לבנים, ובראשם אילון מאסק - גבר לבן שבנוסף הוא גם המיליארדר שהגיע למקום השני בעשירי תבל

פרצה שבינתיים כבר טופלה. טסלה. צילום: נאדג, BigStock

יצרנית הרכב החשמליים טסלה (Tesla) – אחת החברות העולות והמסקרנות כיום בתחום הרכב והטכנולוגיה – פרסמה את דו"ח הגיוון וההכלה הראשון שלה אי פעם, והפרסום עורר מיד עניין רב. החברה התגאתה בכך שהיא מעסיקה בעיקר עובדים המייצגים מיעוטים, אבל הדו"ח חשף כי רק 4% מהאנשים בתפקידי המנהיגות של טסלה הם שחורים, בעוד שרק 10% מכלל עובדי החברה בארה"ב הם שחורים. עוד חשף הדו"ח, שפורסם בציבור ביום ו', כי העובדים השחורים של טסלה היוו 12% מהגיוסים החדשים, וקיבלו 10% מהקידומים בשנת 2020.

"אנו יודעים כי המספרים שלנו אינם מייצגים את מאגרי הכישרון העמוקים של הכישרונות השחורים והאפרו-אמריקנים הקיימים בארה"ב בכל רמה – מבוגרי תיכון וכלה באנשי מקצוע", נכתב בדו"ח. טסלה, שמבינה עד כמה הנושא קריטי בעבור חברה שרוצה להיות מהמובילות בעולם, גם הודיעה כי תתחיל לגייס במכללות ובאוניברסיטאות שנחשבות שחורות (מבחינה היסטורית) כדי להגדיל את נציגות המיעוטים בחברה.

ושא קריטי בעבור חברה שרוצה להיות מהמובילות בעולם. גיוון והכלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

ושא קריטי בעבור חברה שרוצה להיות מהמובילות בעולם. גיוון והכלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

ומה עם נציגות למיעוטים אחרים מאוכלוסיית ארצות הברית ולנשים?

העובדים ההיספנים והלטינים בטסלה מייצגים כ-22% מכוח העבודה, 4% מההנהגה, 27% מהגיוסים החדשים ו-24% מהקידומים ב-2020.

עובדים אסייתיים מהווים כ-21% מכוח העבודה, 25% מההנהגה, 20% מהגיוסים החדשים ו-23% מהקידומים.

קבוצות נוספות של בני מועוטים – קהילות ילידי האוקיינוס השקט, ילידים אמריקניים, ילידים מהוואי ואלסקה – מהוות 7% מכוח העבודה ו-1% מההנהגה בלבד.

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית במפעל החברה בפרמונט. צילום שנחתך: מאוריציוס פסק, Wikimedia Commons

אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, ליד מכונית במפעל החברה בפרמונט. צילום שנחתך: מאוריציוס פסק, Wikimedia Commons

ונשים – אלו מצליחות מעט טוב יותר בכל הקשור להשגת משרה נחשקת בשורות יצרנית הרכבים החדשניים המשגשגת – הן ייצגו 17% מתפקידי המנהיגות ו-21% מכוח העבודה בכלל. הנשים בטסלה היוו גם רבע מסך העובדים המגויסים החדשים, וקיבלו 23% מכלל הקידומים בשנת 2020.

ואולם אין כל ספק כי גברים הם השולטים בחברה מפאלו אלטו שבקליפורניה – הם מהווים 79% מכוח העבודה כולו, 83% מההנהגה, 75% מהגיוסים החדשים, ו-77% מהקידומים נכון לסוף 2020.

נזכיר כי בראשם של הגברים בטסלה עומד המייסד והמנכ"ל שלה, אילון מאסק – שהוא גבר לבן, מן הסתם, אבל בנוסף הוא גם המיליארדר שהגיע למקום השני בעשירי תבל ממש באחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים