לא מפסיקים ללמוד – גרסת החברות

עידן הקורונה הכתיב ביתר שאת את הצורך ללמוד מיומנויות הדרושות לעבודה בדרך חדשה - חברות אשר דואגות ללימוד של עובדיהן ירוויחו בגדול

19/11/2020 12:23
שני חדד, מנכ"לית בריינ-נו. צילום: יח"צ

רבות דובר ונכתב על הקורונה. ברגע היסטורי אחד, העולם עצר ושינה מהלך. היא כבר השפיעה ועוד תשפיע על כולנו ברמה כזו או אחרת. חברות קרסו ואחרות עלו, משרות התייתרו ומנגד עלו אחרות. בתקופה זו גם גבר הביקוש לעובדים מסוג חדש – הוורסטילים, בעלי מספר המיומנויות המקצועיות. 

המשבר הוביל לכך שחלק לא קטן מהחברות ביקש לגייס עובדים שמבינים במספר תחומים. עובדים אלו נהיו הטאלנטים החדשים שכל התעשייה רודפת אחריהם. עובדים אלה הפכו לטאלנטים, כי הם עשו משהו שאולי אחרים הפסיקו – הם פשוט המשיכו ללמוד.

בשנים האחרונות יותר ויותר ידע וטכנולוגיה נכנסים לכל תחום – חקלאות, אופנה, מזון, משלוחים. הידע התעצם ואיתו המרדף להתמקצע, להכיר את הפיתוחים החדשים ולהשתמש בהם. מי שלא יכיר ולא יידע, יישאר בשלב מסוים מאחור, כי הוא לא יהיה רלוונטי. חברות שימשיכו להוביל ולהתפתח הן אלו שיצליחו לגייס את האנשים הטובים ביותר, אך גם לתת להם ערך מקצועי חדש ומתקדם יותר ביחס למתחרים. כך, אותן חברות יפתחו את המוצרים החדשים ביותר, יגייסו את העובדים הטובים ביותר ויצליחו לפתח את הפיתוחים החדשים ביותר. חברות אלה יישארו בטופ ויתפשו כמובילות שוק.

בשנת 2017, חברת המחקר מקינזי העריכה כי כ-375 מיליון עובדים – או 14% מכוח העבודה העולמי – יצטרכו להחליף מקצוע או לרכוש מיומנויות חדשות עד שנת 2030, בגלל אוטומציה ובינה מלאכותית. באותו מחקר עולמי של מקינזי עלה כי 87% מהמנהלים אמרו שהם חווים פערי מיומנות בכוח העבודה או מצפים להם בתוך כמה שנים. אך בפחות ממחצית הנשאלים הייתה תחושה ברורה כיצד לטפל בבעיה.

בנתונים שנאספו מסקרי עובדים רבים, יבמ מצאה כי בעוד ש-74% מהמעסיקים מאמינים שארגוניהם עוזרים לעובדים ללמוד מיומנויות הדרושות לעבודה בדרך חדשה, רק 38% מהעובדים מרגישים כך.

באוגוסט האחרון פרסם מכון המחקר גרטנר ניתוח נתונים בו נמצא כי עובדים מיישמים רק 54% מהמיומנויות החדשות שלמדו בעבודה, למרות ש-33% מהמיומנויות שעובדים למדו לפני שלוש שנים כבר לא היו רלוונטיות.

לדאוג להרחבת הידע של העובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

לדאוג להרחבת הידע של העובדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

לכן, נושא ההשכלה של העובדים וההשקעה בו הוא אלמנט קריטי להצלחתה של חברה. זה תלוי, כמובן, ברצונו של העובד ללמוד ולהתמקצע. אך בכל ארגון שרוצה להמשיך ולהיות רלוונטי בכל, חייבת להיות מתודת למידה. קורסים ושיעורים שעובדים יכולים ללמוד בין אם לבד או בקבוצה, בין אם באונליין או בקורסים מקצועיים. בשנים האחרונות גם עולה מגוון האפשרויות ללימוד עצמי. לינקדאין לבדה מציעה לא פחות מ-16,000 קורסים, חלקם בחינם וחלקם בעלות זניחה. הוסיפו לכך אלפי אוניברסיטאות, חלקן הנחשבות בעולם, המציעות קורסים שלמים – מאמנות ועד היסטוריה. משיווק ועד ניהול.

ההבנה כיום בארגונים היא שככל שאדם מעודכן יותר, סביר להניח שיתמודד טוב יותר עם האתגרים החדשים שמצפים לו בעולם המקצועי של היום. לכן, האחריות על התוויית הלימוד המקצועי בארגון צריכה להיות על המנכ"ל או על מנהל/ת משאבי אנוש. עובדים צריכים לדעת כי בבואם לבחור ארגון לעבוד בו הם יוכלו ללמוד דרכו ולהתקדם מקצועית. לא רק עבור הארגון בו הם עובדים כרגע, אלא גם עבור עצמם. כדי להישאר רלוונטיים בשוק עבודה המשתנה ומשתפר כל העת.     

הכותבת היא מנכ"לית בית הקריאייטיב והאסטרטגיה בריינ-נו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים