הצמיחה המטאורית בעולם הגיימינג

הסגרים והשהייה הארוכה בבתים בעידן הקורונה הביאו יותר אנשים לשחק אונליין, ויותר גורמים בתעשיית הגיימינג לעשות יותר כסף ● איך תוכלו להצטרף לחגיגה?

06/12/2020 12:46
ניר מקובסקי, מומחה לליווי עסקי לסטארט-אפים ולעסקים. צילום: ג'ני פפרמן

אחת ההשפעות הגדולות של הסגרים שנכפו על כולנו בעקבות הקורונה היא שבירת שיא חדש בתעשיית הגיימינג. קהלים חדשים הצטרפו לשוק והעלו משמעותית את היקף הצריכה של משחקי המחשב. אחת ההוכחות לכך היא העובדה שבמרץ האחרון עלה היקף המכירות של חומרת משחקי המחשב בארה"ב בלא פחות מ-63% ביחס למרץ אשתקד.

כאבא לילד בן 9, אני מודה שהילד היה רק תירוץ עבורי להפוך רשמית לגיימר עם פרוץ הקורונה. אמנם גיימינג הפך כבר מזמן ליותר מטרנד לילדים, אלא שהשוק הזה זוכה לצמיחה מטאורית מאז שהצטרפה הקורונה לחיינו.

כשהר געש מתפרץ הוא יוצר הרס ונזק, אך לאחר שהלבה מתקררת, נשארים בשטח אבני בזלת, אדמה פורייה ומתווה קרקע חדש. כך בדיוק עם תעשיית הגיימינג בתקופה זו – את המומנטום שנוצר מומלץ לעסקים בתחום זה לנצל, השאלה היא איך בדיוק.

לעצמאים שיש להם יכולות לפתח משחקי מחשב, הינה המלצות לאיזה כיוונים מומלץ למנף את היכולות הללו בתקופה הזו, על מנת לקצור הישגים עסקיים מרשימים:

  • בעוד שהפורטנייט ו-FIFA הם נחלת בני נוער ומבוגרים, גילאי שנה עד 5 הם שוק מטרה שפחות זוכה לפיתוחים של משחקי מחשב עבורו. אני בטוח שהורים רבים לילדים בגילאים האלה היו שמחים להשתמש בפלטפורמה כזו להעסקת ילדם ולהעשרת עולמו. חשוב לזכור כי מה שמאפיין גילאים אלו הוא שכל מספר חודשים נרשמת קפיצה ביכולות הקוגניטיביות והמוטוריות, כך שמדובר בכר פורה מאוד למשחקי מחשב שונים המותאמים לכל שלב.
  • קיומן של פלטפורמות משחקי מחשב מאפשר בנייה של משחקים שניתנים לעדכון שוטף דרך תוכנה בלבד. למשחקים כאלה יש ערוץ הפצה מיידי, והם טומנים בחובם יכולת לייצר פיתוחים מדהימים בהשקעה נמוכה יחסית.
  • מחקרים מוכיחים שגם משחקים מול מסך המחשב מפתחים כישורים ויכולות שכדאי לעודד, כגון קורדינציה, קשר יד-עין, יצירתיות ועוד ועוד. אפשר לפתח משחקים חינוכיים שיפתו הורים לרצות לרכוש אותם.
  • מחקרים מלמדים שלמידה חווייתית היא האפקטיבית והמהירה ביותר. למידה של שפות, נגינה ותחומיי עניין שונים היא רק השדרוג של תכניות טלויזיה עתיקות וחינוכיות כמו "Here We Are" או "בלי סודות" ועוד. ניתן להקנות ערכים, ידע ואף חשיבה אסטרטגית דרך הנאה רבה שכל בני המשפחה מעורבים בה.
  • המסורתי הוא החדשני. כאמור, כבודו של FIFA מובטח, אבל ניתן לפתח גם אדפטציות של משחקי שולחן עתיקי יומין. בדיוק כמו שהפוקר עבר לאונליין, גם שחמט, מונופול ועוד יכולים לקבל מתיחת פנים ותוספות עבור ה-Online.
  • מי שעבד כשכיר בארגון קטן עד ענק, לבטח מכיר סוגים של ייעוץ ארגוני, תהליכי שיפור עבודה וכדומה. כבר שנים שנושא המשחקים המיועדים לשיפור ביצועי עובדים הוא מגמה צומחת, ולכן גם בתחום זה אפשר לפתח משחקים שמיועדים לשיפור ניהול ועבודת צוות, גם במצבים בהם עובדים מרחוק או נמצאים בבידוד.
  • לאחר שבחברה הישראלית השתרש המושג "הגיל השלישי", היום כבר כבר מדברים על גיל רביעי וחמישי. גיל הזהב הינו גיל שכשמו כן הוא – רעב להעשרה. לכן גם משחקי מחשב לקהל זה עשויים לזכות להצלחה.
  • תחום פיתוח משחקי המחשב למטרות שיקום הוא אמנם נישה קטנה יחסית, אבל אי אפשר להתווכח עם העובדה שיכולות קוגניטיביות ופיזיות הוכחו כמשתפרות דרך משחק.

הכותב הוא מומחה לליווי עסקי לסטארט-אפים ולעסקים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים