שר המודיעין: "איראן מנסה להשפיע ברשת על דעת הקהל הישראלית"

"גורמי המודיעין מאשרים שאיראן משקיעה משאבים בתעמולה ובחתרנות המכוונים לקהל בארץ", אמר השר אלי כהן, בדיון שעסק בטענות שאיראן תומכת במחאה נגד נתניהו ● ח"כ ניצן הורוביץ: "כאלה שטויות לא שמעתי כבר מזמן"

שר המודיעין, אלי כהן. צילום: אופיר אייבי, מתוך ויקיפדיה

"איראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל הישראלית", כך אמר היום (ד') שר המודיעין, אלי כהן, במליאת הכנסת, בתשובה לשאילתא של ח"כ אריאל קלנר (הליכוד).

ח"כ קלנר הגיש את השאילתא בעקבות פרסום של פייסבוק שלפיו היא הסירה 12 חשבונות ברשת החברתית, שני עמודים ו-307 חשבונות אינסטגרם איראניים במקורם, שפעילותם כוונה בעיקר לישראל ולעיראק. בהודעה נאמר כי החשבונות הוסרו "בגלל הפרת המדיניות נגד התערבות זרה". עוד דווח שהחשבונות והדפים הללו פרסמו מ"מים, תמונות ותכנים אחרים בעברית ובערבית, תוך התמקדות בחדשות ובאירועים אקטואליים במדינות שבהן התמקדו, כולל מחאה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בליכוד מיהרו לטעון בעקבות הדו"ח שהאיראנים תומכים במחאה נגד ראש הממשלה. מובילי המחאה, ובהם ארגון הדגלים השחורים, הכחישו את הדברים וטענו כי מדובר בספין של נתניהו.

באופן כללי, השר כהן אמר כי "גורמי המודיעין מאשרים שאיראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל המקומית. הדברים ידועים ומתבררים. איראן משקיעה משאבים בתעמולה ובחתרנות המכוונים לקהל בארץ. מפאת רגישות החומר, לא אוכל להתייחס לכולו".

"מאפיינים של חוסר אותנטיות"

בהתייחס לפרסום של פייסבוק על הפעילות האיראנית נגד ישראל, כולל בהקשר של המחאה נגד נתניהו, אמר כהן כי "החשבונות והדפים שהוסרו פעלו בתיאום, ופעילותם כללה בהחלט מאפיינים של חוסר אותנטיות. הם ניסו להפיץ תכנים בעברית ובערבית, תוך התמקדות באירועים אקטואליים בישראל, כולל תמונות ממחאת הדגלים השחורים וביקורת על מדיניות ראש הממשלה".

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, מחה על הדברים וצעק לעברו של כהן: "אתה באמת חושב שהמחאה זה בגלל איראן? כאלה שטויות כבר לא שמעתי כבר מזמן".

השר ציין כי הפעילות האיראנית מתבצעת לא רק ברשתות החברתיות: לדבריו, השלטונות בטהרן מנסים לגייס פלסטינים אזרחי ישראל ותושבי השטחים לפעילויות מודיעין וטרור. "קהילת המודיעין, ובעיקר השב"כ, פועלת לסיכול טרור, חתרנות והשפעה איראנית ברחבי המזרח התיכון, וכמובן בישראל. השב"כ הוביל בשנה האחרונה את סיכול אותם ניסיונות איראניים – גם ברשתות החברתיות וגם לגיוס ערבים ישראלים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים