"העולם השתנה: הרשת היא הענן"

העולם כולו מצוי בסערה, שהולידה את התחזקות כמה מגמות בולטות בעולם ה-IT – עבודה בענן, מודרניזציה של האפליקציות ואתגרי האבטחה של העבודה מרחוק * אילן ינובסקי, מנהל פתרונות ראשי לאזור מרכז EMEA ב-VMware, מספר בכנס vForum 2020 Online in Israel על פתרונות החברה שעונים על הצרכים הללו

אילן ינובסקי, מנהל פתרונות ראשי לאזור EMEA ב-VMware. צילום: ניב קנטור

https://www.pc.co.il/featured/267873/

 

"באלף הקודם, אנשי חברת סאן הגו את המשפט 'הרשת היא המחשב'. באנלוגיה למשפט זה, היום הרשת, במובנה הרחב – היא הענן. על אותה רשת נמצאת האפליקציה: חלקה מצוי בענן הציבורי וחלקה – בדטה סנטר בחצר הבית של הלקוח. אנו נכנסים למגרש משחקים זה עם פתרונות למפתחים, לצד פתרונות וירטואליים לרשת בענן. אלה מאפשרים לנצל מבנה רשתי זה בצורה טובה יותר, על מנת להבטיח ביצועים, חוסן ואבטחת מידע", כך אמר אילן ינובסקי, מנהל פתרונות ראשי, אזור מרכז EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה), VMware.

ינובסקי דיבר בכנס vForum 2020 Online in Israel. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באופן וירטואלי. לדבריו, "באחרונה ערכנו כנס וירטואלי עולמי. הצגנו בכנס מענה לכמה מגמות. הראשונה – העבודה בענן. מגמה זו הולכת וגדלה, והנתון רק יגדל. המגמה השנייה קשורה לכך, שכל העולם כולו מצוי בסערה, המעמידה את האפליקציה במרכז העשייה. לקוחות מדברים רבות על מודרניזציה של האפליקציות. אנו מסייעים לטפל גם באפליקציות שנולדו בענן – ,Cloud Native וגם באפליקציות ותיקות. אלו נדרשות להיות בסביבה זריזה ותגובתית לשינויים המתרחשים בשוק, ויש להביא לשחרור מהיר ומאובטח שלהן".

המגמה השלישית, ציין ינובסקי, "קשורה לסביבת העבודה הדיגיטלית. זו השתנתה מאוד בשנה החולפת, עם מאות מיליוני עובדים ברחבי העולם שנשלחו לעבוד בבית. סביבת העבודה נטרפה לחלוטין ויצרה אתגרי אבטחה חדשים. לצד האבטחה, האתגר הוא לספק חוויית עבודה אחידה וידידותית. אתגר האבטחה דורש לקבל פתרון מעשרות ספקים, מה שהופך את האבטחה לבעיה בפני עצמה. אנו מחפשים דרך להפוך את סביבת ה-IT לבטוחה באופן בסיסי, עם פתרונות מובנים מראש (Intrinsic Security) ועם תשתית מאובטחת. אם נפתח אפליקציות מאובטחות – נביא לצמצום אירועי האבטחה".

"המטרה", הסביר, "היא להקשות על אופן פעולתם של הרעים ולמנוע מהם לפעול תחת המכ"ם. אנו רוצים להאיר כמה שיותר פנסי רחוב כדי להקשות על הפורצים לפעול באזור הדמדומים. מחקרים קובעים, כי משך הזמן הממוצע מרגע חדירה של האקרים לרשת הארגונית ועד גילוי החדירה אורך 273 ימים. לכן, אנו מספקים לארגונים פתרונות עם נראות, מתאם בין תופעות והתנהגויות ויכולת לתת לאירוע הקשר. למשל, מה עושה עובד בשתיים בלילה על המחשב בערב יום הכיפורים? כך, אנו מביאים אוסף פתרונות, העונים לכלל האתגרים בסביבת המחשוב החדשה, בהם, למשל, שירותי גישה לנקודות הקצה, Secure Access Service Edge (SASE)".

ינובסקי סיים בציינו את פרויקט מונטריי, שהושק באחרונה. "זו ארכיטקטורת ענן היברידי חדשה. מדובר בטכנולוגיה שממוקדת בארכיטקטורה מתפתחת לדטה סנטרים, לענן ולנקודות קצה. היא מספקת מענה לדרישות החדשות של הדור הבא של האפליקציות, כולל בינה מלאכותית, למידת מכונה ודור 5. כך, אנו מקרבים את יכולת המכונה הווירטואלית אל כרטיסי הרשת – הווירטואליזציה מתרחשת במקום שבו יש מחשוב. ארכיטקטורה זו תהיה שלטת בשנים הקרובות, כי היא מתוכננת לעולם שבו חלק מהיישומים לא רצים בבית – אלא בעננים ציבוריים. זה מרחיב את המענה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים