חברות היי-טק מסייעות לנפגעי משבר הקורונה – בשיתוף נשיא המדינה

הקרן לערבות הדדית גייסה תרומות מיותר מ-60 חברות, בהן מיקרוסופט, אורבוטק, אנבידיה, יוטפו, אפלייד מטיריאלס וסייברארק ● נשיא המדינה, ראובן ריבלין, השיק ביום ה' האחרון שיתוף פעולה בינה לבין בית הנשיא

מימין: הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא; עינת רובנשטיין, סמנכ"לית במתן - משקיעים בקהילה; ראובן ריבלין, נשיא המדינה; רא"ל (מיל') גדי איזנקוט, הרמטכ"ל לשעבר; אהובה ינאי, מנכ"לית מתן - משקיעים בקהילה; וחמי פרס, שותף מייסד של קרן פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות. צילום: מארק ניימן, לע"מ

מיזם שהוקם לא מכבר בשם הקרן לערבות הדדית גייס חברות במשק, בהן חברות היי-טק רבות, על מנת לסייע כלכלית לאנשים ולמשפחות שנפגעו במשבר הקורונה. ביום ה' האחרון השיק נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שיתוף פעולה בין בית הנשיא לקרן. בין המשתתפים הנוספים באירוע היו מובילי היוזמה: הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') גדי איזנקוט, מנכ"לית עמותת מתן – משקיעים בקהילה, אהובה ינאי, וחמי פרס, שותף-מייסד של קרן פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות.

הקרן לערבות הדדית הוקמה על ידי ראשי חברות ואנשי מפתח בכלכלה ובתעשייה בישראל, בשיתוף עמותת מתן – משקיעים בקהילה, והיא תומכת באנשים ומשפחות שנפגעו כלכלית כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה, באמצעות איתור הנפגעים והעברת סיוע כספי. עד כה גייסה הקרן כ-10 מיליון שקלים וסייעה לאלפי משפחות בכל רחבי הארץ. ליוזמה הצטרפו יותר מ-60 חברות, בהן מיקרוסופט, אורבוטק, אנבידיה, יוטפו, אפלייד מטיריאלס, סייברארק, כיל וכלל ביטוח.

הנשיא – "חייל" של הרמטכ"ל לשעבר

בדבריו בטקס פנה הנשיא ריבלין לאיזנקוט והדגיש כי "המלאכה מרובה, ואין לי ספק שתעשה עבודה מצוינת. אתה אמנם כבר לא מפקד, אבל אני חייל שלך. אני רוצה לעבוד בקידום יוזמות של הקרן, ככל שהן יהיו לטובת אזרחי ישראל ומדינת ישראל. אני קורא לכלל החברות והמעסיקים, מהסקטורים הפרטי והציבורי – תושיטו יד בכל דרך שבה אתם מוצאים לנכון, עזרו למשק הישראלי לצאת מהבוץ".

איזנקוט ציין כי "הקרן שמה לה למטרה להעניק סיוע כלכלי מהיר לאלה שהתפרנסו בכבוד עד לפרוץ הקורונה ואז, באחת וללא כל אזהרה, מקור פרנסתם נפגע קשות. תקוותנו היא שהקרן תסייע להם לשרוד את הימים הקשים האלה, עד אשר פרנסתם תשוב". לדבריו, "כמו במלחמה, גם במשבר הקורונה יש סכנה גדולה, איומים בנפש ובהשלכות כלכליות וחברתיות על החברה בישראל. אך לצד האיומים, יש כאן הזדמנות לעתיד טוב יותר אם נשאף לנצל את המשבר כהזדמנות לבנות סדר יום ישראלי חדש של תקווה ואחדות".

פרס אמר ש-"הקרן פנתה לחברות, ליחידים ולעובדים, למי שפרנסתם מובטחת וקיומם הכלכלי לא נפגע, בבקשה להושיט יד לאחינו ולאחיותינו שאיבדו את עבודתם, כדי שלא יאבדו את עולמם. כבר יותר מ-60 חברות נענו, ביניהן סטארט-אפים, חברות רב לאומיות, חברות מתחומי התעשייה, הייצור והשירותים, וחברות ביטוח. רק יחד נוכל להתגבר על המשבר".

לדברי ינאי, "חשוב לנו שכל תרומה שמתקבלת תועבר במלואה למקבלי הסיוע. היד המושטת היא לא רק תמיכה כלכלית חיונית, אלא גם מסר של אכפתיות בין אנשים. האתגר המשותף לכולנו הוא להמשיך ולסייע לעוד ועוד משפחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים