לא למדנו כלום: הסיסמאות הנפוצות ביותר הן עדיין 123456 ודומותיה

גם השנה, את רשימת הסיסמאות הנפוצות ביותר מובילות הסיסמאות "123456" ודומותיה – הגרועות ביותר  שאפשר לחשוב עליהן כמגינות על המידע האישי ● אולי באמת הגיע הזמן לשנות את המנהג הקלוקל הזה?

גם השנה: סיסמאות פריצות הן הפופולריות ביותר. אילוסטרציה: BigStock

הנה הגיע הזמן, שבו מדי שנה מתפרסמות רשימות הסיסמאות הנפוצות ביותר, ומסתבר שהמשתמשים לא למדו דבר, למרות האזהרות וה"הפחדות" של כל גורמי האבטחה.

לפי רשימת 200 הסיסמאות הנפוצות השנה שפרסמה NordPass, חברה העוסקת בניהול סיסמאות, מיליוני אנשים עדיין משתמשים ב-"123456" ובמילה "password" לצורך כניסה "מאובטחת" לחשבונות – שתי הסיסמאות הגרועות ביותר שאפשר לחשוב עליהן כמגינות על המידע האישי, שמופיעות שנה אחר שנה בין המובילות ברשימות.

הסיסמאות הטיפשיות ביותר מהשנים האחרונות מופיעות גם השנה ברשימת 20 המובילות בדירוג  של NordPass, בהן כמה וריאציות של מספרים, כמו "000000", או "123123" – שניתנות לפיצוח תוך פחות משנייה. הנפוצה ביותר היא "123456", שהיא לבדה נפרצה 23 מיליון פעמים לפי NordPass. מי שחושבים שצירוף אותיות סמוכות במקלדת, כמו "qwertyuiop", או "asdfghjkl" יוצר סיסמה מאובטחת יותר  – טעות! לפי NordPass, קחו בחשבון שגם הן ניתנות לפריצה תוך פחות משנייה.

הרשימה שפרסמה החברה מציגה גם את הזמן הנדרש לפריצה ואת מספר הפעמים שהסיסמאות נפרצו ונחשפו. למשל, הסיסמה "123456789", השנייה הנפוצה ביותר, נפרצה תוך פחות משנייה אחת כמעט שמונה מיליון פעמים. במקום השלישי – "picture1" – נפרצה  "רק" 11 אלף פעמים – תוך שלוש שעות. הרביעית – "password" – נפרצה 3.76 מיליון פעמים, תוך פחות משנייה, והחמישית – "12345678", נפרצה כמעט 3 מיליון פעמים וגם היא תוך פחות משנייה.

בקיצור, אולי הגיע הזמן לשנות את המנהג הקלוקל הזה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים