גוגל מפסיקה את פעילות האפליקציה שלה לשיתוף מיקום בחירום

אפליקציית Trusted Contacts אפשרה למשתמשים שנמצאו במצב חירום לעדכן את קרוביהם ואנשי הקשר שלהם ביישום במיקום האחרון והאם הם בטוב ● מעתה תציע הענקית את האופציה לעשות זאת דרך תכונה פחות מוצלחת בכלי המפות שלה

מפסיקה לפעול. אפליקציית Trusted Contacts. צילום: BigStock

גוגל (Google) סיימה במפתיע את פעילותה של אפליקציית Trusted Contacts שלה, שאפשרה לעדכן מכרים וחברי קשר שהמשתמש בסדר בזמני משבר, במקום בו הוא שוהה או במקרה שדאגו לשלומו מסיבה כזו או אחרת. החברה בישרה על המהלך אתמול (א') באמצעות הודעת דוא"ל למשתמשי האפליקציה.

"לפני למעלה משלוש שנים השקנו את אפליקציית Trusted Contacts כדי לעזור למשתמשים לדעת היכן יקיריהם נמצאים", נמסר בהודעת החברה. אולם היות שמאז 2017 היכולת המסוימת שולבה ישירות בשיתוף המיקום של מפות גוגל (Google Maps Location Sharing) – מה שהפך את שיתוף המיקום בזמן אמת עם חברים ובני משפחה לזמין בהרבה – כעת חל השינוי.

גוגל כתבה כי "אפליקציית Trusted Contacts נעלמת היום מה-App Store ה-Play Store, ולא תהיה זמינה עוד החל מה-1 בדצמבר 2020. אם יש לכם את האפליקציה מותקנת במכשירכם, תוכלו להמשיך להשתמש בה עד אז", הבהירה החברה.

|איתור מיקום בזמן אמת עובר לשם. מפות גוגל. צילום: BigStock

|איתור מיקום בזמן אמת עובר לשם. מפות גוגל. צילום: BigStock

היישום Trusted Contacts (שמשמעות שמו 'אנשי קשר מהימנים') הושק ב-2016 והיה מועיל באותם ימים, מכיוון שהעניק לאנשים יכולת לאותת על כך שהם בסדר בזמן חירום – או למשל כשאמא דאגה להם, אם היו באיזה טראק ולא השמיעו קול כשהסתיים. בנוסף הוא גם סיפק למשתמשיו כלי לחיפוש סיוע מכל סוג שהוא, אם נזקקו לו בחירום.

היישום עבד בצורה כזו שאנשי הקשר יכלו לבקש מחבריהם לעדכן את סטטוס המשתמש שלהם בכדי לראות אם הם נדרשים לסיוע כלשהו. אם המשתמש או המשתמשת שקיבלו את הבקשה לא הגיבו, Trusted Contacts שיתף אוטומטית את המיקום הידוע האחרון שלהם, כדי שקרוביהם ומכריהם יוכלו להזעיק בעבורם עזרה במהירות.

אלא שכעת גוגל החליטה, כאמור, לכוון את המשתמשים הקיימים שלה לשימוש בפונקציות דומות, אך פחות מועילות, במפות גוגל. הפסקת פעילות Trusted Contacts מבטלת את היכולת של אנשים לאתר ולמצוא חבר או בן משפחה, גם אם אינם בקשר רצוף איתו. בכלי המפות של הענקית המשתמשים צריכים לשדר את מיקומם הנוכחי באופן יזום אל קרוביהם מבחירה, אם לא יעשו כן, מי שדואגים להם לא יוכלו לאתר אותם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים