שנת ה-40 לאנשים ומחשבים מתחילה, שנה מורכבת עומדת להסתיים

היום, 18 בנובמבר, מתחילה שנת ה-40 של הגיליון הראשון של שבועון אנשים ומחשבים ● בחודשים הקרובים, לרגל חגיגות ה-40 לקבוצת אנשים ומחשבים, נכריז על כמה פרויקטים, שנועדו לשתף אתכם בציוני הדרך שלנו בארבעת העשורים האחרונים

היום, ה-18 בנובמבר, מתחילה שנת ה-40 של אנשים ומחשבים. היום לפני 39 שנים, בתאריך ההיסטורי 18/11/81, יצא הגיליון הראשון של השבועון אנשים ומחשבים. כן, הוא יצא לאור בדפוס על נייר, ברור… כבכל שנה, אנחנו מקדישים את טור המערכת ב-18 בנובמבר לציין אירוע זה.

השנה יש ליום ההולדת משמעות מיוחדת משתי סיבות: האחת – אנו כבר מתחילים לציין את חגיגות ה-40 של אנשים ומחשבים.

הסיבה השנייה היא, כי ניתן לומר בוודאות, מבלי להיסחף לרגשנות יתר, כי השנה הזאת הייתה אחת השנים המאתגרות ביותר שידעה החברה מאז החלה לפעול לפני 40 שנה.

מאז הקמתה, מייסדי הקבוצה ומנהליה עד היום, דליה אסיא-פלד ופלי הנמר פלד, עיצבו את פעילותה בשתי זרועות, משולבות זו בזו, ובכל אחת מהן הן היו פורצות דרך בתעשייה.

הזרוע האחת היא זרוע המדיה – המותג אנשים ומחשבים, שהחל כשבועון, ייחודי מסוגו בנוף התקשורת הישראלית, שכל עיסוקו לבטא וללוות את תעשיית ההיי-טק, שהייתה אז בראשית דרכה. היו במשך השנים מדיות שקמו ונפלו וכיסו את הענף, אבל לא היה אז אף כלי תקשורת שכל תחומי עיסוקו הוא תעשיית ההיי-טק וה-IT . איפשהו בעשור הראשון של שנות האלפיים עברנו לפלטפורמה דיגיטלית, האתר והניוזלטר שמגיע אליכם, עשרות אלפי המנויים, ערב ערב, חמישה ימים בשבוע. האתר עצמו מתעדכן 24/7. עצם הוצאת שבועון חדשות מקצועי ואמין באותה תקופה הייתה סוג של פריצת דרך, ובמונחים של היום סטארט-אפ שהיו בו כל המרכיבים המוכרים: חזון, נחישות ודבקות במטרה וההבנה, כי חלומות נועדו כדי להגשים אותם.

הזרוע השנייה, שהחלה לפעול במקביל לזרוע התקשורת, היא זרוע התערוכות והכנסים לתעשיית ההיי-טק. החזון של דליה ופלי היה, שיש צורך בשוק לחבר בין שלושה גופים: ארגוני המשתמשים, חברות פתרונות ה-IT הבינלאומיות והמקומיות והמשווקים שלהן והמנמ"רים, המנכ"לים והיועצים. בכל מגזרי המשק. תפקידו של העיתון, כפי שמייסדיו עיצבו אותו, הוא לחבר בין מרכיבים אלו, או, במילים אחרות, לייצר את הנטוורקינג המפורסם, שהוא נשמת אפו של כל תהליך שיווקי.

השילוב של קיום אירועים וועידות בתחומים שונים לצד הליווי התקשורתי-עיתונאי שלהם יצר במידה מסוימת את ה-DNA של הקבוצה, המאפיין אותה עד היום.

סערת הקורונה

את תחילת שנת 2020 התחלנו בדיווחים אופטימיים על מצבה של תעשיית ההיי-טק, על גידול בפעילותה ותחזיות מעודדות. ואז, באמצע חודש מרס, פרצה הקורונה בכל העולם וגם אצלנו ושינתה את כל סדר היום והחיים בישראל. תחום הכנסים, התערוכות והאירועים נעצר מ-100 ל-0 ביום אחד. אולמות האירועים נסגרו בן לילה ולא חזרו לפעילות עד היום. גם אנחנו היינו צריכים לחשב מסלול מחדש. ההתאוששות הייתה מיידית. למעשה, המשכנו לעשות את מה שאנו יודעים לעשות 40 שנה: לייצר את התכנים הטובים ביותר, ולארגן, ליזום ולהפיק את הכנסים ובאופן הווירטואלי כמתחייב בעידן הקורונה.

שוב, נפגשו פה צרכים ויכולות. הצרכים של חברות ההיי-טק, שהבינו כי הדרך שלהם להמשכיות עסקית ושיווק המוצרים שלהם תתבטא בצורה הטובה ביותר בפורמטים הייחודיים של הכנסים הווירטואלים שלנו על זום ועל פלטפורמות אחרות.

בתקופה זו חיזקנו את כל המדיות הדיגיטליות שלנו, גם החזותיות, והעלינו בהצלחה רבה את פלטפורמת הפודקאסטים, בשיא ימי הקורונה, ובקרוב נגיע ל-200 הסכתים.

כולנו מתגעגעים ומצפים לחזור לכנסים הפיסיים, למפגשים פנים אל פנים, שהקורונה המחישה יותר מכל, כי אין להם תחליף למרות ועל אף התחליפים הקיימים האחרים, שגם הם שינו סדרי עולם. אנחנו, באנשים ומחשבים, ערוכים באופן מיידי לעבור לכנסים פיסיים, אם כי ברור לכולם, שכמו בתחומים אחרים – גם תעשיית האירועים והכנסים תצטרך להתאים עצמה למציאות ההיברידית החדשה. ועוד מילה על הכנסים הווירטואליים: שוב הוכח הייחוד של תעשיה זו, שיודעת להעריך מקצועיות ושותפות.

בנוסף, ההוכחה הטובה ביותר לעוצמת שמירת המסורת מצד אחד וחדשנות מצד שני היא המפגש המקצועי של מועדון המנמ"רים והמנכ"לים, שייערך לראשונה בדובאי במרס 2021.

זה המקום להודות ולהוקיר לכל שותפינו העסקיים, לחברות ההיי-טק, למנמ"רים, שהם ללא ספק גיבורי הקורונה, ולכל אלו שהמשיכו לתת בנו אמון למרות ועל אף המציאות המורכבת ואפילו קשה, גם לנו.

חגיגות 40

ציון יום ההולדת השנה מסמל עבורנו אתגר חדש: מתחילים לציין את חגיגות ה-40 לאנשים ומחשבים. בחודשים הקרובים נכריז על כמה פרויקטים, שנועדו לשתף אתכם בציוני הדרך שלנו בארבעת העשורים האחרונים. באירועים אלו ניישם את החזון של אנשים ומחשבים, שתמציתו אנשים לפני מחשבים. נציין את האנשים שמלווים את התעשייה, אלו שנתנו לה את המאפיינים הייחודיים שלה של קהילה מגובשת, חיה ותוססת. אנחנו, באנשים ומחשבים, מתרגשים בכל פעם שאתם, נציגי התעשייה, בהזדמנויות שונות מעלים על נס את תרומתנו לגיבוש קהילת ההיי-טק, שמייצגת את התעשייה שתמיד הייתה חוד החנית של הכלכלה הישראלית, והיום, יותר מתמיד, היא מסומנת כתשתית היחידה כמעט שמסוגלת לסייע לכלכלה המרוסקת לצאת מהמשבר החמור שנקלעה אליו.

בשנות -40 אנחנו ניתן את הבמה לכם, קוראינו ושותפינו, אלו שבזכותם אנחנו פועלים וגאים לשרת אתכם. בין היתר, נכריז בקרוב על תחרות מאמרים מקצועיים איכותיים, מרחיבי דעת ומוסיפי ערך, שייבחרו על ידי ועדה בלתי תלויה. המאמרים שייבחרו למקומות הראשונים יזכו בפרסים כספיים.

במסגרת אירועי ה-40 נוקיר תודה ונחבק את ההון האנושי של קבוצת אנשים ומחשבים. נציין ונכיר את המנהלים והעובדים הוותיקים, שחלק מהם מלווים אותה מיומה הראשון., אותם אלו שנושאים בנטל היום יומי כדי לייצר את התכנים ואת האירועים הטובים והמקצועיים ביותר. אלו הם שחקני הנשמה, שבלעדיהם שום דבר לא היה קורה. כל אחד מהם מגיע בכל בוקר לעבודה עם חיוך ועם אנרגיות להתמודד עם שלל האתגרים, לפני הקורונה ובפרט עכשיו. וכמובן, אי אפשר שוב ושוב שלא להעריך ולהצדיע למובילי הקבוצה, פלי ודליה, שלא מפסיקים לחדש, לתמוך ובעיקר להישאר אופטימיים, משימה לא קלה בשמונת החודשים האחרונים.

ובקיצור: שנת 2021 תמשיך להיות שנה מאתגרת, שבה נמשיך לחיות בצל הקורונה, אבל נהיה כל הזמן עם העיניים שצופות קדימה, עם לא מעט אופטימיות ותקווה, ובעיקר הרבה יצירתיות ונחישות. אלו הם המרכיבים שאפשרנו לנו להגיע עד הלום, ובעזרתם נמשיך איתכם קדימה עוד ארבעה עשורים לפחות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דליה

    רני יקר, תודה על המשוב הנהדר שלך. מרגיש שאתה חלק ממשפחת אנשים ומחשבים גם היום. ואכן אנו משפחה ותיקה ענקית הכוללת את העובדים היום, העובדים שהיו והמשיכו בדרכם (וחלקם הגדול עדיין בקשרי עבודה או חברי עד היום), הפרילנסרים, הלקוחות, המנמ"רים, וגם הספקים שמלווים אותנו שנים רבות.

  2. רני רוגל

    וואאו, מרגש. מזל טוב לדליה, פלי ונחמה — שיחד איתם אני הוותיק ביותר בסביבה, במיתוס אנשים ומחשבים: אז בפרסום אדי מור עם טכם, אחר כך באנשים ומחשבים שלוש שנים וחצי, ומ-1988 עד היום מלווה וקשור ומעורב חבר ואוהב את כל הצוות הכותב, העורך, המבצע והתומך. לא כל הרשימה אבל יהודה, יוסי, יניב, רלי, גלי, מיכל, אילן, נטלי ולהקתה המעולה- כשאני בקשר סימביוטי עם חגית וגיל וכמובן האחרות, אווה, דנה ובן אותם אני מכיר ואוהב מילדותם, ומכל מי ששכחתי אני מבקש סליחה. אחרי הכל אז הייתי בן 29, ואתם יודעים כמה שנים עברו. אז המשיכו במה שאתן ואתם עושים כל כך טוב. הרבה בריאות - חשוב תמיד כהיום, ויוסי - זה שאני לא רואה כתבות שלך שפורסמו, זה לא אתה זה אני...

אירועים קרובים