ענקיות הטק נגד דו"ח של הקונגרס: ההמלצות יפגעו בצרכנים ובכלכלה

בתגובה לפרסום הדו"ח של תת-הוועדה של בית הנבחרים האמריקני, שמצא כי ענקיות הטק ניצלו את שליטתן בכלכלה הדיגיטלית, טוענות החברות כי הפעולות שהדו"ח מציע לנקוט יגרמו לנזק אמיתי לצרכנים, יפגעו בהובלה הטכנולוגית האמריקנית ובכלכלת ארצות הברית, וכל אלה ללא שום רווח ברור

גבעת הקפיטול בימים שלווים יותר. צילום: BigStock

אפל, אמזון, גוגל ופייסבוק מערערות על מסקנות הדו"ח בן 450 העמודים של תת-הוועדה של בית הנבחרים האמריקני, שמצא כי ענקיות הטק ניצלו את שליטתן בכלכלה הדיגיטלית והמליץ לפוליטיקאים לחוקק חוקים שיגבילו את כוחן.

המסמך האשים במיוחד את ארבע חברות הענק בהתנהלות אנטי תחרותית, תוך שימוש בפרקטיקות של "רכישות חיסול" כדי להכות את יריבותיהן, גביית עמלות מופרזות מלקוחות, אילוץ עסקים קטנים לחוזים "מעיקים" לשם הגדלת הרווח ואפליה של מתחרים לצורך שמירה על עמדת שליטה בתחומי פעילותן.

גוגל פרסמה הצהרה שבה תקפה את הדו"ח ואמרה, כי הוא "מיושן ולא מדויק", ואף הוסיפה, כי מטרת חוק ההגבלים היא להגן על צרכנים ולא לסייע למתחרים מסחריים". לטענתה, הפעולות שהדו"ח מציע לנקוט "יגרמו לנזק אמיתי לצרכנים, יפגעו בהובלה הטכנולוגית האמריקנית ובכלכלת ארצות הברית, וכל אלה ללא שום רווח ברור".

אפל הגיבה בהצהרה לאתר MacRumors וציינה, כי היא לחלוטין לא מסכימה עם מסקנות הדו"ח, תוך התעקשות על כך ,"שאין לנו נתח שוק דומיננטי באף קטגוריה של העסקים שלנו". עוד הוסיפה, כי "המפתחים היו הנהנים העיקריים" מעסקי ה-App Store, שלדבריה "אפשרה שווקים חדשים, שירותים ומוצרים חדשים שאיש לא דמיין אותם רק לפני תריסר שנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים