אושר בקריאה ראשונה: פריסת רשת סיבים אופטיים מתקדמת כלל ארצית

הרשת המתקדמת נועדה לגישה לאינטרנט ● מדובר בהצעה ממשלתית של משרד התקשורת, אליה הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ צבי האוזר

שר התקשורת, יועז הנדל

מליאת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 74) (הוראות לעניין פריסת רשת מתקדמת), התשפ"א-2020. מדובר בהצעה ממשלתית של משרד התקשורת, אליה הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ צבי האוזר.

במסגרת ההצעה מוצע לקבוע הסדר מקיף שיאפשר פריסה של רשת תקשורת מתקדמת כלל ארצית (המכונה "סיבים אופטיים") במטרה לספק שירותים מתקדמים של גישה לאינטרנט, תוך הקטנת החסמים הקיימים היום לכך. לצורך כך, הוצע לקבוע חובות שיחולו על בעלי רישיונות בשוק התקשורת, כמפורט בחוק המוצע.

חברת בזק תהיה רשאית לבחור את האזורים שבהם היא מבקשת לפרוס רשת מתקדמת, ולהודיע על כך לשר התקשורת. כמו כן, מוצע להטיל חובת תשלומים על הגופים שיש להם זיקה ישירה לתשתיות התקשורת, במטרה לייצר מקור כספי להשתתפות במימון פריסת רשת מתקדמת באזורים שבהם בחרה חברת בזק שלא לפרוס רשת מתקדמת.

מצמצם פערים ומקדם כלכלית. אינטרנט מהיר. צילום אילוסטרציה: BigStock

מצמצם פערים ומקדם כלכלית. אינטרנט מהיר. צילום אילוסטרציה: BigStock

עיכוב ניכר ביחס למדינות המפותחות האחרות

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות התעכבה פריסת רשתות תקשורת מתקדמות במדינת ישראל באופן ניכר ביחס למדינות המפותחות. פריסת רשתות אלה היא בבחינת 'קפיצת מדרגה טכנולוגית' של רשתות התקשורת הנייחות. רשתות מתקדמות מאפשרות העברת מידע בקצבים גבוהים יותר, וברמת אמינות ויציבות גבוהה יותר, ועל כן מאפשרות שימוש ביישומים ובשירותים מתקדמים בכל תחומי החיים. פריסת רשתות אלה טומנת בחובה תועלות רבות לצרכנים ולמשק, ובהן גידול בתמ"ג, הגדלת פריון העבודה, צמצום פערים כלכליים, גישור על מרחקים פיזיים בין פריפריה למרכז, ותועלות סביבתיות".

שר התקשורת, יועז הנדל, הציג את ההצעה ואמר: "זהו יום היסטורי בו אנחנו משחררים פה את פקק האינטרנט והתשתיות. מהרגע שנכנסתי למשרד התקשורת היה לי ברור שהמשימה הבוערת ביותר שעומדת לפתחנו היא שדרוג תשתיות התקשורת במדינת ישראל. הבטחתי שאעשה הכל כדי להאיץ את המהפכה, כדי לייצר קידמה שהיא כל כך חשובה למדינת ישראל, והיום אנחנו עושים צעד משמעותי בדרך לשם. צעד שמחבר בין ההון האנושי בישראל, שהוא סיפור הצלחה בינלאומי, לבין תשתיות התקשורת שיש להן תקרת זכוכית שצריך לנפץ".

עוד אמר השר כי "הסיבים הם בשורה גדולה עבור כל אזרחי ישראל, ועבור תושבי גבולות הארץ והפריפריה – זו בשורה גדולה פי כמה. זה מהלך שמאפשר צמצום פערים בחברה הישראלית"

שישה ח"כים תמכו בהצעה שעברה ללא מתנגדים, ותועבר לוועדת הכלכלה.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אנה

    כתבה שיקרית. בזק פרסה סיבים לכ 60% מהמדינה, רק שהיא לא רוצה לחבר לבתים, כי היא רוצה שהמדינה תוותר לה בפריסה לפריפריה... והצליחה. כניעה טוטלית לבזק. ההסכם הקודם היה טוב יותר לאזרחים וביחוד לפריפריה. עכשיו? הפריפריה לא צריכה לחכות. פשוט, בזק לא תגיע אליהם. ת"א יותר משתלמת. עד המדינה פילבר צוחק עכשיו על החלמאיות של מש' התקשורת.

  2. מתת

    1. יש לקוות, שעם ההליכה לבחירות, הכסף האמור להיות מושקע בפרויייקט החיוני ביותר, לא יתמוסס בתעמולה, וביצירת משרדים לעוד 50 שרים. 2. נא ידאגו הרשויות גם לחיבור בתים פרטיים ופריפריה. 3. הצורך באינטרנט קריטי בימי עבודה, לימודים ובידור מהבית, למבודדים ובכלל, ולא רק בימי מצוקה הנוכחיים. זה מכבר חשנו במגרעות המערכת. 4. ואיחולי הצלחה, לפחות לשר יועז הנדל. בבקשה - יותר מעשים ופחות דיבורים

  3. אריאל

    זו בשורה גדולה, אך הבזיון הגדול הוא העיכוב של יותר מ-10 שנים בפריסת הסיבים האופטיים. רשת האינטרנט היא אוטוסטראדה, כביש מהיר של מידע שממש חוסך חלק מהצורך בכבישים הפיזיים האמיתיים....וראינו את זה היטב בתקופת הקורונה. יישר כוח לשר יועז הנדל

  4. שי סיני

    ללא ספק מדובר בצעד מתבקש. התקופה הנוכחית הקפיצה את הצריכה של תקשורת דיגיטלית ועמה ניכרת החשיבות הרבה שבהעברת מידע אמינה לצורך מינוף עסקי וצמצום פערים חברתי.

אירועים קרובים