גוגל צפויה לחבר את ישראל וערב הסעודית בסיבים אופטיים

החברה רוצה להעביר סיב אופטי ממומבאיי לאירופה דרך ערב הסעודית וישראל, במקום דרך אופציות פחות אטרקטיביות במזרח התיכון ● אם הרשויות בריאד יאשרו את המהלך, הוא יכול להיות לסלול את הדרך לשורה של עסקאות גלויות בין חברות וארגונים בשתי המדינות

סיב השלום? מקור: BigStock

גוגל מתכננת להעביר את הסיב האופטי שלה, שעולה 400 מיליון דולר, דרך ערב הסעודית וישראל, ובכך יחבר בין שתי המדינות בקשרי אינטרנט – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל.

הסיב, Blue Raman, צפוי לחבר בין מומבאיי שבהודו לאירופה, דרך הים האדום, ערב הסעודית, ירדן, ישראל והים התיכון – ומשם לאיטליה ולמקומות נוספים ביבשת. זאת, מאחר שבגוגל לא רוצים להעביר את הסיב דרך מצרים, שסיבים רבים כאלה כבר מועברים דרכה, עד כדי שליש מכלל תעבורת האינטרנט בעולם – כך על פי הבלוג Open Cables. עובדה זו מאפשרת לה לגבות מסים גבוהים ממפעילי הסיבים. אופציה אחרת שנפסלה, לפחות בינתיים, היא דרך סוריה ועיראק, שמאופיינות באי יציבות פוליטית.

החברה כבר החלה בתכנון הסיב, שיהיה אחד ממאות סיבים דומים שמונחים ברחבי העולם. מדובר בחיזוק לגוגל בתחרות שלה בעולם הסיבים האופטיים וקישוריות האינטרנט מול פייסבוק, מיקרוסופט, אמזון וחברות נוספות. כבלים אלה מאפשרים תעבורת אינטרנט מהירה יותר, וכתוצאה מכך שימוש יעיל יותר בטכנולוגיות כמו ענן, אינטרנט של הדברים ובינה מלאכותית.

מהלך עם משמעויות מדיניות

המהלך מגיע על רקע ההתחממות ביחסים – הלא רשמיים, לפחות לפי שעה – בין ישראל לערב הסעודית, ועל רקע הסכמי אברהם בינה לבין בחריין ואיחוד האמירויות הערביות, שעל פי הדיווחים נעשו בידיעתה ובהסכמתה של הממלכה הגדולה. במסגרת זו, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקר בתחילת השבוע בערב הסעודית ונועד עם יורש העצר, מוחמד בן סלמאן.

יצוין כי המהלך של גוגל אמנם טרם אושר על ידי הרשויות בריאד, אך הסיכוי שהן יאשרו זאת לא נמוך, בין היתר על רקע העובדה שערב הסעודית התירה, לאחר חתימת הסכמי אברהם, לטיסות לישראל ולמטוסים ישראליים לעבור מעל שטחה.

אם האישור לא יינתן, החברה תיאלץ לשנות את מסלול הסיב ולהעביר אותו בכל זאת דרך מדינות אחרות במזרח התיכון. לעומת זאת, אם השלטונות בריאד ייתנו את האישור, תהיה זו דחיפה חזקה לסיב האופטי של גוגל, והמהלך יכול לפתוח את השער לעסקאות גלויות רבות בין גופים בישראל ובערב הסעודית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים