תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » IT פיננסי » נטפליקס פספסה את התחזיות – והמנייה ירדה
עליות - אבל לא מספיק, לשיטת האנליסטים והמשקיעים. נטפליקס. צילום אילוסטרציה: BigStock

נטפליקס פספסה את התחזיות – והמנייה ירדה

מספר מנויי חברה גדל ברבעון ב-2.2 מיליון איש - מיליון פחות מהתחזיות ● כתוצאה מכך, המנייה ירדה ב-5% מיד לאחר פרסום התוצאות וב-1% ביום המסחר כולו ● הסיבה: התמתנות בעליות שנרשמו עם תחילת משבר הקורונה והעלייה בביקוש לסטרימינג

מאת 21 באוקטובר 2020, 15:54 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

תוצאות הרבעון השלישי שנטפליקס פרסמה אמש (ג') הן דוגמה למקרה שבו הנתונים מציגים עליות בולטות אבל המנייה יורדת בחדות. הסיבה היא ההערכות בשוק, שהיו גבוהות יותר מהמספרים שהושגו בפועל.

ענקית הסטרימינג סיימה את הרבעון עם צמיחה של 22.7% בהכנסות ל-6.4 מיליארד דולר וגידול של 18.75% ברווח הנקי ל-790 מיליון. גם מספר המנויים עלה – ב-2.2 מיליון. אלא שהאנליסטים צפו שהנתון יהיה גבוה יותר ושנטפליקס תדווח שברבעון השלישי הצטרפו לשירות שלה 3.2 מיליון איש. זאת ועוד, גם התחזית שלה לרבעון האחרון של השנה, שנופל על תקופת הקניות של סוף השנה, נמוכה מתחזיות האנליסטים: בעוד שאלה העריכו את הנתון ב-6.54 מיליון איש, החברה צופה שהוא יעמוד על שישה מיליון. מספר זה גדול אמנם כמעט פי שלושה מנתוני הרבעון השלישי, אבל עדיין לא תואם את הציפיות בשוק.

כתוצאה מכך, המשקיעים הביאו לירידה של 5% בדקות הראשונות שלאחר פרסום התוצאות ופתיחת המסחר אתמול בוול-סטריט. לאחר מכן הירידות התמתנו והחברה סגרה את יום המסחר עם קיטון של 1%. המנייה של החברה שבה לרדת בחדות במסחר שלאחר סגירת שערי הבורסה – ב-7.5%.

במחצית הראשונה של השנה רשמה נטפליקס עלייה יפה של 25.9 מיליון במספר המנויים – נתון שמוסבר בכך שבמהלך תקופה זו נכנסו במרבית מדינות העולם לסגרים של הקורונה. אלא שגם ראשי החברה הודו שקצב הגידול הזה לא יכול להימשך, שכן המגיפה תעבור ואיתה העלייה החריגה במספר המנויים ובצפייה בתוכן של החברה. התחזיות האלה של החברה מתממשות כעת.

ג'ים נייל, אנליסט בפורסטר, אמר בהתייחס לגידול הדל יחסית במספר המנויים כי "המספרים היו צפויים, אבל אני רואה בזה סימן חיובי לחברה שמתמסדת, שכן העליות החדות במספר המנויים לא יכולות היו להימשך עד אין סוף". אנליסטים אחרים מסבירים את הנתון בכניסה לשגרת הקורונה, שממתנת את הצפייה בטלוויזיה – בין אם במחשב, בסלולר או במכשיר עצמו – ובהשפעה השלילית על נטפליקס מהגידול החד בתחרות בענף.

"המגמות צפויות להימשך ברבעונים הבאים"

הנתונים הכספיים מראים כי לצד העליות בהכנסות וברווח הנקי, גם ההוצאות של נטפליקס עלו – במקרה שלהן ב-20.55% ל-5.1 מיליארד דולר. בסעיפים הגולמיים, ההוצאות רשמו עלייה של 24.8% ל-3.9 מיליארד דולר, הרווח צמח ב-22.7% ל-2.6 מיליארד והרווח השולי עמד בתום הרבעון על 60.1%. כמו כן, ההוצאות התפעוליות רשמו עלייה של 20.55% ל-2.55 מיליארד דולר והרווח התפעולי זינק ב-34.1% ל-1.3 מיליארד. נתון נוסף שראוי לציון הוא צניחה של כמעט 80% בחבות המס, שעומדת כעת על 71.5 מיליון דולר.

הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, שנטפליקס פרסמה יחד עם נתוני הרבעון, מראים על עלייה של 17.4% בהוצאות ל-14.7 מיליארד דולר, צמיחה של 25% בהכנסות ל-18.4 מיליארד, זינוק של 69.2% ל-3.6 מיליארד וקפיצה של קרוב ל-75% ברווח הנקי ל-2.2 מיליארד.

נטפליקס שלחה את ספנסר ניומן, מנהל הכספים שלה, להגיב לתוצאות. ניומן אמר כי "הביצועים היו צפויים. ציפינו להאטה מסוימת בקצב הצמיחה ברבעון הנוכחי, בין השאר משום שנרשם גידול חד במחצית הראשונה של השנה, שבא על חשבון הצמיחה ברבעון השלישי. אני מעריך שזה ישפיע גם על הביצועים ברבעונים הבאים".

נטפליקס פספסה את התחזיות – והמנייה ירדה Reviewed by on . תוצאות הרבעון השלישי שנטפליקס פרסמה אמש (ג') הן דוגמה למקרה שבו הנתונים מציגים עליות בולטות אבל המנייה יורדת בחדות. הסיבה היא ההערכות בשוק, שהיו גבוהות יותר מהמ תוצאות הרבעון השלישי שנטפליקס פרסמה אמש (ג') הן דוגמה למקרה שבו הנתונים מציגים עליות בולטות אבל המנייה יורדת בחדות. הסיבה היא ההערכות בשוק, שהיו גבוהות יותר מהמ Rating: 0

הגיבו