מיהן חברות הפינטק שהכי כדאי לעבוד בהן? והפעם: פפר

מערכת אנשים ומחשבים בדקה אילו מחברות הפינטק בשוק הישראלי הן הכי ידידותיות לעובדים - ובכל פעם תפרסם את אחת מהן ● פפר מקבוצת לאומי מציעה תנאי עבודה נוחים, סביבה מגוונת ותנאים טובים

22/11/2020 15:22
מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פפר. צילום: יח"צ בנק לאומי

בשיתוף פפר.

שם החברה: פפר (Pepper).

מה החברה עושה?
פפר מקבוצת לאומי מציעה חשבון בנק דיגיטלי שכולו במובייל – ללא סניפים ועמלות עו"ש, ועם שירות מסביב לשעון, גם ב-02:00 בלילה, למעט שבת ומוצ"ש.

פפר קמה כדי לאתגר את הבנקאות המסורתית ולחבר אנשים, בעיקר מהדור הצעיר יותר, לכסף שלהם. את זה היא עושה בשקיפות וישירות, עם שפה פשוטה וברורה – הפוך מכל מה שהתרגלנו אליו בשפה בנקאית רגילה. השירות של פפר לא רק מראה ללקוח כמה כסף יש לו בחשבון, אלא גם עוזר לו לנהל ולהבין אותו. הוא מעדכן את הלקוחות לפני כניסה למינוס או סוף מסגרת, מתריע על חיוב כפול ומציע אם כדאי לשבור פקדון או לקחת הלוואה כדי לצאת מהמינוס. בפפר מאמינים שכשהלקוחות מבינים מהי התנהלות כלכלית נכונה ובאמת מתקרבים לכסף, החששות דועכים והם יכולים להבין מה עושה הכסף שלהם. הנחת היסוד בחברה היא שהטכנולוגיה והממשק המתאימים מאפשרים לעודד התנהלות כלכלית נכונה, וכך, בסופו של דבר, להפחית חששות ולהאדיר תחושת שליטה.

במסגרת המטרה להנגיש את עולם הבנקאות, בשנה האחרונה עוסקים בפפר בהנגשה של עולם נוסף, ומרוחק אף יותר, באופן ספציפי: שוק ההון. אפליקציית ההשקעות של פפר, פפר אינווסט, מאפשרת ללקוחות להתנסות עם השקעה בשוק ההון של החל מ-50 שקלים בלבד, סביבה מלמדת, וחוויית משתמש ברורה ונוחה.

היכן נמצאים משרדי החברה וכמה עובדים?
המשרד הראשי נמצא במגדל שלום בתל אביב ומונה יותר מ-150 עובדות ועובדים בתפקידי מוצר, פיתוח ובדיקות, שיווק, תפעול, שירות, בנקאות וכמובן הנהלה.

מה אפשר לספר על המשרדים?
בתוך מגדל שלום מתגלים משרדי פפר כמשרדים של סטארט-אפ בצבעי המותג, עם מרחבים משותפים, חדרי ישיבות המצוידים בטכנולוגיה מתקדמת, מטבח מעוצב וגם מטבח ביתי קלאסי, שמרגיש כמו בית וכמובן פינוקים.

"העובדים שאתנו מהווים את ה-DNA הייחודי שלנו", אומרים בפפר. "הם יצירתיים, עם תשוקה לעשייה, שחקני נשמה שפועלים ויוצרים עולם תוכן מרתק בלב תעשיית הפינטק, עם הטכנולוגיות והכלים הכי מתקדמים שיש כיום בתעשייה. פערי הגילאים והגיוון החברתי בצוותים תורמים ללמידה הדדית, בייחוד במבנה השטוח של ניהול הארגון, וקיים איזון בריא בין חיי העבודה וחיי הבית".

נועה בן נתנאל, מנהלת מוצר בפפר, מוסיפה: "להיות חלק מארגון שמאתגר את עולם הבנקאות ורוצה לחולל שינוי חיובי באחד הצמתים המשמעותיים והמורכבים בחיים של כולנו, כסף, זה משהו שכיף ומרגש לקום אליו כל בוקר כעובדת. זאת משימה מגבשת ומעניינת, שכל העובדים לדעתי מזדהים איתה ורוצים בה, שמצריכה הבנה במגוון תחומים, יצירתיות, גמישות והרבה אומץ ודמיון".

מאיה כרמון, סמנכ"לית אנשים בפפר, אומרת: "העובדים שלנו יודעים ומרגישים שהם מועסקים בחברה שיש בה שילוב של אנשים מעניינים יצירתיים ומעולים כל אחד בתחומו עם חיבורים חזקים ביניהם, שיוצרים את ה-'פפריות'. התרבות הארגונית בפפר מאפשרת לעובדים להחשף לתחומים רבים ולהשפיע עליהם. אנחנו מאפשרים לעובדים בכל התחומים לאתגר את המוצר, הטכנולוגיה והשיווק, ולהיות מעורבים ומשפיעים על המוצר הסופי שלנו. חשוב לי שהעובדים בפפר ירגישו שהם צומחים ומתפתחים כל הזמן.

יש הרבה גמישות אצלנו וקיים קשר בלתי אמצעי עם ההנהלה. כדי לאפשר את הפתיחות הזו מההתחלה. כל עובד חדש שמגיע נפגש לפגישה אישית עם כל אחד מהסמנכ"לים בחברה. הנגישות והפתיחות האלה באות לידי ביטוי גם ביום יום שלנו ובפעילויות השוטפות, במפגשי החברה קבועים שאנחנו מקיימים בכל שבועיים עם המנכ"לי, שבמהלכם מוצגים התמונה הגדולה והחיבורים בין כל הצוותים, העשייה וגם מפגשי השראה. אנחנו גם תמיד מנסים להשתפר ולשפר. חשוב לנו שהעובדים ירגישו טוב, וימשיכו להגיע עם ברק בעיניים ועם התלהבות".

מהו האופק התעסוקתי שהחברה נותנת לעובדים?
בפפר דוגלים בניהול קריירה אישית, ולא במסלולים גנריים. החברה מעודדת מעברים בין יחידות ועובדיה שומרים על ותק ממוצע של שנתיים בתפקיד (פפר קיימת מזה כשלוש שנים). עובדים שבוחרים לסיים את תקופתם בחברה מתקדמים לרוב לתפקידים בכירים בתעשייה.

בחברה אומרים שרמת השכר אצלם דומה לזו של מפתחים ומנהלי מוצר בסטארט-אפים מקבילים, ואין הבדל בשכר בין נשים וגברים.
חברי צוותים בפפר אומרים שהם עובדים בה לא רק בשביל הפרנסה, אלא גם מתוך תחושת שליחות – עד כדי כך.

לדברי עופר פרץ, מפתח אנדרואיד ומוביל טכני בחברה, "א.נשים באים לעבוד בפפר לא בשביל הבופה, אלא בשביל הנשמה. הם באים כדי לעשות שינוי ולהשפיע, לשפר את איכות חיי הלקוחות ולתת מענה על צורך שהם בכלל לא מודעים אליו – נגישות לעולם הפיננסי. אני, בתור מפתח, יודע שמקשיבים לי בכל הדרגים ובכל המחלקות ויש לי השפעה, וזה אחד הדברים הכי חשובים שיש – להיות חלק מהמערכת ולא עוד בעל תפקיד בה".

צחי שטרקס, סמנכ"ל שירות ובנקאות, אמר כי "אנשי פפר מעוניינים להיות חלוצים של תרבות כלכלית חדשה, שבה הלקוחות שולטים על עולמם הכלכלי ולא מפחדים יותר מלפתוח את האפליקציה ולגלות שהם במינוס. זה כולל שימוש בשפה שמתאימה לשיחה עם הלקוחות השונים, בני 16 ומעלה וגם בני 35, בהנגשת מוצרים בנקאיים, ושירות מסביב לשעון בצ'ט, גם ב-02:00 בלילה, רק לא בשבת ובמוצ"ש".

מהו ההרכב האנושי של עובדי החברה?
45% מהנהלת פפר הם נשים ובאופן כללי, בחברה דוגלים בשוויון בין נשים לגברים. בראשות פפר עומדת מנכ"לית ונשים אמונות על תפקידים משמעותיים נוספים: סמנכ"לית מוצר, סמנכ"לית אנשים, מנהלת פרסום ומדיה, מנהלת תוכן וקריאייטיב, מנהלות מוצר, מפתחות ובנקאיות.

קיים מגוון גדול בגילאי העובדות והעובדים, בטווח רחב – החל מ-22 ועד 45. הגיל הממוצע בחברה הוא 35. בנוסף, יש בחברה מגוון חברתי, תרבותי, עדתי ומגדרי – ב-פפר יש הכל מהכל וכולם.ן מוזמנים.ות להצטרף.

דבר המנכ"לית
מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פפר: "הרבה פעמים, כשמדברים על הצלחה של חברות נופלים לשיח שהוא רק על ביצועים, יעדים, מיתוג וכדומה, כשלמעשה, המהות של החברה היא האנשים שבה והתרבות הארגונית שלה. אצלנו, אלה לא סתם מילים שחוקות, זה בא ממש מהלב. לי, אישית, יש כל הזמן תשומת לב לנושא הזה: מה קורה עם האנשים, האם יש להם תחושת אוטונומיה, תחושת חופש בקבלת החלטות, תחושת אחריות, תכלית. התפקיד שלי ושל ההנהלה הוא לדאוג שלעובדים יהיו את כל התנאים שהם צריכים כדי להיות בריאים כעובדים וכדי לצמוח".

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לשעבר

    מגוכח לחשוב שפפר חברה לכאורה אמורה היתה להיות בין היציבות בתעשיה, היא בעמם החברה הכי לא יציבה שיצא לי לעבוד בה. היא נתונה לגחמות משתנות של הבנק - אין מחשבה או תכנון, שלא לדבר על וויזיון. פפר - לא מקום לעבוד בו, גם לא כתחנת מעבר.

  2. עומר

    לא יודע איך המקום כמקום עבודה אבל רואים שאכפת להם מהלקוחות שלהם ויחסית לבנק מתפתחים מהר.

  3. נורית

    הבנק כבר הוצא להורד מהיום שרקפת רוסק עמינח עזבה , תחנת רכבת של אנשים ופיטורים תכופים לפי גחמות הבנק , אין יציבות !!!

  4. פפריסט

    כשאהיה הגדול החלום שלי זה להיות מיכל קיסוס

  5. וואו

    נשמע ממש כמו מקום שכיף לעבוד בו מעניין אם המוצר שלהם משתלם

אירועים קרובים