מכתב לשר כץ: "המדינה לא שומרת מספיק על בריאות העובדים במשרדים"

"על הממשלה להוביל מדיניות שמתאימה את הסביבה העסקית למצב, ובכך לצמצם למינימום את הסיכון הבריאותי", כתב מנכ"ל לייבפרסון במכתב ששלח לשר האוצר, ישראל כץ ● המכתב בא על רקע המעבר של החברה לעבודה מהבית - מהלך שבעקבותיו, לטענתה, היא לא צריכה לשלם דמי שכירות

שר האוצר, ישראל כץ. צילום: קובי קנטור ז"ל

המדינה לא עושה מספיק על מנת לשמור על בריאות העובדים במשרדים בתקופת הקורונה, ולא נותנת את תשומת הלב המרבית לנושא – כך טוען רוב לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל לייבפרסון. במכתב ששלח הבוקר (ג') לשר האוצר, ישראל כץ, הוא קורא לו ליזום מהלך ממשלתי לשינוי המצב.

יש לציין שהמכתב בא על רקע החלטת לייבפרסון לפנות את המשרדים שלה ברעננה, כחלק ממהלך עולמי שהיא יצאה אליו לאחר פרוץ נגיף הקורונה. בעקבות זאת החליטו בעלות הנכס, מגדל ותדהר, לתבוע את החברה, בטענה שהיא מנסה להתנער מההסכם ביניהן. לוקאסיו יצא למאבק ציבורי נגד ההחלטה באמצעות חשבון הלינקדאין שלו והאשטאג מיוחד – מאבק שאותו כינו שתי החברות "ניצול ציני ומופרך של הסיטואציה". המכתב של לוקאסיו מהווה חלק מהמאבק הזה, שכן לצד הנושא הבריאותי, הוא קורא בו להתערבות המדינה "במאבק מול חברות הנדל"ן".

לייבפרסון מעסיקה בישראל כ-350 איש מתוך כ-1,300 עובדיה ברחבי העולם. בתחילת החודש היא החליטה על פיטורי כ-30 מהם, בעקבות הסכם שאליו הגיעה עם אינופסיס ההודית להעברת הענן של שלה לענן הציבורי, כחלק מהשינוי שהיא עוברת בתקופה הנוכחית.

"העבודה במשרדים – סיכון גבוה להידבקות בתחלואה"

במכתבו לשר האוצר ציין לוקאסיו כי "משבר הקורונה מאלץ את כולנו לנקוט בשינויים מרחיקי לכת בחיינו, פרטים וחברות כאחד. מדינת ישראל משקיעה, ובצדק, מאמצים רבים בניסיון לעצב את אורח חיינו בצל הקורונה וזאת, בניסיון להתמודד בהצלחה אל מול גודל האיום ולשמור על בריאות הציבור והכלכלה ככל שניתן".

"יחד עם זאת", הוסיף, "ברצוני להסב את תשומת ליבך לכך שלצד ההשקעה בתחומים ציבוריים כמו מערכת החינוך או בהתערבות באמצעות שורה של כללים ותקנות הנוגעות למגזר המסחרי ונותני השירותים לקהל הרחב, לא ניתנת תשומת לב מספקת למגזרים עסקיים אחרים, בדגש על חברות העובדות במשרדים".

לוקאסיו ציין את ההחלטות של חברות טכנולוגיה ברחבי העולם, בהן ענקיות כגון פייסבוק ואפל, וכאמור – לייבפרסון עצמה, לאפשר לעובדים שלהן – כולם או חלקם – לעבוד מהבית, לתקופה ממושכת. זאת, לדבריו, מאחר ש-"בבנייני משרדים רבים, בוודאי במתחמים מרובי קומות, ישנו ריכוז של עובדים רבים בחללים סגורים, כולל בחללי עבודה משותפים, ושימוש משותף במתקנים ציבוריים כגון מעליות, שירותים וחדרי ישיבות – דבר המהווה סיכון גבוה להידבקות ותחלואה".

הוא הוסיף ש-"אני סבור שבנושא חשוב ומהותי זה נדרשת התערבות מצידה של המדינה בהגנה על חברות במשק, באמצעות הובלת מדיניות המשנה את הסביבה העסקית ומתאימה אותה למצב הקיים. בכך המדינה תסייע לחברות אלה לעבור למודלים חדשים של עבודה מהבית ותצמצם למינימום את הסיכון הבריאותי ואת התחלואה, לכל הפחות עד למציאת חיסון לקורונה".

"כשר העומד בחזית המאבק בנגיף הקורונה, אני מקווה שהבקשה תיפול על אוזניים קשובות", כתב לוקאסיו. "אנחנו מאמינים כי זהו חלק מהמאבק במשבר הכלכלי וכי הוא יציב את ישראל בחזית המאבק העולמי כמדינה שמספקת פתרונות חדשים למציאות המשתנה".

מערכת אנשים ומחשבים פנתה לשר כץ על מנת לקבל את התייחסותו, אולם זו טרם נתקבלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים