מחקר: המפתחים עדיין מעדיפים את ג'אווה סקריפט

שפת הפיית'ון מערערת על הג'אווה סקריפט, אבל עדיין לא עקפה אותה - כך עולה ממחקר של סלאש דטה ● הג'אווה סקריפט אהודה במיוחד על מפתחי הווב והענן, בעוד שמפתחי מדעי הנתונים, לימודי המכונה ואפליקציות ה-IoT מעדיפים את פיית'ון

ובמקום הראשון: ג'אווה סקריפט. אילוסטרציה: BigStock

ג'אווה סקריפט היא עדיין השפה הפופולרית ביותר מבחינת מספר המשתמשים, כאשר פיית'ון מגיעה למקום השני – כך עולה ממחקר שביצעה סלאש דטה.

החברה אספה את הנתונים במהלך הרבעון השלישי של השנה מ-17 אלף מפתחים ב-159 מדינות, וביקשה לגלות באיזו שפת פיתוח הם משתמשים ולאיזה תחום. היא מתבססת על ההערכה שלה לפיה יש ברחבי העולם 21.3 מיליון מפתחי תוכנה.

על פי הנתונים, מאז אמצע 2017 נוספו חמישה מיליון מפתחים לקהילת הג'אווה סקריפט – מה שהביא את מספרם הכולל ל-12.4 מיליון. אף על פי שהיא עדיין לא החליפה את ג'אווה סקריפט, שפת פיית'ון ממשיכה לערער עליה ועלתה למקום השני בדירוג, עם תשעה מיליון מפתחים פעילים.

יש לציין שהפופולריות של פיית'ון גואה, ורק בשנה שעברה עברו 2.2 מיליון מפתחים לעשות זאת באמצעותה, בעיקר לאור העלייה של למידת המכונה ומדעי הנתונים. השפה הזו עברה את ג'אווה, שירדה למקום השלישי בתחילת 2020, עם 800 אלף יותר משתמשים: מספר המפתחים באמצעות ג'אווה עומד על 8.2 מיליון. מאז אמצע 2017 גדל מספר המפתחים בשפה זו ב-1.6 מיליון, אולם בחצי השנה האחרונה הנתון הזה לא רשם עלייה. את החמישייה הראשונה סוגרות שפות ה-++C/C וה-PHP. לאחר מכן נמצאות השפות #C, סוויפט של אפל וקוטלין של אנדרואיד.

בדרך לעקוף את ג'אווה סקריפט? פיית'ון. אילוסטרציה: BigStock

בדרך לעקוף את ג'אווה סקריפט? פיית'ון. אילוסטרציה: BigStock

יצוין כי שפת הפיית'ון הייתה לפני כשלוש שנים במקום הרביעי בין שפות הפיתוח והגיעה למקום השני כבר ברבעון הראשון אשתקד, אולם במהלך השנה היא ירדה למקום השני – וחזרה, כאמור, בראשית השנה הנוכחית. לעומת זאת, שפת ה-#C, שכאמור נמצאת במקום השישי, ירדה שלושה מקומות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר בגלל הגידול האיטי במספר המפתחים בה.

אילו מפתחים אוהבים אילו שפות?

המחקר מצא כי שפת הג'אווה סקריפט אהודה במיוחד על מפתחי הווב והענן, בעוד שרוב מכריע של מפתחי מדעי הנתונים, לימודי המכונה ואפליקציות ה-IoT מעדיפים את פיית'ון (77% מהם). לעומת זאת, הג'אווה סקריפט היא לא שפה פופולרית בקרב מפתחי מדעי הנתונים, לימודי המכונה, המציאות הרבודה והמציאות הווירטואלית, ומפתחי המובייל והווב לא מרבים להשתמש בפיית'ון. אנשי הג'אווה מגיעים יותר מעולמות המובייל והקלאוד, ופחות מעולמות ה-DS, ה-ML והווב.

הנסקרים נשאלו מהם המשתנים המשפיעים ביותר על החלטתם באיזו שפה לפתח. במקום הראשון, עם 32%, נמצאים קלות ומהירות הפיתוח, ולאחר מכן – אינטגרציה עם מערכות אחרות (31%), קהילה (30%) ותמחור (29%). עוד נתון מעלה שרק ל-65% מהנסקרים יש מעורבות כלשהי בעולם ה-DevOps המתפתח. כמו כן, כמעט מחצית מהמשיבים ציינו לחיוב את המעורבות ושיתוף הפעולה שיש בקהילת הקוד הפתוח ו-44% – את התמיכה המתמשכת בטכנולוגיות הקוד הפתוח במסגרת הקהילה, כולל בכאלה שהיוצרים החליטו להפסיק את התמיכה בהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים