למרות הקורונה והירידה בהכנסות: Airbnb יוצאת להנפקה

החברה צפויה להנפיק בנסדא"ק מניות משלושה סוגים – שלושה חודשים אחרי המועד המקורי ● הפגיעה הקשה בענף התיירות בגלל הקורונה הביאה לירידה בהכנסות החברה, והיא צופה שהמגמה השלילית תימשך "בעתיד", כלשונה

תעניק קורת גג לפליטים מאפגניסטן. Airbnb. צילום: BigStock

Airbnb סובלת ממשבר הקורונה, שפגע קשות בענף התיירות בעולם. הגם שהיא עברה ברבעון השלישי לרווחיות, חברת השכרת הדירות והחדרים לתיירים חוותה בחודשים האחרונים ירידה בהכנסות. על רקע זה, היא פרסמה אתמול (ב') תשקיף לקראת הנפקה בבורסת נסדא"ק.

החברה מנפיקה שלושה סוגי מניות: סוג A – מניה עם זכות הצבעה אחת; סוג B, שמיועד למייסדים ולמשקיעים הראשונים בחברה, כשלכל מניה שכזו יש 20 זכויות הצבעה; וסוג H, שאותו מייעדים ב-Airbnb בעיקר לגורמים שמכירים חדרים לטווח ארוך באמצעות הפלטפורמה שלה.

יצוין כי התכנון המקורי של החברה היה שהיא תנפיק את עצמה לפני כשלושה חודשים, באוגוסט. כך או כך, כוונת ההנפקה של Airbnb באה כהפתעה, שכן מאז הקמתה ב-2008 היא לא הציגה רווחיות בצורה קבועה. אמנם, בכמה רבעונים מאז היא רשמה רווחים, אבל לא יותר מזה. עם זאת, ברבעון השלישי של השנה היא הגיעה לרווח נקי של 219 מיליון, בעקבות גידול חד בביקוש למקומות אירוח מחוץ לערים הגדולות, מתוך הנחה ששם הסיכוי לחלות בקורונה קטן הרבה יותר. ההכנסות הרבעוניות של החברה ירדו בכ-19% ל-1.3 מיליארד דולר.

תוצאות כספיות לא טובות עוד לפני הקורונה

Airbnb הגיעה למשבר הקורונה לא בעמדה טובה מבחינת הרווחיות: היא רשמה ב-2019 הפסד של 674 מיליון דולר על הכנסות של 4.81 מיליארד. מתחילת השנה, כמו כל חברות התיירות, גם היא סובלת קשה מהמשבר, כאשר מתחילת השנה ועד לסוף הרבעון השלישי היא הפסידה 697 מיליון דולר על הכנסות של 2.52 מיליארד – לאחר שצנחו ב-32%. כדי לשרוד את המשבר החברה לקחה הלוואה בת שני מיליארד דולר ונוקטת בצעדים שמיועדים לצמצם הוצאות, בהם פיטורים שביצעה בחודש מאי של כ-1,900 עובדים, המהווים רבע מכוח האדם שלה, וקיצוץ בשכר הנהלת החברה.

בחברה צופים כי "בעתיד", כלשונה, תימשך המגמה השלילית, ובמרכזה הירידות בהכנסות וברווחיות מאז תחילת השנה, וביתר שאת מאז פרוץ הקורונה.

במסמכי ההנפקה ששלחה Airbnb צוין כי "בתחילת 2020, עקב הפגיעה של הקורונה בענף התיירות, הפעילות שלנו ירדה באופן ניכר. אבל אחרי חודשיים, המודל העסקי שלנו הביא להתחלה של צמיחה בחזרה, אפילו עם מגבלות עולמיות על ענף התיירות, והפגין את השרידות שלו". לדבריהם, "אנחנו מאמינים שהגבולות שבין התיירות לחיים מיטשטשים, והמגפה העולמית הגדילה את היכולת לחיות בכל מקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים