Divers-IT: ג׳מיל מזאוי, מייסד ומנכ״ל אופטימה דיזיין אוטומיישן

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

ג׳מיל מזאוי, מייסד ומנכ״ל אופטימה דיזיין אוטומיישן. צילום: יח"צ

מהיכן אתה?
"נצרת".

מה החברה שלך עושה?
"אופטימה דיזיין אוטומיישן (Optima Design Automation) מפתחת תוכנות לעולם הרכב האוטונומי בתחום הבטחת האמינות הפונקציונלית ואבטחת הסייבר של רכבים בכל הרמות – החל מרמות מערכתיות, עבור בתוכנה עד לפעילות הבסיסית של הצ'יפים שמהם בנויה המערכת האלקטרונית שאחראית על כל פונקציות הנהיגה. החברה מתמקדת בפתרונות המסייעים למפתחי צ'יפים כגון מובילאיי, אנבידיה ו-NXP לבנות את רמת האמינות הדרושה מהצ'יפים שלהם ולעמוד בתקנים המהווים תנאי כניסה למערכות של הרכב, כמו גם לכל מערכת אחרת שנחשבת לקריטית לצרכי אבטחה. לאופטימה יש מספר פטנטים עולמיים, חלקם מאושרים, המגינים על הטכנולוגיה שלה, שמאפשרת פתרון לכשלים בסימולציות באופן מהיר יותר מהקיים בשוק. החברה כוללת צוות של מעל 15 איש, רובם בתחום הפיתוח במשרדיה בנצרת, וחלקם בשיווק ובמכירות בארצות הברית, צרפת והודו".

מה הוותק שלך בענף?
"אופטימה הוקמה ב-2014, אחרי כשנה של מחקר ופיתוח. אני עובד בתעשיית השבבים מאז 1993, גם בארץ וגם בארצות הברית, שם גם עשיתי את התואר השני שלי".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת עבודתך.
"האתגר המרכזי היה גיוס השקעות מקרנות הון-סיכון ישראליות. המרחק הפיזי והתרבותי של נצרת מהמשולש של שדרות רוטשילד, רמת החייל והרצליה פיתוח תמיד היווה חסם להשקעות בחברות ערביות בכלל, ובאופטימה בפרט".

כיצד התגברת על האתגר?
"אני וצוות אופטימה שתחתיי התגברנו את החסם הזה על ידי גיוס כספים מאנג'לים פרטיים, ממני עצמי, תוכניות ממשלתיות כמו זו של רשות החדשנות, תוכנית הורייזון 2020 של האיחוד האירופי, עירוב משקיעים אמריקניים בהנהלה והתמקדות בקרנות מארצות הברית. עד כה אופטימה גייסה כמה מיליוני דולרים".

מה הטיפים שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"יזמות היא לא משחק ילדים. לפני כניסה למיזם משלכם, הכינו את עצמכם טוב מאוד, אם זה בבניית ניסיון עשיר מאוד בתחום הספציפי שלכם – גם בהנדסה וגם בביזנס, בניית קשרים עם הרבה אנשים, ולימוד והתמקצעות במספר תחומים. לא מספיק ניסיון בהנדסה, צריך להכיר ולשחות בהרבה תחומים, כמו: שיווק, מכירות, הגדרת מוצר, כספים, חשבונאות ומשאבי אנוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים