נציבות שירות המדינה הטמיעה מערכת AI של אופיסופט במאות אלפי שקלים

המערכת, המבוססת על פרויקט מרכב"ה, מאפשרת למנהלי משאבי האנוש במשרדי הממשלה להזין ולקבל בקלות רבה יותר מידע על העובדים ועל המשרות שהם מחפשים לאייש

רויטל ויצמן, מנמ"רית נציבות שירות המדינה. צילום: ניב קנטור

אגף מערכות המידע של נציבות שירות המדינה, בראשות המנמ"רית, רויטל ויצמן, פיתח באחרונה מערכת בינה מלאכותית המשרתת את כל מנהלי משאבי האנוש במשרדי הממשלה. המערכת פותחה במשך שמונה חודשים ביחד עם צוות של אופיסופט מקבוצת SQLink והיא יושבת על תשתית מרכב"ה הממשלתית. ההיקף המוערך של הפרויקט הוא מאות אלפי שקלים.

מערכת הבינה המלאכותית מהווה חלק מתשתית ומערכת ה-BI של אופיסופט, שמוטמעת כבר כמה שנים בנציבות, במסגרת פרויקט מהו"ת. היא מאפשרת למנהלי משאבי האנוש בממשלה לקבל מידע עדכני על כל התקנים, המשרות הקיימות והמוצעות, ומצב העובדים בכל משרד ומשרד, כאשר הניהול המרכזי הוא באמצעות הנציבות. המערכת עושה זאת באמצעות שילוב של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, שמסווג את העיסוקים לאשכולות. מדובר במודל ניסיוני, שישופר לאחר קבלת משובי המשתמשים.

פיתוח שנועד לעשות סדר

הפיתוח של הבינה המלאכותית נועד לעשות סדר ולסייע למנהלי כוח האדם בממשלה להגדיר את סוג העיסוק או התפקיד של העובד שהם מבקשים לגייס ומפרסמים על כך הודעות. לדברי ויצמן, יש בנציבות שירות המדינה לא פחות מ-23 אלף סוגי תפקידים ועיסוקים, ולא פעם כשמשרדים מחפשים עובדים לתפקיד מסוים הם פותחים קטגוריות חדשות, על אף שסוג העיסוק שהם מבקשים כבר קיים במערכת. זאת, בשל המורכבות הרבה של מרכב"ה. היא אמרה כי "לפתיחת עיסוק חדש יש משמעות לא רק בהיבט של הצפת מידע אלא גם ברמת התקנים ויש לה גם השלכות של דרגות ושכר".

לדברי ויצמן, "מערכת ה-AI החדשה מאפשרת חיפוש בטקסט חופשי ובמסננים מובנים בכל מאגר העיסוקים, בסגנון של גוגל, כמו גם לבצע השוואות בין עיסוקים, בסגנון דומה לזאפ. המערכת מחלקת את העיסוק למרכיביו, גם אם התיאור שלו נכתב בטקסט חופשי ולא באופן מובנה. כעת, מנהלי משאבי האנוש במשרדי הממשלה יכולים להגיע לכל המשרות המקושרות בכל המשרדים".

צביקה גולדרייך, מנכ"ל אופיסופט, ציין כי "מודול העיסוקים הינו בשורה חדשנית ונדבך חשוב במערכת מהו"ת. הרצון של אגף הטכנולוגיות בנציבות שירות המדינה בחדשנות ובידע, כמו גם הניסיון שצבר צוות הפרויקט, בהובלת מרינה שניר, שניהלה אותו מטעם אופיסופט, אפשרו לנו לחדש את היכולות של מהו"ת, תוך שילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית ולימוד מכונה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים