מיקרוסופט וקוואלקום משלבות ידיים בעולמות הבינה המלאכותית וה-5G

שתי החברות לא מסרו במדויק מה יכלול שיתוף הפעולה ביניהן בתחומים אלה, אבל זרקו כמה רמזים מעניינים

מיקרוסופט וקוואלקום מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט וקוואלקום מעמיקות את שיתוף הפעולה ביניהן – הפעם, לדבריהן, כדי לשפר את חוויית הפיתוח של יישומי בינה מלאכותית ולימוד מכונה, ולאחר מכן לפשט את הפריסה שלהם. שיתוף הפעולה הזו מוכוון קודם כל על מנת לייעל את השימוש בפתרונות הבינה המלאכותית המשולבים ב-Azure, מערכת ההפעלה לענן של מיקרוסופט, וגם במטרה לחבר את מעבדי הקצה ומוצרים אחרים של קוואלקום, שבהם מוטמעת בינה מלאכותית.

החברות לא סיפקו הסבר מה בדיוק הן מתכוונות ליישם ביחד. מיקרוסופט מסרה שניתן יהיה לקדם באמצעות שיתוף הפעולה את טכנולוגיות הבינה המלאכותית ולימוד המכונה שלה, דוגמת Azure IoT platform, להרצה על פתרונות בקצה הרשת עם צריכת כוח נמוכה במיוחד, ולשלב את יכולות הדור החמישי בפתרונות ליבה המבוססים על מעבדי ה-Snapdragon של קוואלקום.

קית' קרסין, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת הענן והמחשוב בקוואלקום, אמר כי "הדור החמישי והבינה המלאכותית הם שתי הטכנולוגיות המרכזיות שמניעות את התכנסות הענן והמכשירים בקצה הרשתות. שיתוף פעולה עם מיקרוסופט כדי להאיץ את שילוב הבינה המלאכותית לרוחב המכשירים המחוברים מהקצה לענן עם הפלטפורמה שלנו תאפשר מגוון יישומים ושירותים חזקים".

שתי החברות כבר משתפות פעולה בתחומים שונים כבר כמה שנים, כששיתוף הפעולה הבולט ביותר הוא זה שמאפשר הרצה של Windows באופן מלא על מחשבים עם מעבדי Snapdragon. רק באחרונה הן חשפו ביחד מחשבי Windragon שמבוססים על מעבדי Snapdragon 8cx מהדור השני עם 5G ועם תוכנית בשם App Asure, שאמורה להוביל לכך שניתן יהיה להריץ כל יישום חלונאי על מחשבים אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים