ספר חדש: כיצד ארגונים יכולים לשרוד בתקופת ה-"הפרעות" של הקורונה?

בשנים האחרונות, ובפרט בתקופת הקורונה, חלו הרבה "הפרעות" ו-"שיבושים" בקרב ארגונים, לרבות אימוץ תהליכי עבודה חדשים ולשינוי התרבות הארגונית ● ספר חדש מסביר איך כדאי להתמודד עם המצב

עטיפת הספר עידן הדחיפות מאת רם יאולוס. צילום: יח"צ

משבר הקורונה, שלמרות החיסונים הממשמשים ובאים סופו עדיין לא ממש קרוב, תפס ארגונים רבים כשהם אינם מוכנים. שוב השתנה המאזן בין הפעילויות הגלובלית והלוקלית, וצצו אתגרים רבים חדשים, במציאות כאוטית ולא ודאית. אם לסכם זאת במשפט, המושג "עולם בהפרעה" – או "עולם בשיבוש", כמו התרגום השגור יותר של המילה הזאת (Disruption) בענף – קיבל משמעויות הרבה יותר חזקות ואקטואליות.

כתוצאה מאותם "שיבושים" גבר הצורך בארגונים לבצע תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, שעד לפני הקורונה זכו בחלקם לתעדוף נמוך, או בכלל לא היו על הפרק.

כיום מקובל לומר כי האתגר של כל הארגונים הוא הישרדות בעולם של "שיבושים", או "הפרעות". זהו הנושא המרכזי של הספר עידן הדחיפות (מלשון דחוף – י"ק) מאת רם יאולוס, שיצא באחרונה בהוצאת סגול.

הספר מתאר את השינויים שחלו בעולם באופן כללי, לרבות אובדן היכולת לחזות את העתיד על סמך העבר, וכן מציע המלצות בהתאם ואיך ליישם אותן במסגרת ההתמודדות עם משבר הקורונה והיום שאחרי. בהתאם לשמו, הוא מתמקד בנושאים כמו אילו ארגונים בכלל ערוכים לבצע את השינוי המתבקש וכיצד עושים אותו.

רם יאולוס, מחבר הספר. צילום: עדי ארד

רם יאולוס, מחבר הספר. צילום: עדי ארד

יאולוס ייסד ב-1994 את קבוצת הייעוץ נירם גיתן ו-19 שנים לאחר מכן, ב-2003, את חברת היישום אקסיומה, והוא עומד בראשן עד היום. הוא מרצה מבוקש ברחבי העולם, ומחלק את זמנו בין ישראל, ארצות הברית, אירופה ומדינות נוספות במזרח התיכון.

לדברי יאולוס, פירמידת הצרכים האנושית השתנתה ועימה השתנו ממשקים והרגלים של נותני שירות, כמו גם הרגלי צריכה. "אם בעבר רווחה הגישה ש-'אם זה עובד – אל תגעו בזה', כיום אנחנו יודעים ש-'אם זה עובד – חייבים לשנות את זה, כי בתוך זמן קצר הוא כבר לא יהיה רלוונטי", אמר.

"כמו כן", ציין, "הנחת היסוד החדשה, שאותה יש לאמץ, היא שאם מדובר בתרחיש נדיר – הוא יקרה בוודאות. ארגונים נתונים להעתקה, תקיפה והפרעה, וחברות, גדולות ומצליחות ככל שתהיינה, שממשיכות לתכנן את העתיד על סמך הצלחות העבר – דינן להיעלם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים