שימוע ממשלתי לשליטה מלאה של המשתמשים על המידע באפלי' תשלומים

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת שימוע המלצות להגנת הפרטיות ביישומונים להעברת כספים ותשלומים לבתי עסק, השם דגש מיוחד על הליך קבלת ההסכמה לרישום ולשימוש ביישומונים, על כל היבטיו, וזאת כדי לאפשר למשתמשים לשלוט על המידע הנוגע אליהם באופן מיטבי, ועל מנת להבטיח כי השימוש במידע ייעשה בידיעתם ובהתאם להסכמתם המלאה, תוך שמירה על פרטיותם

אילוסטרציה: BigStock

במהלך הליכי הרישום והשימוש ביישומונים להעברת כספים ותשלומים לבתי עסק נאסף מידע רגיש על ציבור המשתמשים והרשות להגנת הפרטיות פונה לקבלת הערות הציבור בנושא לפני גיבוש המסמך הסופי. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת שימוע המלצות להגנת הפרטיות באפליקציות להעברת כספים ותשלומים לבתי עסק.

לדברי הרשות, לשימוש באפליקציות המשמשים להעברת כספים ולתשלומים לבתי עסק יתרונות רבים, אך עם זאת, הדבר מציב אתגר גדול בכל הנוגע להגנה על פרטיות המשתמשים בהם ויכולתם לשלוט במידע אישי ורגיש הנוגע להם, כולל איסוף של פרטים אישיים ופיננסיים. איסוף זה עשוי לשמש בסיס לניתוח ההתנהלות שלהם ואף להעיד רבות על אישיותם, זהותם, העדפותיהם ואורח חייהם.

הרשות להגנת הפרטיות ביצעה בחינה הן של מדיניות הפרטיות והן של תנאי השימוש של האפליקציות המרכזייות הפועלים כיום בשוק הישראלי ומפרסמת, לראשונה, דגשים מרכזיים הנוגעים לפרטיות המשתמשים אשר עלו במסגרת הבחינה שערכה. עמדת הרשות היא, כי יש לשים דגש מיוחד על הליך קבלת ההסכמה לרישום ולשימוש באפליקציות, על כל היבטיו, וזאת כדי לאפשר למשתמשים לשלוט על המידע הנוגע אליהם באופן מיטבי, ועל מנת להבטיח כי השימוש במידע ייעשה בידיעתם ובהתאם להסכמתם המלאה, תוך שמירה על פרטיותם.

במסגרת המסמך מתייחסת הרשות לסוגיות כגון איסוף מידע במסגרת מתן הרשאות גישה לרכיבים שונים במכשירים הניידים (כגון מצלמה ורשימת אנשי קשר); איסוף ועיבוד מידע במסגרת קובצי "עוגיות"; הסכמה לשימוש בטכנולוגיות אחרות וחדשות; פירוט זכויות המשתמשים והיבטי פרטיות בסיום ההתקשרות.

הרשות מבקשת להבהיר בהודעתה, כי אין באמור במסמך ההמלצות כדי לומר שאופן הפעלתם של אפליקציות אלו כיום אינו תקין, או שאינו תואם את הוראות הדין. עם זאת, עמדת הרשות היא, כי ההמלצות המפורטות במסמך השימוע מבטאות את הדרך האופטימלית והמיטבית ליישום הוראות חוק הגנת הפרטיות והתקנות שהותקנו מכוחו, ולהענקת המשקל הראוי לסוגית פרטיותם של משתמשים בתחום רגיש זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים