יבמ: ירידות בכל סעיפי הפעילות – למעט הענן

ההכנסות הרבעוניות של הענק הכחול ירדו ב-2.6%, בעוד שפעילות הענן עלתה ב-6.8% ● האנליסטים קיבלו את התוצאות בחיוב והשוק – לא ממש

ארבינד קרישנה, מנכ''ל יבמ. צילום: יח"צ

יבמ סיימה את הרבעון השלישי עם תוצאות מעורבות – ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי; כך עולה מהנתונים שהיא פרסמה אמש (ב'). אלא שלמרות הירידה בהכנסות, האנליסטים קיבלו את התוצאות בחיוב, שכן הן עקפו את התחזיות, בעיקר בגלל עלייה בפעילות הענן – התחום המרכזי שבו היא פועלת כיום. השוק מצידו לא התרשם ומניית יבמ ירדה במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט ב-3%.

הדו"חות מראים כי ההוצאות הרבעוניות של הענק הכחול צנחו בקרוב ל-15% ל-15.7 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות ירדו ב-2.6% ל-17.56 מיליארד – 20 מיליון דולר יותר מממוצע הערכות האנליסטים. החברה רשמה ירידה בהכנסות בכל סעיפי הפעילות להוציא, כאמור, פעילות הענן, שעלתה ב-6.8% ל-5.6 מיליארד דולר.

הירידה הגדולה יותר בהוצאות מאשר בהכנסות גרמה לעלייה ברווח הנקי הרבעוני, שגדל ב-1.56% ל-1.7 מיליארד דולר. הרווח למניה רשם עלייה של 1.1% ועמד על 1.89 דולר. הרווחיות הושפעה לרעה מסעיף המס: יבמ הציגה ברבעון חבות מס של 128 מיליון דולר לעומת החזר מס של 151 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. משמעות הדבר היא שסעיף המס אחראי להפחתה של 279 מיליון דולר מהרווח הנקי שלה לעומת הרבעון השלישי של 2019.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות פחתו ב-5.8% ל-9.1 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-1.1% ל-8.4 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 48%. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-3.1% ל-6.6 מיליארד דולר, מה שהוביל לזינוק של 20% ברווח התפעולי.

בתשעת החודשים הראשונים: ירידות תלולות ברווחים

לצד הדו"חות הרבעוניים יבמ פרסמה את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההוצאות שלה רשמו בתקופה זו ירידה זעומה של 0.02% ל-49.91 מיליארד דולר בעוד שההכנסות קטנו ב-3.8% ל-53.3 מיליארד. על רקע נתונים אלה, הרווח התפעולי צנח ב-45.8% ל-3.4 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-26.5% ל-4.2 מיליארד.

ארבינד קרישנה, מנכ"ל יבמ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הביצועים החזקים של החברה בתחום הענן הושגו הרבה בזכות הרכישה לשנו את רד-האט. הן ממחישות את הביקוש הגדל לפתרונות הענן שלנו ומחזקות את ההתמקדות שלנו בתחום זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים