מנמ"ר פורד העולמית פורש לאחר 33 שנים ומפנה את הדרך למנהיגות שמובילה חדשנות

מומחים בתחום מעריכים, כי פרישתו של למר באה על רקע שורה של שינויים שנעשו באחרונה בהנהלת פורד, על רקע תוכניותיה להציג רכבים חשמליים ולהגדיל את עסקי הרכבים המסחריים שלה, תוך שילוב והשקעה במערכות תוכנה ייעודיות

פורד. צילום: BigStock

מנמ"ר ענקית המכוניות פורד, ג'ף למר, הודיע בסוף השבוע שעבר על כוונתו לסיים את תפקידו, לאחר 33 שנים בפורד, שמתוכם הוא מכהן כמנמ"ר מ-2008. למר יפרוש רשמית בינואר 2021.

בהודעת הפרישה מציינת פורד, כי למר החליט לפרוש, בין היתר, כדי לפנות את התפקיד למנהיגות צעירה, ושתוביל חדשנות ותיתן מענה לאתגרים החדשניים של החברה. למר נחשב לבעל תפקיד בכיר בפורד והוא דיווח ישירות למנכ"ל, ג'ים פארלי.

מומחים בתחום מעריכים, כי פרישתו של למר באה על רקע שורה של שינויים שנעשו באחרונה בהנהלת פורד, ומלבד למר פרשו באחרונה בעלי תפקידים, כמו סמנכ"ל כספים, מנהל שיווק ראשי עוד.

פורד הודיעה באחרונה, כי היא מתכננת להציג רכבים חשמליים ולהגדיל את עסקי הרכבים המסחריים שלה, תוך שילוב והשקעה במערכות תוכנה ייעודיות. מנכ"ל החברה הודיע, כי בעתיד פורד תשקיע יותר בעסקי נתונים שמניבים הכנסות מתמשכות והם חלק בלתי נפרד מעולם הרכב של היום.

בשנים האחרונות ביצעה החברה כמה השקעות בחברות, שיקנו לה נוכחות גדולה בקישוריות לענן בתחום תפעול כלי הרכב שלה. בין היתר, החברה חתמה עם אמזון לאספקת שירותי אינטרנט להפעלת ענן ניידות של כלי רכב אוטונומיים, וזאת כדי לחסוך בהשקעות עצמיות אדירות ולהגיע מהר יותר לשוק תחרותי זה.

על רקע התוכניות האלו, פורד מחפשת כעת מנמ"ר, שיוכל לתת מענה לאתגרים אלו, בנוסף למשימות השוטפות שמוטלות על כל ארגון IT. למר היה מנהל עסקי ותיק, שהתמקד בתפעול ובמבנה העסקי, אולם כעת החברה זקוקה ליצוק תכנים נוספים לתפקיד המנמ"ר.

חברת המחקר גרטנר אומרת, כי השינויים בהנהלת פורד הם חלק ממגמה שמסתמנת במגזרים עסקיים קריטיים. מנכ"לים מוצאים את עצמם תלויים יותר ויותר במנמ"רים ומצפים מהם לספק טכנולוגיה של הדור הבא, שתתרום ישירות להגדלת העסקים.

בגרטנר מייחסים חשיבות רבה לכך, שהמנמ"ר מדווח ישירות למנכ"ל, וזה מקבע את המנמ"ר במעמד יציב יותר, גם כאשר המנכ"ל מתחלף.

פורד מפעילה בישראל מרכז חדשנות ופיתוח, שנועד להדק את הקשר בין מיזמים ישראליים בתחום הרכב לבין החברה. המרכז נחנך בעת ביקורו של יו"ר פורד, ביל פורד, בישראל ביוני 2019. באפריל השנה הודיעה פורד על מינויו של בועז הרטל לתפקיד הדירקטור הטכני של מרכז המו"פ של החברה. המשימה שהוטלה עליו היא להוביל את החדשנות המתקדמת בתחומי ניידות, מערכות אוטומטיות, ניטור בחלל ואבטחת סייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים